Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De eeuwige Trooster.

• samuel

Wat is er verloren dan?

• CU

Als er gewonnen was , was er geen trooster nodig maar een feestvarken, inclusief zegevaart door de Amsterdamse grachten.(:D

• theo

CU Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > 19 Allen, die Ik liefheb, bestraf Ik en tuchtig

> > Ik; wees dan ijverig en bekeer u.

> > 20 Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien

> > iemand naar mijn stem hoort en de deur opent,

> Ik

> > zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem

> houden

> > en hij met Mij. Openb.3

>

> Wat een maf stukje. Ik heb je lief dus krijg je op

> je donder en een schop voor je reet. En als je je

> deur open doet, stap ik gewoon naar binnen. Ja ja

> , dat moet je eens proberen. Voor dergelijke

> gevallen staat er een knuppel gereed.

Weet je, ook dit is weer een bijbelcitaat als stok om anderen mee te slaan en niet als staf om op te steunen.

Dit soort teksten wordt niet/NOOIT geplaatst voor de plaatser zelf maar is altijd voor anderen.

Bestraffen en tuchtigen is altijd om het beter te doen worden.

Een ouder die een kind straft enkel om het straffen en niet om het kind iets te leren, daar heeft een kind niks aan.

Op de wijze hoe God straft durf ik mij nooit uit te laten want dan krijg je het soort discussies of een tsunami of een doodgeboren kindje of een ernstig ongeluk of ziekte een straf van God zou kunnen zijn.

Bij God staat er nooit een knuppel gereed, en dan krijgen we weer de steeds terugkerende discussie over Noach en alverzoening enzomeer.

Ijverig zijn en bekeren van boze werken lijkt me niet zo'n slecht advies. Toch?

• samuel

Misschien vind je het moeilijk dat dit ook in de Bijbel staat en dat Jezus dit zelf zegt, maar het staat er en houd daar rekening mee!

Er staat niet hoe God straft dat maak jij ervan, wie zijn Heer kent weet ook hoe Hij tuchtigt!

Alleen bastaards ontvangen geen tucht!

4 Gij hebt nog niet ten bloede toe weerstand geboden in uw worsteling tegen de zonde, 5 en gij hebt de vermaning vergeten, die tot u als tot zonen spreekt:

Mijn zoon, acht de tuchtiging des Heren niet gering,

en verslap niet, als gij door Hem bestraft wordt,

6 want wie Hij liefheeft, tuchtigt de Here, en Hij kastijdt iedere zoon, die Hij aanneemt.

7 Als tuchtiging hebt gij dit te dragen: God behandelt u als zonen. Want is er wel een zoon, die door zijn vader niet getuchtigd wordt? 8 Blijft gij echter vrij van de tuchtiging, welke allen ondergaan hebben, dan zijt gij bastaards, en geen zonen.

Hebr.12

Nu mag je het natuurlijk wel weer proberen beter te weten theo, maar het Woord spreekt voor zich!

• samuel

Je wereldje is werkelijk klein, net als je geest blijkbaar! :(

• CU

Dus jij hebt een grote geest? Dat komt dan prima tot uiting hier op het PB, want hoe groter de geest, hoe groter het beest.!

Maar ik begrijp best dat jij bij een overwinning een trooster nodig heb.

• CU

samuel Schreef:

——————————————————-

>

> Alleen bastaards ontvangen geen tucht!

>

> Blijft gij echter vrij van de tuchtiging, welke

> allen ondergaan hebben, dan zijt gij bastaards, en

> geen zonen. Hebr.12

>

> Nu mag je het natuurlijk wel weer proberen beter

> te weten theo, maar het Woord spreekt voor zich!

Ja, ook Jezus had een vader van onbekende herkomst en was dus een bastaard.

• samuel

Nee Jezus had geen Vader van onbekende afkomst! Dat kan je lezen in de Bijbel.

• samuel

Ik heb meer het idee dat jij niet zo veel begrijpt! :)

• Gonnie

Zou er heden ten dage nog kinderen geboren worden die verwekt zijn zonder zaadcel van een man.?