Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

bijbeltekst Joh.4:10 en14

• Stefan

Joh.4:10 Jezus antwoordde en zeide tot haar: Indien gij de gave Gods kendet, en Wie Hij is, Die tot u zegt: Geef Mij te drinken, zo zoudt gij van Hem hebben begeerd, en Hij zou u levend water gegeven hebben.

14 Maar zo wie gedronken zal hebben van het water, dat Ik hem geven zal, die zal in eeuwigheid niet dorsten; maar het water, dat Ik hem zal geven, zal in hem worden een fontein van water, springende tot in het eeuwige leven.

• Stefan

En ik vind de Openbaring-tekst hierbij gelijk gestemd.; 3;20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, zoals Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

22 Die oren heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt.

• samuel

Ik zit net versgeplukte frambozen uit de tuin te eten, dus dat met die maaltijd zit wel goed hier!

• Stefan

Ja, ik vind de teksten ook veelzeggend.

• samuel

Zoals ik al zei zit ik te genieten van een maaltijd van versgeplukte frambozen!

• CU

Frambozen eten op dit tijdstip is natuurlijk geen avondmaal, ook al is het bij jou een uurtje later dan hier.

Je hebt er toch wel een likje slagroom overheen, mag ik hopen.

• samuel

Het gaat over maaltijd houden! En nee geen slagroom bij deze mag wel zeggen overheerlijke verse frambozen, maar wel yoghurt CU, ook erg lekker en fris zeker bij een temperatuur van 31 graden!

• CU

Ja. Ik weet dat het nu bij jou schitterend weer is. Hier krijgen we donderdagavond weer noodweer, is te lezen in de verwachting.

Overigens zit ik nu ook in ons prieeltje in de tuin naast het klaterende water van de waterval.

• Stefan

Misschien is het beter, de teksten in een andere volgorde te zetten, om de werking van de Geest in relatie met (het geloof van)de Zoon en de Vader te benadrukken

3;20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, zoals Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

22 Die oren heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt.

Joh.4:10 Jezus antwoordde en zeide tot haar: Indien gij de gave Gods kendet, en Wie Hij is, Die tot u zegt: Geef Mij te drinken, zo zoudt gij van Hem hebben begeerd, en Hij zou u levend water gegeven hebben.

14 Maar zo wie gedronken zal hebben van het water, dat Ik hem geven zal, die zal in eeuwigheid niet dorsten; maar het water, dat Ik hem zal geven, zal in hem worden een fontein van water, springende tot in het eeuwige leven.

• samuel

Ja ik las al dat het wat beter weer was in Holland, geniet ervan zolang het kan! Ik woon tegen de bergen aan, je weet niet wat je meemaakt als het hier onweert, wel een schitterend gezicht aan de ene kant een bergmassief waar je de onweersbuien achter ziet, de flitsen van de bliksem zijn schitterend, en aan de andere kant kijk ik een laagvlakte in daar zie ik de onweersbuien voorbijdrijven schitterend, het maakt je klein en nederig dit natuurgeweld!