Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Een anti-theist die...............

• BOAZ

probeert theisten tegen elkaar uit te spelen.

En dat noemt zichzelf integer.

Boaz.

• Frederik D

Mijn prangende vragen zitten jou zeer hoog.

Maar waarom zou Theo's alverzoeningsleer verderfelijker zijn dan jouw hiaattheorie?

Sorry dat ik een wig drijf tussen jou en Theo. Want ik vind jullie wederzijds warme gevoelens zeer ontroerend en van echt christendom getuigen.

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Mijn prangende vragen zitten jou zeer hoog.

Jouw prangende vragen stellen niets voor aan het eind drijf jij de spot met theisten.

>

> Maar waarom zou Theo's alverzoeningsleer

> verderfelijker zijn dan jouw hiaattheorie?

Dat vraag jij terwijl jij het verschil niet weet tussen aionion en aionios!

Ook weet jij het verschil niet tussen aionos en aidios, of is er geen verschil?

Bovendien jatte jij teksten van en alverzoenings site:S

Boaz.

>

> Sorry dat ik een wig drijf tussen jou en Theo.

> Want ik vind jullie wederzijds warme gevoelens

> zeer ontroerend en van echt christendom getuigen.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Mijn prangende vragen zitten jou zeer hoog.

>

> Maar waarom zou Theo's alverzoeningsleer

> verderfelijker zijn dan jouw hiaattheorie?

>

> Sorry dat ik een wig drijf tussen jou en Theo.

> Want ik vind jullie wederzijds warme gevoelens

> zeer ontroerend en van echt christendom getuigen.

Hoe kan je over warme gevoelens spreken als je de liefde van God ontkent? God houdt van je, Jezus is voor je gestorven! Heb je dat mooie nummer al geluisterd? Had ik speciaal voor jou uitgezocht, lekker bluesachtig:

http://www.youtube.com/watch?v=jz0QsNAUjpo&feature=results_main&playnext=1&list=PLC6B247956BEF2507

• Frederik D

Zie nieuwe draad.

• Frederik D

Bovendien jatte jij teksten van en alverzoenings site

—————- (citaatstreepjes)

Ik jatte niet. Maar jij liegt dus wel. En keihard lieg je.

(Aionos en aionon zijn verbuigingen van elkaar en betekenen dus hetzelfde. En aionos (aionon) betekent eonisch (langdurend) en aidios betekent eeuwig. Maar, zo zei ik ook, misschien betekent aionos hetzelfde als aidios maar dat moet dan wel aangetoond worden via andere toenmalige teksten. Je ziet dus dat ik me niet volledig schaar achter de alverzoeningsinterpretatie. Ik pleit dus voor aanvullend onderzoek. Erg, heh. )

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Bovendien jatte jij teksten van en alverzoenings

> site

>

> —————- (citaatstreepjes)

>

> Ik jatte niet. Maar jij liegt dus wel. En keihard

> lieg je.

>

> (Aionos en aionon zijn verbuigingen van elkaar en

> betekenen dus hetzelfde. En aionos (aionon)

> betekent eonisch (langdurend) en aidios betekent

> eeuwig. Maar, zo zei ik ook, misschien betekent

> aionos hetzelfde als aidios maar dat moet dan wel

> aangetoond worden via andere toenmalige teksten.

> Je ziet dus dat ik me niet volledig schaar achter

> de alverzoeningsinterpretatie. Ik pleit dus voor

> aanvullend onderzoek. Erg, heh. )

Jij hebt wel gejat semi-intellectueel!

Hieronder het bewijs,

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15584315/15591700/re-mattheus-2546-voor-majorie#msg-15591700

Boaz.

• Frederik D

En ook:

——————-

Er zijn ook wetenschappelijke bronnen over dit onderwerp.

Het eerste is het proefschrift van Heleen Keizer: “Life time entirety” (1999). Dit proefschrift is te lezen via Google Books.

Het tweede is het boek “Terms for Eternity” van Ilaria Ramelli en David Konstan (2007). Dit boek is voor een deel te lezen via Amazon.com.

Konstan en Ramelli hebben een paper geschreven die hun conclusies samenvat. Deze paper is door Robin Parry (auteur van The Evangelical Universalist) in een serie blogs gepubliceerd: “Eternal Punishment”—the punishment of the age to come, 1: Introduction, 2: Preliminary Comments on “Eternity”, 3: Aiônios and aïdios in Classical Greek Texts, 4: Aiônios and aïdios in the Septuagint, 5: Aiônios and aïdios in the New Testament, 6: Aiônios and aïdios in Origen.

De paper is ook verschenen in 2 topics op het Evangelical Universalist forum: topics 1 en 2.

Uit het proefschrift en uit het boek blijkt onder andere dat er een duidelijk verschil is tussen aionios en aidios. Dat laatste is het woord dat je zou verwachten wanneer een oneindige tijd bedoeld wordt. Aidios is overigens een woord dat in de bijbel vrijwel nergens voorkomt.

——————————–

Bron ben ik even kwijt.

——————————————–

———————————————-

Er staan duidelijk citaatstrepen. En ik zei dat ik de bron even kwijt was. Dus er is een bron.

Boaz, je spreekt valse getuigenis. En dus kom je in de hel.