Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Heeft God zichzelf verlaten?

• Eliyahu

Bs'd

“Omstreeks het negende uur riep Jezus met luider stem, zeggende: Eli, Eli, lama sabachtani? Dat is: Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?” Matt 26:46

Christenen geloven dat JC god was. Maar hier zien we dat God JC verlaten had.

Heeft God zichzelf dan verlaten hier?

Of hebben we hier dan toch te maken met twee verschillende goden?

Wie het weet mag het zeggen.

• Frederik D

Of citeerde Jezus een psalm?

• David

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Of citeerde Jezus een psalm?

Nee. Andersom.

Profetieën vertellen over een gebeurtenis die nog komen gaat.

• rudi bijbelstudie

Christenen geloven dat JC god was

nee, christenen geloven niet dat god JC was. Is dit echt wel een bijbel prikbord of een prikbord met mensen die niet luisteren of waarmee niet te praten valt?

• samuel

7 Gij hebt hem voor een korte tijd beneden de engelen gesteld,

met heerlijkheid en eer hebt Gij hem gekroond,

8 alle dingen hebt Gij onder zijn voeten onderworpen.

Want bij dit: alle dingen hem onderworpen, heeft Hij niets uitgezonderd, dat hem niet onderworpen zou zijn. Doch thans zien wij nog niet, dat hem alle dingen onderworpen zijn; 9 maar wij zien Jezus, die voor een korte tijd beneden de engelen gesteld was vanwege het lijden des doods, opdat Hij door de genade Gods voor een ieder de dood zou smaken, met heerlijkheid en eer gekroond.

Hebr. 2

Hij had Zijn heerlijkheid afgelegd, Hij was mens geworden, Johannes 1:14, met Zijn doop door Johannes de Doper, kwam de volheid Gods weer in Hem, de heilige Geest, toen Hij gekruisigd werd, werd dus niet Gods Geest gekruisigd maar de mens, en er staat in de schrift wie aan het hout hangt is vervloekt, vandaar dat de mens verlaten was van Gods Geest, immers anders zou de mens Jezus niet kunnen sterven maar onsterfelijk blijven!

• Eliyahu

rudi bijbelstudie Schreef:

——————————————————-

> Christenen geloven dat JC god was

>

>

> nee, christenen geloven niet dat god JC was. Is

> dit echt wel een bijbel prikbord of een prikbord

> met mensen die niet luisteren of waarmee niet te

> praten valt?

Bs'd

Meer dan 99% van de christenen geloven dat JC God was. Dat bedoel ik dus als ik zeg dat de christenen geloven dat JC god was.

Dat er altijd uitzonderingen zijn mag bekend verondersteld worden.

• Ellen-Josee

Psalm 22: 2 Mijn God, mijn God, waarom hebt u mij verlaten? U blijft ver weg en redt mij niet, ook al schreeuw ik het uit.

God moest weten wat het is om door God verlaten te zijn, om ook dat voor de mensheid te kunnen dragen.

Toen hij deze godsverlatenheid onderging schreeuwde hij het uit van ellende, terwijl hij al het andere tijdens de kruisiging stil en ingetogen verdragen had.

Dus ook voor de ongelovigen heeft hij de God verlatenheid naar het kruis gedragen en WEET hij hoe moeilijk het leven dan is.

De Here Jezus heeft alles perfect voor ons ervaren en naar het kruis gedragen.

Ik ben toch zo blij dat ik Adon Yeshua mijn Heer en God mag noemen!

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=JyO2489mPWo&feature=endscreen

Een lied van Conny Francis dat ik anderen aanraad ook tot het eind te beluisteren.

• Eliyahu

samuel Schreef:

——————————————————-

> Hij had Zijn heerlijkheid afgelegd, Hij was mens

> geworden, Johannes 1:14, met Zijn doop door

> Johannes de Doper, kwam de volheid Gods weer in

> Hem, de heilige Geest, toen Hij gekruisigd werd,

Bs'd

Nou nee, want je zegt dat met zijn doop hij weer volledig god werd, dus dat was voor zijn kruisiging. Dus met zijn kruisiging was hij dan weer helemaal god.

Of is dat god zijn hem iets wat komt en gaat?

• samuel

15 Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene der ganse schepping, 16 want in Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, de zichtbare en de onzichtbare, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; 17 en Hij is vóór alles en alle dingen hebben hun bestaan in Hem; 18 en Hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de eerstgeborene uit de doden, zodat Hij onder alles de eerste geworden is. 19 Want het heeft de ganse volheid behaagd in Hem woning te maken, 20 en door Hem, vrede gemaakt hebbende door het bloed zijns kruises, alle dingen weder met Zich te verzoenen, door Hem, hetzij wat op de aarde, hetzij wat in de hemelen is. Kol.

Ja de ganse volheid Gods was in Hem, weet je er zijn maar twee plekken in de Schrift waar je kan lezen dat God uit stof/aarde iets schiep, dat is in Genesis en in Johannes 9.

• Eliyahu

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Psalm 22: 2 Mijn God, mijn God, waarom hebt u mij

> verlaten? U blijft ver weg en redt mij niet, ook

> al schreeuw ik het uit.

>

>

> God moest weten wat het is om door God verlaten te

> zijn, om ook dat voor de mensheid te kunnen

> dragen.

> Toen hij deze godsverlatenheid onderging

> schreeuwde hij het uit van ellende, terwijl hij al

> het andere tijdens de kruisiging stil en ingetogen

> verdragen had.

Bs'd

Hmmm… Dus jou god moet eerst dingen “aan de lijve” ervaren, voordat hij weet hoe het is?

Ik vraag me af: Gaat jouw god ook voor eeuwig in de hel branden, om eens te kijken hoe dat nou aanvoelt, wat hij het merendeel van zijn schepselen gaat aandoen? “want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.” Matt 7:14

> Dus ook voor de ongelovigen heeft hij de God

> verlatenheid naar het kruis gedragen en WEET hij

> hoe moeilijk het leven dan is.

Dus jij zegt: God heeft zichzelf verlaten, om eens te kijken hoe dat nou voelt.

> Ik ben toch zo blij dat ik Adon Yeshua mijn Heer

> en God mag noemen!

Ik ben toch zo blij dat ik de enig ware God J-H-W-H mijn Heer en mijn God mag noemen, en dat ik niet achter een dode jood aan loop, en denk dat die God is!