Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Is het misschien zo

• Gonnie

hoe liederlijker men heeft geleefd, hoe beter christen men wordt ?:S

• Frans

Het is maar hoe je het bekijkt, als diegene zich er ten volle van bewust is geworden hoe liederlijk hij/zij geleefd heeft zou dat zelfs kunnen.

Maar er zijn toch ook voorbeelden van integere mensen die (naar de letter) geen christen waren in de bijbel, maar eigenlijk wel beter dan vele. God ziet het innerlijke, niet de witgekalkte buitenkant.

• Gonnie

Frans ik ben blij dat jij je weer laat zien, want van jouw komt altijd weer een realistisch inzicht over het geloofsleven.

Ik formuleer het misschien niet zo goed maar ik hoop dat je mij begrijpt.

• Sietse 45

Gonnie de echte christen staat voor de ander klaar in tijd van nood,

komt bij diegene zonder aanzien van persoon.

Hij die hoog van de toren blaast zie je niet,

nee die is alleen met zijn eigen ego bezig.

• Frans

Ik denk dat ik je heel goed begrijp. ;)

• keessie

Zucht, wordt je nooit moe van jezelf Gonnie?

• Frederik D

Weer wat anders dan de eindtijd, toch?

Maar was jij vroeger een halve of hele crimineel en heb jij je met veel melodrama bekeerd?

• keessie

ik wordt zelfs moe van jou maar hoe kan het ook anders, wat doe jij hiet eigenlijk als je niets met het geloof hebt, evolutisch gezien verdoe je je tijd

• Frederik D

Je begrijpt niets van het evolutionisme. Het evolutionisme beschrijft de evolutie maar schrijft niets voor.

Ik neem aan dat Kant jou onbekend is. Het begrip “belangeloos interesse” ken je niet.

Maar heb jij je ooit met veel vertoon bekeerd?

• CU

Het zal wel. Maar is dat andersom ook zo?