Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Dus

• Frederik D

Als ik het goed begrijp, dan ga je volgens de club van Samuel naar de eeuwige hel als je de Bijbel incorrect interpreteert. Nou ja, uitzonderingen zoals Boaz met zijn hiaattheorie daar gelaten.

De Bijbel echter is tamelijk duidelijk dat de aarde plat is. Neem de passages over het uitspansel als een tent. Je kunt slecht een ouderwetsche tent over de aarde uitspannen als de aarde plat is en niet als zij een bol is. Bovendien is een uitspansel een uitspansel, een fysiek uitspansel. Maar ook zo'n fysiek uitspansel is nog nooit aangetroffen.

Dus volgens haar eigen theorie gaat de club van Samuel naar de hel. Deze club interpreteert de Bijbel foutief. Deze club leest een bolle aarde waar toch duidelijk een platte aarde wordt gesuggereerd.

Of maakt God een uitzondering voor de foutieve interpretaties van de club van Samuel en Boaz? Maar waarom dan niet voor de alverzoeners?

• perihelium

Laat maar weten als je antwoord hebt gekregen.

• Frederik D

Heb je nog iets anders dan onzedelijke mistgordijnen in de aanbieding?

Waarom maakt God wel een uitzondering voor de Peri's, die de Bijbel incorrect interpreteren, maar niet voor de Theo's? Vertel dat eens. Valt God wel op jouw blauw ogen en niet op de reebruine ogen van onze Theo?

• CU

Wat is dat nou.

Jij verkondigd toch dat Jezus naast God in de hemel op de troon zit? In de hemel toch?

Daar is echt geen plaats voor anderen. Want volgens Johannes 7:34 “Gij zult Mij zoeken, en gij zult Mij niet vinden; en waar Ik ben, kunt gij niet komen.” zal niemand daar komen.

• rudi bijbelstudie

de aarde is de aarde minus zee en meren

• CU

Volgens het boek van die luitjes die je noemde gaat ieder als een geest van deze aarde weg. Ook ongelovigen. Want ieder moet eerst verschijnen voor de troon van God die dan net als sinterklaas in zijn boek kijkt of je wel lief bent geweest. vandaar dat er onder andere ook boze geesten zijn, net als lieve geesten.

In het gekste geval staan de gelovigen daar te juichen als de ongelovigen de cv-ketel van de hemel worden ingestuurd.

Daar bovenop kunnen geesten niet branden.

• Frederik D

Maar mijn vraag behelst: waarom vergeeft God wel de foutieve bijbelinterpretatie van Samuel dat de aarde een bol is. en niet de foutieve bijbelinterpretatie van Theo dat er alverzoening is?

Blijkbaat kan jij ook geen uitsluitsel geven. En Peri al helemaal niet. En Boaz straks ook niet.

• theo

Misschien komen alleen DIE mensen in de hemel die er zeker van zijn dat ze in hemel komen vanwege hun eigen juist/zuivergeloof benevens hun zeker weten wie er NIET komen .

Daar hebben ze denk ik ook geen God en geen Jezus voor nodig, dat regelen ze gewoon zelf.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Heb je nog iets anders dan onzedelijke

> mistgordijnen in de aanbieding?

Niks mistgordijn, christenen wijzen naar Jezus Christus. In plaats van de juiste Bijbeluitleg te zoeken kan je beter Jezus zoeken.

>

> Waarom maakt God wel een uitzondering voor de

> Peri's, die de Bijbel incorrect interpreteren,

> maar niet voor de Theo's? Vertel dat eens. Valt

> God wel op jouw blauw ogen en niet op de reebruine

> ogen van onze Theo?

God maakt geen uitzondering, iedereen die in Jezus Christus gelooft zal worden gered. Iedereen heeft een kans en het ligt in ieders mogelijkheid om in Jezus de Christus van de Bijbel te geloven. Ik adviseer om het in het geestelijke te zoeken, God is geest en Jezus Christus moet verheven worden.

Van de week maakte ik een wonder mee toen ik met grote snelheid door een auto van mijn fiets werd gereden en op wat schrammen na niks mankeerde. Prijs de Heer! Lichamelijk ben ik fit en kan ik een behoorlijke koprol maken maar geestelijk met zaken omgaan is echt iets waar ik God bij nodig heb. Maak jij nooit zaken mee waarvan je je afvraagt wat de bedoeling daarvan is en hoe je daarmee om moet gaan? Naar wie luister jij als zaken je verstand te boven gaan?

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Wat is dat nou.

>

> Jij verkondigd toch dat Jezus naast God in de

> hemel op de troon zit? In de hemel toch?

>

> Daar is echt geen plaats voor anderen. Want

> volgens Johannes 7:34 "Gij zult Mij zoeken, en gij

> zult Mij niet vinden; en waar Ik ben, kunt gij

> niet komen." zal niemand daar komen.

Het is volgens mij niet bewezen dat als je van je geloof afstapt je meer verstand krijgt maar misschien word je er wel vergeetachtig van. Volgens mij ben je niet ineens al je kennis verloren en weet je nog hoe je dat eerder wel zag. Of is dat niet zo?