Ellen heeft het over nazibeulen, maar dat wist je vast wel, want je hebt immers het draadje gelezen Daan!
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlWat zeg je, ik zal niet weten waar over het gaat, ik heb die mensen die de dood in gejaagd zijn,en waarschijnlijk ook op gruwelijke wijze zijn vermoord, persoonlijk gekend. Hele families zijn weggevoerd en nooit meer terug gekomen. Mijn schoonzuster die joods is, haar familie idem dito.
Mijn schoonzus en haar moeder hebben kunnen onderduiken, en daarom de oorlog overleefd. Weet je, je bent gewoon een blaaskaak, die nooit op normale manier kan reageren.
En daarmee is mijn vraag door christenen nog steeds niet beantwoord.
Gonnie Schreef:
——————————————————-
> Wat zeg je, ik zal niet weten waar over het gaat,
> ik heb die mensen die de dood in gejaagd zijn,en
> waarschijnlijk ook op gruwelijke wijze zijn
> vermoord, persoonlijk gekend. Hele families zijn
> weggevoerd en nooit meer terug gekomen. Mijn
> schoonzuster die joods is, haar familie idem dito.
>
> Mijn schoonzus en haar moeder hebben kunnen
> onderduiken, en daarom de oorlog overleefd. Weet
> je, je bent gewoon een blaaskaak, die nooit op
> normale manier kan reageren.
> En daarmee is mijn vraag door christenen nog
> steeds niet beantwoord.
Het is erg triest Gonnie, maar jammer dat je het niet kan verwerken. Aangezien jij wat ouder bent dan ik ben je vast meer bekend met Corrie ten Boom.
Gonnie Schreef:
——————————————————-
> Ja, ik heb haar boek gelezen zij heeft in de
> beruchte kamp Ravensbrück gezeten, een heldin.
> Trouwens zij was één van de weinigen die dat
> kamp overleefd heeft.
> Ik heb ook eens een vrouw ontmoet die daar ook
> heeft gezeten. Ook een heldin, die vrouw was geen
> christen.
Ze is ook een tijd op tv geweest maar toen was ik te jong. Heb je het boek de Schuilplaats gelezen over haar en de Joodse onderduikers of een boek van haar, ze heeft er een aantal geschreven? Zij heeft de ellende van de oorlog die ze van dichtbij heeft meegemaakt op een bijzondere manier verwerkt. Zo ontmoette ze vlak na de oorlog haar kampbewaarder en vergaf ze hem. http://nl.wikipedia.org/wiki/Corrie_ten_Boom
samuel Schreef:
——————————————————-
> Ellen heeft het over nazibeulen, maar dat wist je
> vast wel, want je hebt immers het draadje gelezen
> Daan!
Nu even je bril opzetten Samuel.
Re: Niemand
Gepost door: Ellen-Josee (—.adsl.xs4all.nl)
Datum: 26 juni 2012 11:06
Ik kan me niet herinneren dat welke kampbeul dan ook (ooit) zich bekeerd heeft.
(dat zou wel eens een teken kunnen zijn van hun totale verrotheid)
Maar misschien heb jij een voorbeeld van een bekeerde kampbeul, of iemand anders?
Mvg, Ellen
Ik heb dat boek gelezen waarin zij schreef over haar verblijf in Ravensbrück ,en hoe dat begon met de onderduikers, volgens mij als ik het goed heb zijn zij verraden dat zij onderduikers hadden. Het is zo lang geleden dat ik het gelezen heb. Ik ga het weer lezen.! Mijn dochter heeft het toen gekocht en het mij laten lezen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?