Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De volgende prangende vraag

• Stefan

samuel Schreef:

——————————————————-

> Nog een keer staat er een muur om de hemel heen

> thomas?

>

> De mens van vlees en bloed kan de hemel niet

> betreden, laat staan bestormen, dus dat verhaal

> gaat niet op, niet iets verzinnen!

Je schrijft het nu zelf. De mens van vlees en bloed is namelijk de mens die onder de wet leeft.

Dus krijg je nu het gelijk, wat je zo graag wilt hebben.

• samuel

Nog een keer staat er een muur om de hemel heen thomas?

• Stefan

samuel Schreef:

——————————————————-

> Nog een keer staat er een muur om de hemel heen

> thomas?

De poort is er, om datgene uit te sluiten wat zich een weg naar het Koninkrijk wil forceren; de mens in zijn dualistische wereld; onderhevig aan de machten en krachten van deze wereld waarin de mens functioneert.

De muur is er, omdat de mens de muur zelf gecre-eerd heeft, is ontstaan door de vrucht van de kennis van goed en kwaad; de begeerte om hierdoor God te willen worden.

Dan zou God onder-delig worden aan het twee-voudige, wat onmogelijk is, omdat God Eén is, en alles uit Hem en door Hem is.

De muur om de hemel, is de quarantaine van de mens zelf, de wereld waarin hij gevallen is; onder de wet van de natuur; de wet van het heerschap van deze wereld; Lucifer. Daarmee kan de muur om de hemel, zoals je dat vraagt, gezien worden als de schil van een ei, die gebroken of gebarsten moet, om het Licht van het Koninkrijk Gods toe te laten. Dan wordt men geraakt door het Licht van buiten die muur; de goddelijke natuur.

Dat is wat het geloof is; geraakt worden door het Woord, in het hart van datgene wat uit God is, het geloof van de Zoon.

En zo kan door het geloof te aanvaarden, het Licht meer en meer gaan schijnen in de wereld die overwonnen moet worden.

Dus de muur staat niet om de hemel, maar is het werk van de mens zelf, die zichzelf heeft ‘ingemetseld’, en deze tempel moet laten afbreken door het Licht.

• samuel

thomas Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Nog een keer staat er een muur om de hemel heen

> > thomas?

>

>

>

> De poort is er, om datgene uit te sluiten wat zich

> een weg naar het Koninkrijk wil forceren; de mens

> in zijn dualistische wereld; onderhevig aan de

> machten en krachten van deze wereld waarin de mens

> functioneert.

>

> De muur is er, omdat de mens de muur zelf

> gecre-eerd heeft, is ontstaan door de vrucht van

> de kennis van goed en kwaad; de begeerte om

> hierdoor God te willen worden.

>

> Dan zou God onder-delig worden aan het

> twee-voudige, wat onmogelijk is, omdat God Eén

> is, en alles uit Hem en door Hem is.

>

> De muur om de hemel, is de quarantaine van de mens

> zelf, de wereld waarin hij gevallen is; onder de

> wet van de natuur; de wet van het heerschap van

> deze wereld; Lucifer. Daarmee kan de muur om de

> hemel, zoals je dat vraagt, gezien worden als de

> schil van een ei, die gebroken of gebarsten moet,

> om het Licht van het Koninkrijk Gods toe te laten.

> Dan wordt men geraakt door het Licht van buiten

> die muur; de goddelijke natuur.

>

> Dat is wat het geloof is; geraakt worden door het

> Woord, in het hart van datgene wat uit God is, het

> geloof van de Zoon.

>

> En zo kan door het geloof te aanvaarden, het Licht

> meer en meer gaan schijnen in de wereld die

> overwonnen moet worden.

>

> Dus de muur staat niet om de hemel, maar is het

> werk van de mens zelf, die zichzelf heeft

> ‘ingemetseld’, en deze tempel moet laten afbreken

> door het Licht.

Om de hemel te betreden dien je dood te gaan, en dan nog alleen door Jezus Christus, al die praatje s de mens dit en de mens dat hebben geen nut.

Nee er staat geen muur om de hemel, maar de mens heeft hem daar neergezet is wat je telkens zegt. Staat er nu wel een muur om de hemel of niet?

• Stefan

Om de hemel te betreden dien je dood te gaan, en dan nog alleen door Jezus Christus,

Dat is de Weg van de overgave; dopen in de naam van de Vader; de Wil van de Vader doen.

in de naam van de Zoon; de Weg bewandelen welke de Waarheid is,

en in de naam van de Geest; het opgaan van de Zoon in de Vader; de Opstanding.

Dat is het Opwekken (het geloof activeren en sterven in Christus), de Wedergeboorte(van de Zoon in de mens) , en de Verlossing (van de Zoon door de overgave, door de overwinning op de dood, van het Koninkrijk) .. 1 Kor.15

23 Maar een ieder in zijn orde:

de eersteling Christus,

daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.

24

Daarna zal het einde zijn,

wanneer Hij het Koninkrijk aan God en de Vader zal overgegeven hebben;

wanneer Hij te niet gedaan zal hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.

25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.

27 Want Hij heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.

28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden aan Hem, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

29 Anders, wat zullen zij doen, die voor de doden gedoopt worden, indien de doden in het geheel niet opgewekt worden? Waarom worden zij voor de doden ook gedoopt?

30 Waarom zijn ook wij elk uur in gevaar?

31 Ik sterf alle dagen, hetwelk ik betuig bij onze roem, die ik heb in Christus Jezus, onze Heere.

• Johanan

Ik was NH net 20 jr,en zij vertelde mij bijbelse waarheden die ik nog nooit had gehoord.

Zij vertelden mij "De weg terug naar het paradijs en lieten duidelijk zien dat een ware christen geen deel v/d

wereld kan zijn en toch God dienen.

Niet de huichelaars uit de NH kerk die in WO 2 de wapens en de soldaten zegende om afgemaakt te worden.

En zo kan ik nog wel even door gaan.

Johanan.

• theo

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Dat valt er ook danig te prijzen bij de J.G., ik heb het vaker geschreven; totale pacifisme.

Voor de rest ben ik niet zo gecharmeerd van jullie organisatie maar dat weet je al.

De vraag van mij waarom je gelovig bent en juist bij de JG beantwoord je niet maar daar wil ik wel een poging toe wagen: Om je eigen hachie te redden.

Als je niet gelovig bent ( in jouw geval JG bent) dan zwaait er wat, dan straft God zwaar.

DUS..ben je gelovig om de straf te ontlopen.

Of klopt dat niet?

Als het wel klopt…zie mijn eerdere opmerkingen in ons debatje.

• Johanan

Heb nu weinig tijd,maar kom hier nog op terug;…dat Jezus God is.

Johanan.

• samuel

Nogmaals maar weer staat er een muur om de hemel thomas?

Geen verhaaltje vertellen met kromme uitleg, dood gaan is is dood letterlijk en figuurlijk.

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

Frans Schreef:

————————————————–

(tu) Uitstekend, deze vraag moet elke diepgelovige christen zich durven stellen.

Ik denk dat het antwoord ook eenduidig zal zijn, mits er objectief en oprecht geantwoord wordt.

> Hoi Frans, goed je hier weer te zien. Zou je dat antwoord ook willen geven?

Ik zal een antwoord geven met twee voorbeelden, ik neem aan dat het wel duidelijk genoeg zal zijn.

1

Neem Paulus (toen Saulus) hij was een vervolger van de Christenen, toch had God juist hem gekozen om mee het Christendom uit te dragen, Werd hij gestraft ? nee, hij droeg wel gevolgen van zijn foute keuze.

2

De Romeinse Centurio was helemaal geen jood of christen, Jezus prees hem om zijn geloof waardoor zijn knecht genezen werd.

Gaat het God om de regeltjes ? nee, het gaat om geloof (vertrouwen) in Hem.