Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Heeft de christelijke god een god?

• Eliyahu

rudi bijbelstudie Schreef:

——————————————————-

> wat je zegt is weer niet waar, God heeft de mens

> immers naar Zijn beeld, christus geschapen,

> Genesis 1:26-28

Bs'd

Gen 1:26-28; “En God zeide: Laat Ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis, opdat zij heersen over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over het vee en over de gehele aarde en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt. 27 En God schiep de mens naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen. 28 En God zegende hen en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar en wordt talrijk; vervult de aarde en onderwerpt haar, heerst over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt.”

Ik zie hier nergens staan dat de mens naar "zijn beeld, christus", is geschapen.

Om je de waarheid te zeggen, ik zie helemaal geen christus in die verzen.

• Eliyahu

thomas Schreef:

——————————————————-

> > “zo zoekt hetgeen boven is, waar Christus is,

> zittende ter rechterhand Gods;” Colossenzen 3:1

> J-H-W-H zit aan zijn eigen rechterhand?

>

> Dit betekent dat Christus actief is in hen, die

> Hem aangenomen hebben. Het is een uitdrukking van

> de werking van de Geest van God, door de Zoon.

>

> Het is voor de Joden gebruikelijk, om de

> Boodschapper te accepteren als zijnde degene die

> de Boodschap gezonden heeft.

Bs'd

Het is voor de Joden gebruikelijk, om de boodschapper te accepteren als zijnde degene die de boodschap gezonden heeft, maar ik zie alleen niet in wat dat te maken heeft met JC die aan de rechterhand van God zit.

Ook zou ik graag willen weten hoe je er bij komt dat “aan de rechterhand van God zitten” betekent: “actief zijn in degenen die je aangenomen hebben”. Dat lijkt me namelijk totale onzin wat je zelf verzonnen hebt.

Dus geef maar wat argumenten daarvoor.

• Stefan

RECHTERHAND

1) Assistent 2) Factotum 3) Handlanger 4) Hulp 5) Hand van de rechterarm 6) Lichaamsdeel 7) Medewerker 8) Manusje-van-alles 9) Persoonsbenaming 10) Steun en toeverlaat 11) Toeverlaat 12) Trouwe medewerker

Joh. 16

22 En gij dan hebt nu wel droefheid; maar Ik zal u weer zien, en uw hart zal zich verblijden, en niemand zal uw blijdschap van u wegnemen.

23 En in die dag zult gij Mij niets vragen. Voorwaar, voorwaar Ik zeg u: Al wat gij de Vader zult bidden in Mijn Naam, dat zal Hij u geven.

24 Tot nog toe hebt gij niet gebeden in Mijn Naam; bidt, en gij zult ontvangen, opdat uw blijdschap vervuld zij.

25 Deze dingen heb Ik door gelijkenissen tot u gesproken; maar de ure komt, dat Ik niet meer door gelijkenissen tot u spreken zal, maar u vrijuit van de Vader zal verkondigen.

26 In die dag zult gij in Mijn Naam bidden; en Ik zeg u niet, dat Ik de Vader voor u bidden zal;

27 Want de Vader Zelf heeft u lief, omdat gij Mij liefgehad hebt, en hebt geloofd, dat Ik van God ben uitgegaan.

28 Ik ben van de Vader uitgegaan, en ben in de wereld gekomen; weer verlaat Ik de wereld, en ga heen tot de Vader.

Filip.3

20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook de Zaligmaker verwachten, namelijk de Heere Jezus Christus;

21 Die ons vernederd lichaam veranderen zal, opdat het gelijkvormig worde aan Zijn heerlijk lichaam, naar de werking, waardoor Hij ook alle dingen Zichzelf kan onderwerpen.

• Eliyahu

thomas Schreef:

——————————————————-

> RECHTERHAND

> 1) Assistent 2) Factotum 3) Handlanger 4) Hulp 5)

> Hand van de rechterarm 6) Lichaamsdeel 7)

> Medewerker 8) Manusje-van-alles 9)

> Persoonsbenaming 10) Steun en toeverlaat 11)

> Toeverlaat 12) Trouwe medewerker

Bs'd

Dus JC zit niet aan de rechterhand van God, maar aan het manusje van alles van God?

Of zit hij aan de persoonsbenaming van God?

• Stefan

Je weet zelf hoe de herhaling werkt.

Nog maar een keertje dan;

“zo zoekt hetgeen boven is, waar Christus is, zittende ter rechterhand Gods;” Colossenzen 3:1

J-H-W-H zit aan zijn eigen rechterhand?

Dit betekent dat Christus actief is in hen, die Hem aangenomen hebben. Het is een uitdrukking van de werking van de Geest van God, door de Zoon.

Het is voor de Joden gebruikelijk, om de Boodschapper te accepteren als zijnde degene die de Boodschap gezonden heeft.

> RECHTERHAND

> 1) Assistent 2) Factotum 3) Handlanger 4) Hulp 5)

> Hand van de rechterarm 6) Lichaamsdeel 7)

> Medewerker 8) Manusje-van-alles 9)

> Persoonsbenaming 10) Steun en toeverlaat 11)

> Toeverlaat 12) Trouwe medewerker

20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook de Zaligmaker verwachten, namelijk de Heere Jezus Christus;

21 Die ons vernederd lichaam veranderen zal, opdat het gelijkvormig worde aan Zijn heerlijk lichaam, naar de werking, waardoor Hij ook alle dingen Zichzelf kan onderwerpen.

Bs'd

Dus JC zit niet aan de rechterhand van God, maar aan het manusje van alles van God?

Of zit hij aan de persoonsbenaming van God?

• Eliyahu

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> Bs'd

>

> De christenen geloven dat JC God is, dit ondanks

> het feit dat de hele hebreeuwse bijbel zegt alleen

> J-H-W-H God is, en er buiten Hem geen god is.

>

> Toch zeggen de christenen te geloven in maar één

> God die één is. Maar dat wordt toch een beetje

> moeilijk, als die ene god van de christenen, JC,

> gaat zeggen dat hij zelf ook nog een god heeft:

> "Jezus zeide tot haar: Houd Mij niet vast, want Ik

> ben nog niet opgevaren naar de Vader; maar ga naar

> mijn broeders en zeg hun: Ik vaar op naar mijn

> Vader en uw Vader, naar mijn God en uw God." Joh

> 20,17

>

> Dus de ene god van de christenen die volgens hun

> ook één is, die heeft zelf ook nog een god.

>

> En bij mij is 1 + 1 toch echt 2.

>

> Hoe verklaren de christenen dat?

Bs'd

En geen ene christen die hier een antwoord op kan geven, hoe het mogelijk is dat hun god ook een god heeft.

45 reacties, en niemand die er serieus op ingaat.

Ook de theoloog Theo laat het weer afweten.

Ze laten het allemaal afweten, en ze blijven zich rondwentelen in hun modderpoelen van afgoderij.

• Stefan

Je hebt nog niet geantwoord.

De vragen heb ik mee-herhaald, zodat je de vragen én de antwoorden hebt; http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15593691/15597374/re-heeft-de-christelijke-god-een-god#msg-15597374

• CU

Je leest dit toch niet, omdat het van mij, een niet wedergeborene en niet gevuld met de Heilige Geest zijnde, komt. Maar voor de anderen die het verweer niet weten, doe ik dan toch maar een onbekeerde duit in het christelijke zakje:

Een God, bestaande uit drie verschillende Personen, ook wel een triootje genoemd of Drie-eenheid:

- God is drie Personen:(

- Elke Persoon is Goddelijke(tu)

- Er is maar een God(:P)

Maar in God zijn geen 3 entiteiten, en geen 3 wezens. God is een drie-eenheid van personen, bestaande uit een substantie en wezen:D

-Elke van deze drie Personen is niet een van de andere twee Personen.:P

-Elke van deze drie Personen zijn gerelateerd aan de andere twee, maar zijn apart van Hen.>:D<

Tot zover mijn tale Kanaäns:)-D

• Eliyahu

thomas Schreef:

——————————————————-

> Je hebt nog niet geantwoord.

>

> De vragen heb ik mee-herhaald, zodat je de vragen

> én de antwoorden hebt;

> http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15593691/155

> 97374/re-heeft-de-christelijke-god-een-god#msg-155

> 97374

Bs'd

??????????????????

Ik zie daar alleen maar vragen van mij, waar GEEN antwoord op gegeven wordt.

Je begint wel over wat anders te zwammen, maar de vragen worden niet beantwoord.

En de vertaling van “rechterhand” met “manusje van alles” of “persoonsbenaming” of “trouwe medewerker” is natuurlijk totale kolder.

Leg nou eens even uit hoe het mogelijk is dat jouw god een god heeft, Want dat zijn er dan toch echt twee.

Dit zijn de fundamenten van het christelijk geloof, dus het is ONTZETTEND belangrijk dat dit verkaard wordt.

• theo

Verder alles goed?

Je weet het antwoord wel, ook op google zijn ze wel te vinden, het is net als met Peri en alverzoening;, antwoorden volop maar je wilt ze niet lezen.

Dat je het met antwoorden niet eens bent is niet het punt maar dat je het blijft zeuren over hetzelfde onderwerp waarop zo vaak antwoorden zijn gegeven.

Zal ik je reactie hierop gelijk ook even plaatsen dan hoef je dat zelf niet meer te doen:

Theo, ik zie hier en daar wel reacties maar wil je zo goed zijn om zelf nog eens antwoord te geven?

Ik reageer dan: Nee hoor, zoek maar een boom naast Samuel..of in dezelfde natuurlijk. Oftewel ; je kunt de boom in, misschien heb je wel een schitterend uitzicht dan.

Jouw reactie zal zijn: Zie je wel..theo heeft ook geen antwoord.

———–

Zo, dan kun je het nu over voetbal gaan hebben of de smaak van koffie onder den Terebint of over vrouwenonderdrukking bij ultra orthodoxe joden en moslims en christenen of over het ontstaan van terpen in Friesland.

Weer eens wat anders dan je steeds terugkerende gezeur over één onderwerp..