Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Heeft God zichzelf verlaten?

• Eliyahu

samuel Schreef:

——————————————————-

> Ik lieg nooit! En je hebt al het antwoord gehad!

> Je stelt de verkeerde vragen!

Bs'd

Je zwamt een beetje in de ruimte zonder antwoord te geven, en dan noem jij dan een antwoord, waarbij vermeld wordt dat het antwoord wel goed is, maar dat de vragen verkeerd zijn.

De waanzin ten top.

En leugen en bedrog natuurlijk, maar daar hangt het christendom van aan elkaar.

• samuel

Over leugen en bedrog gesproken, voor iemand die zich uitgeeft als een Jood maar het niet is, daar heeft het Schrift wel iets over te vermelden!

9 Zie, Ik geef sommigen uit de synagoge des satans, van hen, die zeggen, dat zij Joden zijn en het niet zijn, maar liegen; zie, Ik zal maken, dat zij zullen komen en zich nederwerpen voor uw voeten, en erkennen, dat Ik u heb liefgehad. Openbaring 3

Die dag nadert met drasse schreden!

• Gonnie

Zich wanen een Jood te zijn, dan maakt die tekst uit openbaring toch niets uit voor Eliyaju?

• CU

Als Jezus inderdaad de eerstgeborene is en God zou zijn, dan is het een soort jojogodje. Want eerst is tie schepper, en vervolgens is ie leeg en moet ie weer gevuld worden als God;

Luc 2,52

En Jezus nam toe in wijsheid en grootte en genade bij God en mensen.

Het leuke is dat Jezus bij zichzelf toenam in genade, wijsheid en grootte. Ra ra ra hoe kan dat?

Het is net het verhaal van de tovenaarsleerling.

• Frederik D

Drassige schreden? Drassige schede?

In elk geval, er is een verschil tussen jood (religie) en Jood (ethniciteit). Eliyahu is geen Jood maar wel een jood.

• Frederik D

Probeer eens ook jegens de joodse religie zo kritisch te zijn. En ge zult Spinoza heten.

• Frederik D

Maar ja, jouw God van hetzelfde pak een laken.

God wist toch hoe het met de Schepping zou aflopen?

• Johanan

??????????????????????????????

Johanan.

• CU

Frederik D Schreef:

——————————————————-

>

> God wist toch hoe het met de Schepping zou

> aflopen?

Nee, dat wist ie niet. Hij moest in het paradijs toch roepen waar Adam en Eva waren? En Hij moest toch ook zo nodig afdalen om de torenbouw van Babel te zien?

• samuel

Voor jou wel!