Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Doop.

• Ellen-Josee

samuel Schreef:

——————————————————-

> Halleluja, het was een prachtige dag met een temp.

> van een graadje of 30, met helder stromend

> bergwater vol met vis, een perfecte dag voor een

> doop! :) dank je Ellen je hebt er weer een broer

> bij, gefeliciteerd.

Dank je! Prachtig! Wat een vreugde!

Samuel, jij ook gefeliciteerd!

• rudi bijbelstudie

nou ik heb minstens een stuk of 50 kerken bezocht. En je MOET helemaal niks als gelovige. Een kerkdienst is een ONTmoeting, dus welke kerk jij bezoekt, weet ik niet.

• samuel

Nee dat weet je zeker niet welke kerk ik bezoek! En je moet niks is onzin, je moet immers ademhalen anders ga je dood! Christenen komen graag samen! Het is ook een instructie van Jezus en Zijn apostelen.

• David

rudi bijbelstudie Schreef:

——————————————————-

> David aionen kunnen geen eeuwigheid zijn omdat

> eeuwigheid geen meervoud kent. Een aion is een

> afgebakende tijdsperiode en er zijn 5 aionen.

>

> God is inderdaad eeuwig maar heeft zich middels

> zijn zoon kenbaar gemaakt in de aionen. Anders kon

> hij niet alfa en omega zijn.

Als God terecht volgens jou eeuwigdurend is dan wodt dat in het grieks aangeduid als “eeuw der eeuwer” (aionas ho aionon )

Dan geldt dat voor elke tekst waar ook deze uitdrukking staat hetzelfde namelijk “eeuwig ” '

Dit geldt dus ook voor de tekst in Op 20:10 waar staat dat de pijniging eeuwigdurend is en niet ineens een enekele of een paar aionen

>

> Als de discipelen alle volkeren hadden moeten

> dopen dan betekent dit dat alle volkeren ook

> gedoopt zijn en de discipelen in Australie zijn

> geweest en in Papoea. Dit is niet zo. De

> discipelen zijn niet eens buiten israel geweest.

Klopt het is ook geen opdracht voor de apostelen alleen maar voor alle volgelingen van Jezus.

Als alles wat Jezus gezegd heeft alleen voor zijn apostelen bestemd was waarom zouden we dan nog een bijbel nodig hebben?

David ;)

• David

samuel Schreef:

——————————————————-

> Nee dat weet je zeker niet welke kerk ik bezoek!

> En je moet niks is onzin, je moet immers ademhalen

> anders ga je dood! Christenen komen graag samen!

> Het is ook een instructie van Jezus en Zijn

> apostelen.

Precies. Hoe kan je nou een deel van het lichaam van Christus zijn en samen elkaar ondersteunen als de de andere leden van het lichaam niet eens kent en zij jou niet kennen?

Of dat je zelfs niet eens deel wilt uitmaken van dat lichaam.

Misschien wel een aardige vraag voor het prikbord omdat hier veel prikers zijn die geen deel uitmaken van een gemeente.

Hoe kan je een vinger van het lichaam van Christus zijn als er geen hand elleboog schouder ect is?

1 Kor 12:12 Een lichaam is een eenheid die uit vele delen bestaat; ondanks hun veelheid vormen al die delen samen één lichaam. Zo is het ook met het lichaam van Christus. 13 Wij zijn allen gedoopt in één Geest en zijn daardoor één lichaam geworden, wij zijn allen van één Geest doordrenkt, of we nu Joden of Grieken zijn, of we nu slaven of vrije mensen zijn. 14 Immers, een lichaam bestaat niet uit één deel, maar uit vele. 15 Als de voet zou zeggen: ‘Ik ben geen hand, dus ik hoor niet bij het lichaam,’ hoort hij er dan werkelijk niet bij? 16 En als het oor zou zeggen: ‘Ik ben geen oog, dus ik hoor niet bij het lichaam,’ hoort het er dan werkelijk niet bij? 17 Als het hele lichaam oog zou zijn, waarmee zou het dan kunnen horen? Als het hele lichaam oor zou zijn, waarmee zou het dan kunnen ruiken? 18 God heeft nu eenmaal alle lichaamsdelen hun eigen plaats gegeven, precies zoals hij dat wilde. 19 Als ze met elkaar slechts één lichaamsdeel zouden vormen, zou dat dan een lichaam zijn? 20 Het is juist zo dat er een groot aantal delen is en dat die met elkaar één lichaam vormen

• samuel

Precies David, het is geen slecht idee om een topic over “het lichaam” te beginnen en wat dat eigenlijk inhoud!

• perihelium

samuel Schreef:

——————————————————-

> Precies David, het is geen slecht idee om een

> topic over “het lichaam” te beginnen en wat dat

> eigenlijk inhoud!

Mooi moment ook voor de christelijke politiek om daar op te wijzen. Hoe kan je als lichaam nu je voet afhakken of het hoofd ontkennen? En als dat het beleid is kan er dan niet een moment komen dat de tong word uitgerukt of de kop eraf gaat? In het licht van de waarheid die is in Jezus Christus is dat meteen een oplossing voor actuele zaken als Europa, de economie, ontwikkelingssamenwerking, integratie, abortus, euthanasie, enzovoort.

• samuel

Ja de tijd van de wetteloze komt dichterbij eb dichterbij!

• rudi bijbelstudie

aion der aionen is heel iets anders namelijk de laatste en 5de aion. De kwelling van satan zal inderdaad aionisch zijn.

en de boodschap van Jezus was dus echt voor de discipelen anders had het er wel bij gestaan dat het voor ons was.

• David

rudi bijbelstudie Schreef:

——————————————————-

> aion der aionen is heel iets anders namelijk de

> laatste en 5de aion. De kwelling van satan zal

> inderdaad aionisch zijn.

>

> en de boodschap van Jezus was dus echt voor de

> discipelen anders had het er wel bij gestaan dat

> het voor ons was.

Wat jij ervan vindt heeft niet veel waarde als ze niet met bijbelteksten worden gestaafd.

Ik heb je de grondtekst gegeven zoals het er staat.

De statenvertaling geeft consequent de vertaling “ in alle eeuwigheid” daar waar in de grondtekst “ aionas ton aionon” staat.

En neem dan bijvoorbeeld Openbaring 10 6 En hij zwoer bij Dien, Die leeft in alle eeuwigheid , Die den hemel geschapen heeft en hetgeen daarin is, en de aarde en hetgeen daarin is, en de zee en hetgeen daarin is, dat er geen tijd meer zal zijn

Hier wordt over God gesproken die van “in alle eeuwigheid” of denk je soms dat Gods bestaan een einde heeft?

En neem vervolgens Openbaring 20 10 En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid

Hier wordt over dezelfde periode gesproken namelijk“in alle eeuwigheid” ( aionas ton aionon) Dus ook zonder einde.