Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Doop.

• rudi bijbelstudie

Fijn om te horen dat de discipelen de Inuit hebben gedoopt alsmede de papoea´s en de indianen in de amazone. Ik kan het nergens in de bijbel terugvinden maar dat schijnt geen probleem te zijn op dit prikbord sinds de hel ook al niet in de bijbel staat.

• ¥ Lotje ¥

nou ja . het weer liegt er niet om zo te zien dus zo droog

http://www.weeronline.nl/Europa/Bulgarije/146

• Douce.

Een doopgewaad wordt uitgetrokken na de doop en er zit geen kostuum onder. Dus weer of geen weer, maakt niet veel uit.

Het was dan ook, let op de smiley, een grapje.

Douce

• David

rudi bijbelstudie Schreef:

——————————————————-

> Fijn om te horen dat de discipelen de Inuit hebben

> gedoopt alsmede de papoea´s en de indianen in de

> amazone. Ik kan het nergens in de bijbel

> terugvinden

Heb je Mattheus 28 niet kunnen terugvinden in de bijbel dan?

> maar dat schijnt geen probleem te zijn

Voor mij wel net zoals ik het een probleem vind dat er gezegd wordt dat er iets niet staat wat er wel staat.

Daarom vind ik dat je je mening altijd moet staven door teksten uit de bijbel. En die geef ik er dan ook meestal bij.

> op dit prikbord sinds de hel ook al niet in de

> bijbel staat.

Het woord Hades is afkomstig uit de Griekse mythologie. Dus het is niet vreemd dat men dat met hel in de bijbel heeft vertaald..

Maar er is wel het bijbelse begrip van de poel van zwavel en vuur die eeuwig branden zal .

Op 20:15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.

Of je als mens daar eeuwig gepijnigd wordt staat er niet en ik heb dat ook niet kunnen terugvinden in de bijbel.

Overigens staat dat wel voor de duivel, het beest en de valse profeet.

Op 20:10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.

David ;)

• rudi bijbelstudie

mooi, als we hades zomaar met hel vertalen, laten we dan Jezus maar voor het gemak met toeter vertalen. En david met duivel en Jeruzalem met amsterdam, scheelt weer een vliegticket. En Douce met moeder Maria.

• rudi bijbelstudie

zoek jij ook een boer?

• ¥ Lotje ¥

nou…….met dat weer wat ik aangaf heb je geen strepen ;)

• ¥ Lotje ¥

ikke?? wel nee hoe kom je daar bij rudi haha:D

• Frederik D

Je hebt gelijk. Vlado heet die discipel van Samuel.

• rudi bijbelstudie

iedereen zal nogwel in de kerk zitten, straks na de preek barst het hier los met hel en verdoemenis.