Dus liever de lijn van Boaz?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlHier is de link waar jij zo op stuiterde
http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15176772/15177118/re-de-here-jezus-houdt-van-jou#msg-15177118
Gepost door: Ellen-Josee ()
Datum: 19 februari 2012 14:36
Je kan het ‘voorwaardelijk’ noemen, maar ik heb zojuist even een studie bekeken waarin gesteld wordt dat je zonden (door de Here Jezus) aan het licht worden gesteld zodat jij ze niet meer alleen hoeft te dragen.
Ik heb hier ook al eens proberen uit te leggen dat het woord hel staat voor vuur en dat vuur vroeger voor licht stond, omdat ze toen nog geen elektriciteit hadden. Dus dat komt op het zelfde neer: je zonden worden in het licht van de Here Jezus Christus bekeken.
Maar dat jij God niet kan begrijpen, net zo min als ik, maakt de liefde van God voor jou er niet minder op.
God laat zich begrijpen en kennen voor zover jij Hem kennen kan en wilt, dat is voor iedereen verschillend.
Wat niet verschillend is, is dat jij in Jezus Christus al was bedacht voor de grondlegging van de Schepping.
Snapte jij als klein kind jouw ouders en waarom ze deden zoals ze deden. Nee dus.
Hielden jouw ouders daarom minder van je. Ook niet.
Was jij ooit boos op je ouders en trokken ze zich dat blijvend aan?
Dus wat ik wil zeggen is dat jij Gods liefde in jouw menselijk licht ziet en dat zij je vast vergeven
Shalom,
Ellen-Josée
Ach, ik las slechts wat er staat in Psalm 103 en ik miste daar de voorwaarde bij van het geloof in wat christenen geloven.
Ik gaf in die eerdere site waar je naar verwees aan hoe dat werkt als je geloof als voorwaarde verbindt.
Wat ik nou jammer vindt, is dat nogal eens gebeurt wat jij nou doet.
Ik toonde, ook in die andere site, dat het toch een raar idee is om op voorwaarden lief te hebben. Jij maakt er van dat wij God niet begrijpen, en ‘dat dat Gods liefde er niet minder op maakt’.
maar stel je nou voor dat het gewoon niet waar is, en dat het joodse verhaal (wat toch veel voor de hand liggender is) wél waar is.
Het is sowieso al veel simpeler, nl.: doen wat “God” zegt: niet moorden, niet liegen, niet stelen, niet jaloers zijn, eerbied hebben voor je tradities, etc. de 10 woorden dus. Doe je dat, dan gaat het goed met jou en je volk.
Maar je er een zootje van dan loopt het verkeerd af. Heb je dan echter oprecht berouw, dan kiomen we er wel uit en hopelijk heb je dan je lesje geleerd.
Kan het nog simpeler?
En dat is heel mooi gezegd: heldhaftige vriendschap.
LeSage Schreef:
——————————————————-
> Ach, ik las slechts wat er staat in Psalm 103 en
> ik miste daar de voorwaarde bij van het geloof in
> wat christenen geloven.
> Ik gaf in die eerdere site waar je naar verwees
> aan hoe dat werkt als je geloof als voorwaarde
> verbindt.
>
> Wat ik nou jammer vindt, is dat nogal eens gebeurt
> wat jij nou doet.
> Ik toonde, ook in die andere site, dat het toch
> een raar idee is om op voorwaarden lief te hebben.
Ik schreef toch heel erg DUIDELIJK dat Jezus onvoorwaardelijk lief heeft.
> Jij maakt er van dat wij God niet begrijpen, en
> ‘dat dat Gods liefde er niet minder op maakt’.
Ja zo is dat.
> maar stel je nou voor dat het gewoon niet waar is,
> en dat het joodse verhaal (wat toch veel voor de
> hand liggender is) wél waar is.
> Het is sowieso al veel simpeler, nl.: doen wat
> “God” zegt: niet moorden, niet liegen, niet
> stelen, niet jaloers zijn, eerbied hebben voor je
> tradities, etc. de 10 woorden dus. Doe je dat, dan
> gaat het goed met jou en je volk.
> Maar je er een zootje van dan loopt het verkeerd
> af. Heb je dan echter oprecht berouw, dan kiomen
> we er wel uit en hopelijk heb je dan je lesje
> geleerd.
> Kan het nog simpeler?
> En dat is heel mooi gezegd: heldhaftige
> vriendschap.
Op zich is het zo wat je schrijft maar…
Waarom noem je zoiets nou ‘heldhaftige vriendschap’ wat is er voor heldhaftigs aan?
En waarom nou die stelling dat Psalm 103 onverteerbaar zou zijn voor christenen?
Ik heb wel is waar liever een normale vertaling, want die geeft beter en duidelijker weer wat er bedoeld wordt en wie heldhaftig is.
Maar goed dat is jouw pakkie aan. Ik begrijp gewoon dat gezeur in de richting van de christenen niet dat wij liefdeloos zouden zijn en in onze grootspraak God als een potentaat neer zouden zetten.
Er wordt wel steeds zielig gedaan door de ‘niet helemaal christenen’, maar kijk eens naar hoe je zelf kwetsend bezig bent en dat geldt niet alleen voor jou.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?