Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Heeft de christelijke god een god?

• Eliyahu

Bs'd

De christenen geloven dat JC God is, dit ondanks het feit dat de hele hebreeuwse bijbel zegt alleen J-H-W-H God is, en er buiten Hem geen god is.

Toch zeggen de christenen te geloven in maar één God die één is. Maar dat wordt toch een beetje moeilijk, als die ene god van de christenen, JC, gaat zeggen dat hij zelf ook nog een god heeft: “Jezus zeide tot haar: Houd Mij niet vast, want Ik ben nog niet opgevaren naar de Vader; maar ga naar mijn broeders en zeg hun: Ik vaar op naar mijn Vader en uw Vader, naar mijn God en uw God.” Joh 20,17

Dus de ene god van de christenen die volgens hun ook één is, die heeft zelf ook nog een god.

En bij mij is 1 + 1 toch echt 2.

Hoe verklaren de christenen dat?

• theo

Wat een enorme ogenopener..zo heb ik het nog nooit bekeken, volkomen nieuw voor mij.

Ik denk dat ik nu maar atheïst ga worden.

• Eliyahu

theo Schreef:

——————————————————-

> Wat een enorme ogenopener..zo heb ik het nog nooit

> bekeken, volkomen nieuw voor mij.

>

> Ik denk dat ik nu maar atheïst ga worden.

Bs'd

Je zou er beter aan doen om alleen de enig ware God J-H-W-H te aanbidden, en je afgodendienst te laten varen.

• rudi bijbelstudie

wat mij betreft mag eliyahu ook wel een ban krijgen. Iemand die totaal niet luistert naar de uitleg van anderen maar wel keer op keer opdringerig zijn eigen onzin opdringt, hoort hier niet. Bah, misselijk figuur.

en over de 3/eenheid hebben we het al 444400009999993554442277277 keer gehad.

• Douce.

Even een douceurtje van ondergetekende:

Oranje is een team van 11 spelers, het team is één - ik hoop voor Nederland dat ze dat goed beseffen vanavond en er geen spelers tussen zitten die denken dat het team uit één loot bestaat.

http://www.animatieplaatjes.nl/plaatjesV/voetbal19.gif

Het wezen van God is Eén, Vader, Zoon en Heilige Geest, mooi hè?

Never change a winning team.

Als er nu maar geen Elinamaaks zijn die zeggen dat het 3 goden zijn

Groet en een fijne avond,

Douce

• Douce.

Een super-spammer eigenlijk:)

Douce

• theo

Nee nee, je hebt me eindelijk, na 367 keer dit gelezen te hebben van jou - kunnen overtuigen..ik denk dat ik atheïst ga worden.

• theo

Ai, oeps, ach …maar wel een snelle mooie theologisch spitsvondige naar onze tijd vertaalde uitleg.

Oftewel..leuk en creatief.

• Leeuwenhart

Ach.

De joden vereren JHWH, oftewel de Demiurg, zoon van El Eljon.

En die topgod El Eljon creëerde meerdere zonen, want JHWH was er eentje van meerdere zonen.

JHWH is dus niet de enige god.

Wat jij dus telkens weer stelt, is onzin.

Misschien is Jezus niet een zoon als wel een broer van JHWH?

Dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn voor christenen die zowel JC als JHWH vereren.

• theo

Aha, jouw bezoek aan mij heeft vruchten afgeworpen. Je bent een theologie opleiding gaan doen en dit zijn de eerste resultaten.