Op de vroegere kinderclub, legde ik de drie-eenheid uit als een klaverblad, drie blaadjes aan één steel.
In bijna iedere godsdienst is een drie-eenheid trouwens.
Douce
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDouce Schreef:
——————————————————-
> Op de vroegere kinderclub, legde ik de
> drie-eenheid uit als een klaverblad, drie blaadjes
> aan één steel.
> In bijna iedere godsdienst is een drie-eenheid
> trouwens.
Bs'd
Met name in godsdiensten die ouder zijn dan het christendom. Het christendom heeft dus ook wat dat betreft een heidens concept overgenomen om het feit dat ze minimaal twee goden aanbidden te verdoezelen.
Maar het Judaisme, en de islam, die kennen geen drie-eenheid, maar alleen een God die absoluut één is, zoals de bijbel leert.
En natuurlijk, er is NERGENS in de hele bijbel een drie-eenheid te vinden.
rudi bijbelstudie Schreef:
——————————————————-
> dat is niet waar, het is jou al wel 10 keer
> uitgelegd dat er ook christenen zijn die NIET in
> de 3/eenheid geloven. Er is 1 god en jezus is het
> BEELD.
Bs'd
Maar dat is een zeer kleine minderheid, bijvoorbeeld de J-H-V-H getuigen.
Geloof jij ook niet in de drie-eenheid?
theo Schreef:
——————————————————-
> Je hebt verdacht veel van Peri.
>
> Die is al tientallen keren uitgelegd over
> “”alverzoening"' maar leest andermans/vrouws
> berichten niet en durft zich niet echt te
> verdiepen in de talloze sites die zijn
> aangedragen.
>
> Nou ja, jullie lezen wel maar, zien de letters en
> de woorden maar sluiten de oogjes voor argumenten,
> blijven vragen om antwoorden die all vele malen
> zijn gegeven door prikkers en verwijzingen naar
> sites.
>
> Er is tussen jullie alleen een klein verschil in
> de manier van debatteren maar voor de rest….
Bs'd
En, zoals we alllemaal kunnen zien, ook Theo de theoloog, gaat NIET inhoudelijk op de materie in.
Daaruit moet ik concluderen dat er geen antwoorden zijn, en dat het NT rammelt aan alle kanten, en dat het totaal niet klopt.
Ook de theorie JC = J-H-W-H, is straal onmogelijk. Ik zal wel maar weer even de onderbouwing geven, iets waar christenen de grootste moeite mee hebben:
Als iemand zegt dat JC dezelfde is als J-H-W-H, dan zit je dus met het feit dat J-H-W-H zijn eigen zoon is, en tegelijkertijd zijn eigen vader.
Dan zit je met het feit dat als JC tot zijn vader bidt, dat J-H-W-H dan tot zichzelf bidt.
Lukas 22:41-42; “…, en bad deze woorden: … doch niet mijn wil, maar de uwe geschiede!” Dus hier had J-H-W-H een andere wil dan zichzelf?
Zelfs in de hemel is JC ondergeschikt aan de Vader volgens 1 Korintiers 15:28, Matteus 20:23, Filippenzen 2:9.
J-H-W-H ondergeschikt aan zichzelf?
Toen JC aan het kruis hing riep hij uit: “Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?” Matteus 27:46.
Verliet J-H-W-H zichzelf?
“zo zoekt hetgeen boven is, waar Christus is, zittende ter rechterhand Gods;” Colossenzen 3:1
J-H-W-H zit aan zijn eigen rechterhand?
J-H-W-H is doodgegaan aan het kruis, geslacht door zijn eigen schepselen?
In dat geval: Wie heeft hem uit de dood opgewekt?
Die hele theorie: “JC is J-H-W-H” is te zot voor woorden. Wat mensen al niet verzinnen om hun afgodendienst te rechtvaardigen.
Lees hier nog is wat de bijbel zegt:
Opdat gij zoudt weten dat J-H-W-H de enige God is, er is geen ander behalve hem.
Deuteronomium 4:35
Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H de enige God is in de hemel daarboven en op de aarde hier beneden, er is geen ander.
Deuteronomium 4:39
Ziet nu dat Ik, Ik het ben, daar is geen God behalve mij.
Deuteronomium 32:39
Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal er geen zijn.
Jesaja 43:10
Ik ben J-H-W-H, er is geen ander.
Jesaja 45:18
Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.
Jesaja 44:6
Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb.
GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN!
Exodus 20:1-3
En dan zitten we dus met het feit dat het NT een nieuwe man-god introduceert, en daarmee de massa's aanzet tot AFGODENDIENST
Als we daarbij dan nog even in acht nemen het feit dat JC de messiaanse profetieën niet vervuld heeft, (voor de fijnere details, kijk hier in hoofdstuk 3: http://bergzion.notlong.com )
Als we daar dan nog even bij in acht nemen dat JC een valse profeet was, (voor de fijnere details, kijk hier in hoofdstuk 4: http://bergzion.notlong.com )
Als we daarbij dan nog even in acht nemen dat de hele bijbel leert dat God ÉÉN is,
Als we daarbij dan nog even in acht nemen dat er NERGENS in de hele bijbel een drie-eenheid te vinden is,
dan zou het zo zachtjes aan duidelijk moeten zijn dat het NT een falsificatie is, net als de koran, net als het boek van Mormon, net als etc etc.
Gooi uw afgoderij overboord, en went u tot de enig ware God J-H-W-H die ÉÉN is, en niet drie, en dan zal God zijn zegeningen over u uitstrooien.
Neem Gods geboden op u, de geboden gegeven aan Noach, en vreest de enig ware God J-H-W-H en onderhoud zijn geboden.
Hier is een prikbord voor Noachieten, mensen die hun afgodendienst overboord gegooid hebben, en die alleen de God van Abraham, Izak, en Jacob aanbidden: http://noachieten.nl/forum/viewforum.php?f=6
Daar wordt ook regelmatig aangegeven wanneer er een rabbijn komt lesgeven.
Hier is meer over de zeven Noachietische geboden: http://noachieten.nl
rudi bijbelstudie Schreef:
——————————————————-
> dat is niet waar, het is jou al wel 10 keer
> uitgelegd dat er ook christenen zijn die NIET in
> de 3/eenheid geloven. Er is 1 god en jezus is het
> BEELD.
Bs'd
Ah, dus JC is jullie beeld van God.
En daarvan zegt God: "Toen sprak God al deze woorden: 2 Ik ben J-H-W-H, uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heb. 3 Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.
4 GIJ ZULT U GEEN GESNEDEN BEELD MAKEN, NOCH ENIGE GESTALTE VAN WAT BOVEN IN DE HEMEL, NOCH VAN WAT BENEDEN OP AARDE, NOCH VAN WAT IN DE WATEREN ONDER DE AARDE IS. 5 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, J-H-W-H, uw God, ben een jaloers God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, 6 en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden."
Ex 20, het begin van de 10 geboden.
Het eerste gebod wat God gaf op de berg Sinai.
"Neemt u er dan terdege voor in acht – want gij hebt generlei gedaante gezien op de dag datJ-H-W-Hop Horeb tot u sprak uit het midden van het vuur – dat gij niet verderfelijk handelt door u een gesneden beeld te maken in de gedaante van enige afgod:een afbeelding van een mannelijk of vrouwelijk wezen; een afbeelding van een of ander dier op de aarde; een afbeelding van een of ander gevleugeld gevogelte, dat langs de hemel vliegt; een afbeelding van een of ander gedierte, dat op de aardbodem kruipt; een afbeelding van een of andere vis, die in het water onder de aarde is; en dat gij ook uw ogen niet opslaat naar de hemel, en de zon, de maan en de sterren, het gehele heer des hemels, aanziet en u laat verleiden u voor die neer te buigen en hen te dienen,"
Deut 4:15-19
Succes er mee.
“zo zoekt hetgeen boven is, waar Christus is, zittende ter rechterhand Gods;” Colossenzen 3:1
J-H-W-H zit aan zijn eigen rechterhand?
Dit betekent dat Christus actief is in hen, die Hem aangenomen hebben. Het is een uitdrukking van de werking van de Geest van God, door de Zoon.
Het is voor de Joden gebruikelijk, om de Boodschapper te accepteren als zijnde degene die de Boodschap gezonden heeft.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?