Moet ik ook nog lezen.
Maar dan liever met muziek op de achtergrond dan Vuzuela getoeter. (zo heten die dingen toch?)
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDouce Schreef:
——————————————————-
> Het wezen van God is Eén, Vader, Zoon en Heilige
> Geest, mooi hè?
> Never change a winning team.
Bs'd
Waarom is het dat als het op religie aankomt, dat de christenen dan ineens niet meer tot 2 kunnen tellen?
Een vader en een zoon, dat is TWEE, en niet één. Want 1 + 1 = 2, en niet 1.
Is dat nou echt zo moeilijk?
Ze kunnen niet tot twee tellen, en dan beweren ze nog dat de joden verblind zijn….
> Als er nu maar geen Elinamaaks zijn die zeggen dat
> het 3 goden zijn
Het zijn toch drie goddelijke personen?
Of niet?
nee, ik ben er helemaal kotsmisselijk van en hoop dat ze met 0/10 verliezen. De hele dag heeft die rot euro al mijn aandacht opgeèsit, laten we zeggen, dat deel van de samenleving dat me eigenlijk geen donder interesseert. waarom zitten we in de crisis= omdat het domme voetbalvolk niet nadenkt. Dus die EK kan me helemaal de pot op.
Je hebt verdacht veel van Peri.
Die is al tientallen keren uitgelegd over “”alverzoening"' maar leest andermans/vrouws berichten niet en durft zich niet echt te verdiepen in de talloze sites die zijn aangedragen.
Nou ja, jullie lezen wel maar, zien de letters en de woorden maar sluiten de oogjes voor argumenten, blijven vragen om antwoorden die all vele malen zijn gegeven door prikkers en verwijzingen naar sites.
Er is tussen jullie alleen een klein verschil in de manier van debatteren maar voor de rest….
Eliyahu Schreef:
——————————————————-
> Bs'd
>
> De christenen geloven dat JC God is, dit ondanks
> het feit dat de hele hebreeuwse bijbel zegt alleen
> J-H-W-H God is, en er buiten Hem geen god is.
>
> Toch zeggen de christenen te geloven in maar één
> God die één is. Maar dat wordt toch een beetje
> moeilijk, als die ene god van de christenen, JC,
> gaat zeggen dat hij zelf ook nog een god heeft:
> "Jezus zeide tot haar: Houd Mij niet vast, want Ik
> ben nog niet opgevaren naar de Vader; maar ga naar
> mijn broeders en zeg hun: Ik vaar op naar mijn
> Vader en uw Vader, naar mijn God en uw God." Joh
> 20,17
Zo is dat !
Jezus Christus is een door God geschapen schepsel en heeft dezelfde God als ieder ander schepsel die God heeft geschapen.
God staat boven zijn schepsel.
1 kor. 11:3 : Ik wil echter, dat gij dit weet: het hoofd van iederen man is Christus, het hoofd der vrouw is de man, en het hoofd van Christus is God.
Het is duidelijk dat Christus niet God is, en dat God superieur is aan Christus.
Zo ook weer in Markus 13:32 : Van dien dag of van die ure weet niemand, ook de engelen in den hemel niet, ook de Zoon niet, alleen de Vader.
Dat zou natuurlijk niet het geval zijn indien Vader, Zoon en Heilige Geest gelijk waren, één Godheid vormden.
>
> Dus de ene god van de christenen die volgens hun
> ook één is, die heeft zelf ook nog een god.
>
> En bij mij is 1 + 1 toch echt 2.
Moeilijk sommetje.
>
> Hoe verklaren de christenen dat?
Je ziet het hier onder andere op dit prikbord : De blinde leidt de blinde .
.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?