Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De volgende prangende vraag

• theo

Beste ongelovige Frederie Kus.

Jouw vorige prangende vragen kreeg je naar mijn weten ook geen antwoorden, behalve van mij maar daar nam je geen genoegen mee.

• rudi bijbelstudie

tis engels en ik hang niet fout, fouten herstellen doe ik niet aan

• rudi bijbelstudie

zit een kern van waarheid in

• Frederik D

Ik ga wel door. Maar op geduldige wijze.

Boaz zoekt nu uitvluchten en gaat zich te buiten aan valse beschuldigingen. Zijn Jezus is zeer blij met zo'n adept. Maar niet heus.

• Leeuwenhart

God vergeeft eigenlijk nooit iets.

Zeker geen afwijkingen van zijn leer.

• David

Het kenmerk van geloof is oprecht vertrouwen in God en daarmee ook Hem volgen.

Dat is mijn antwoord op je prangende vraag .

Als dat vertrouwen (nog) geen vaste bodem heeft door de relatie die je met Hem hebt zit je niet te wachten op onzekerheden.

Iedere gelovige heeft behoefte aan die zekerheden.

Die vindt hij bij mensen die hem bijvallen en niet de poten onder zij fundament weg zagen.

Nu hebt ik zelf gemerkt dat op vragen ook antwoorden komen door verder te studeren en de bijbel te onderzoeken.

Ik ben dus blij met dit prikbord

Want door steeds de vragen te toetsen is mijn fundament alleen maar sterker geworden.

David ;)

• perihelium

Leeuwenhart Schreef:

——————————————————-

> God vergeeft eigenlijk nooit iets.

> Zeker geen afwijkingen van zijn leer.

God kan je wel vergeven dat je in een doodlopende weg loopt, maar als je daar blijft lopen en niet (be)keerd dan loopt het natuurlijk dood.

• perihelium

Het prangen (persen) blijft tot het kindje is geboren, of tot je ziet dat Jezus is geboren.

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> (tu) Uitstekend, deze vraag moet elke diepgelovige

> christen zich durven stellen.

>

> Ik denk dat het antwoord ook eenduidig zal zijn,

> mits er objectief en oprecht geantwoord wordt.

Hoi Frans, goed je hier weer te zien. Zou je dat antwoord ook willen geven?

• Leeuwenhart

> > God vergeeft eigenlijk nooit iets.

> > Zeker geen afwijkingen van zijn leer.

>

>

> God kan je wel vergeven dat je in een doodlopende

> weg loopt, maar als je daar blijft lopen en niet

> (be)keerd dan loopt het natuurlijk dood.

De vraag is nu dus of ik mij dan moet bekeren tot jouw geloof of dat van BOAZ, of dat van Samuel of dat van Benedictus nummer 16. Want als ik jouw geloof kies en het blijkt dat toch het geloof van Benedictus enig waar is, vindt God mij dan nog goed genoeg voor de hemel?

Een hele praktische en heldere vraag dus, waar je helder en duidelijk op kunt antwoorden zonder met bijbelteksten te smijten.