Ik denk een denkfoutje van Ellen, het kan toch niet waar zijn dat ze echt zo denkt wat ze schreef?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nltheo Schreef:
——————————————————-
> Nou zeg.
>
> Gods Geest zweefde over de wateren en verstopte
> zich daarna tot pinksteren?
Gods Geest of de heilige Geest is eeuwig dezelfde. Maar naar de mensen toe is er zeker een verandering geweest. In het oude testament wordt maar 2 keer over de heilige Geest gesproken, één keer door David en één keer door Jesaja. Voor de rest wordt in het OT over Gods Geest gesproken.
De heilige Geest was toen nog op bepaalde mensen en na Pinksteren werkte de heilige Geest door de mensen.
>
> Profeten in het OT werden niet door Gods Geest op
> weg gestuurd en
Ik hoop na mijn uitleg hierboven dat je het verschil begrijpt. Het was dus Gods Geest die tot bepaalde profeten kwam (en echt niet tot iedereen die daar zin in had) om bepaalde dingen te openbaren. De heilige Geest (ook wel de Geest van Jezus genoemd) werkt door mensen. Vandaar dat er ook geen profeten meer zijn, maar spreekt God direct door die mensen zonder van te voren opdracht te geven wat ze zeggen moeten zoals God b.v. bij Mozes deed.
> Gods Geest was niet met Jezus?
Gods Geest IS Jezus
Ellen
Als je het tegen mij hebt…
Ik geef hier één keer een antwoord en in diezelfde tijd zie ik acht reacties staan.
Dus als je nu eens een keer de moeite neemt om je in mijn antwoord te verdiepen, dan hoef ik me niet helemaal verrot te typen voor iets wat toch niet gelezen en begrepen wordt.
Ik zie ook dat je weinig gestudeerd hebt (want anders zou je mij niet dergelijke vragen stellen) en verder zie ik dat Thomas inmiddels al weer op mijn antwoord heeft gereageerd.
Sorry hoor, ik ben van goede wil, maar dit is niet bij te houden als ik serieuze antwoorden wil geven.
Ellen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?