Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De minste zijn.

• Gonnie

Dit voor de hoogmoedigen onder de christenen.

8. Lucas 22,26

Laat dat bij jullie niet zo zijn! De belangrijkste van jullie moet de minste worden en de leider de dienaar.

9. 1 Petrus 3,8

Tot slot vraag ik u: Wees allen eensgezind, leef met elkaar mee, heb elkaar lief als broeders en zusters, wees barmhartig en bereid de minste te zijn.

10. 1 Petrus 5,5

En u, jongeren, moet van uw kant het gezag van de oudsten erkennen. Overigens, in de omgang met elkaar moet ieder van u altijd de minste willen zijn, want God keert zich tegen hoogmoedigen, maar aan nederigen schenkt hij zijn genade.

Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling

© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Dit voor de hoogmoedigen onder de christenen.

>

>

>

> 8. Lucas 22,26

>

> Laat dat bij jullie niet zo zijn! De belangrijkste

> van jullie moet de minste worden en de leider de

> dienaar.

Het was handig geweest als (de tekst) er ook even bij geschreven had ‘waarom’ dat is.

> 9. 1 Petrus 3,8

>

> Tot slot vraag ik u: Wees allen eensgezind, leef

> met elkaar mee, heb elkaar lief als broeders en

> zusters, wees barmhartig en bereid de minste te

> zijn.

> 10. 1 Petrus 5,5

>

> En u, jongeren, moet van uw kant het gezag van de

> oudsten erkennen. Overigens, in de omgang met

> elkaar moet ieder van u altijd de minste willen

> zijn, want God keert zich tegen hoogmoedigen, maar

> aan nederigen schenkt hij zijn genade.

Het gaat hier wèl over de verhoudingen BINNEN de gemeente van Jezus Christus!

Ik hoop wel dat dat duidelijk is…. ?

>

> Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling

> © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

• Gonnie

Voor mij wel, maar helaas voor jou en de jouwe kan ik er weinig van merken.

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Voor mij wel, maar helaas voor jou en de jouwe kan

> ik er weinig van merken.

Dat maakt voor mij en de mijnen helemaal niet uit.

Je begeeft je op een terrein waar je niet thuishoort en daar gelden onze inzettingen, regels en inzicht.

Ik ga er van uit dat jij niet genoeg kennis hebt om je autoriteit te laten gelden.

Het is toch ook niet zo dat wanneer ik naar een teenerdisco ga, ik daar de dienst uit maak en de regels kan gaan stellen zoals ‘de muziek moet zachter’.

Daar heb ik ook geen gezag en kennis van hoe hard die muziek moet aan staan of dat die lampen te hinderlijk flitsen. (nou wel een beetje natuurlijk, maar zij zijn daar de baas)

Ellen :)

• Gonnie

Beoordeel jij dat wie er wel en wie niet uit de bijbel mag dicteren.?????.

Is het ook niet toegestaan om een bijbel te bezitten.?

• samuel

Geloof je in Jezus Christus Gonnie de Zoon van God?

• Ellen-Josee

Ik beoordeel niet of iemand al dan niet een Bijbel mag bezitten en daaruit ‘dicteren’.

Ik beoordeel of de levenswijze en wandel van diegene goed genoeg is om mij daarnaar te gaan voegen.

Dat houdt onder andere in dat ik toets of diegene integer is en of diegene een broeder of zuster is.

D.w.z. gelooft in de levende God = Jezus Christus en zich houdt aan de opdrachten uit de Bijbel (om het simpel te stellen)

Anders is hun inzicht en commentaar voor mij niet van waarde - al luister ik er wel naar tot zekere hoogte.

En vergeet niet dat satan ook uit de Bijbel dicteerde he?

Groet, Ellen

• Stefan

Dat houdt onder andere in dat ik toets

En die toets is de standaard?

• samuel

Nee de Schrift is de standaard waar alles aan getoetst wordt, dat je dat nu nog niet weet thomas!

• Stefan

O.

Ik dacht de Geest van God.

3;20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, zoals Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

22 Die oren heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt.

Joh.4:10 Jezus antwoordde en zeide tot haar: Indien gij de gave Gods kendet, en Wie Hij is, Die tot u zegt: Geef Mij te drinken, zo zoudt gij van Hem hebben begeerd, en Hij zou u levend water gegeven hebben.

14 Maar zo wie gedronken zal hebben van het water, dat Ik hem geven zal, die zal in eeuwigheid niet dorsten; maar het water, dat Ik hem zal geven, zal in hem worden een fontein van water, springende tot in het eeuwige leven.