Leuk geprobeerd CU,maar hij heeft het tegen zijn vijanden;… Het is de tijd van het Loofhuttenfeest,en tewijl dat nog aan de gang is, sturen de religieuze leiders politiebeambten erop uit om Jezus te arresteren.
Jezus doet geen moeite zich te verbergen. Integendeel, hij blijft in het openbaar onderwijzen en dan zegt Hij: …Nog een korte tijd blijf ik bij u en dan ga ik naar hem die mij heeft gezonden. Gij zult mij zoeken, maar gij zult mij niet vinden, en waar ik ben, kunt gij niet komen.
De joden begrijpen dit niet, en daarom overleggen zij onder elkaar: Waarheen is deze man van plan te gaan, zodat wij hem niet zullen vinden? Hij is toch niet van plan naar de joden te gaan die onder de Grieken verstrooid zijn en de Grieken te onderwijzen? Wat betekent dit gezegde, dat hij zei: ’Gij zult mij zoeken, maar gij zult mij niet vinden, en waar ik ben, kunt gij niet komen’? Jezus heeft het natuurlijk over zijn naderende dood en opstanding tot leven in de hemel, waar zijn vijanden hem niet kunnen volgen.
Wel het gehele verslag lezen,en dan pas commentaar geven.
Nu sla je in de lucht,dus slaat nergens op.
Johanan.