Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De volgende prangende vraag

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> En vergeeft God andermans foutieve interpretaties

> van de Bijbel?

Dat ligt een beetje gecompliceerder.

Mensen kunnen de Bijbel zodanig foutief interpreteren, of zelfs manipuleren dat zij daardoor heel veel schade gaan aanrichten en een schande zijn voor God.

Ellen

• Frederik D

Jammer dat je niet verder durft te denken.

• Ellen-Josee

Ik verwacht ze daar wel te zien opduiken.

• samuel

Sorry ik laat mij niet manipuleren door een zg atheïst, je hebt mijn antwoord gehad, en daar doe je het maar mee. Overigens als je niet bang bent wat doe je hier dan?

• Gonnie

Ja en dat is zeer bewust liegen, het verbaasd mij dat zij dat gewetenloos kunnen,

Theo heeft vaak steeds weer heel duidelijk van zijn diep geloof in God en Jezus getuigd, en nu durft hij dat glashard te ontkennen, het is werkelijk bizar hoe dat gaat hier.

• theo

Peri verstaat onder getuigen NIET: Dat je van mening bent dat God bestaat en dat je over verschillende zaken in debat gaat over je geloof en de bijbel, de verschillende opvattingen bespreekt, je eigen geloofsovertuiging kunt verwoorden.

Peri verstaat onder getuigen: Je moet regelmatig roepen : Jezus is Heer, Halleluja en amen. DAN leg je de enige juiste getuigenis af.

Hoewel nog tamelijk wazig na ca 20 vragen/antwoorden over dit onderwerp denk ik te mogen concluderen dat de bovenstaande zin regelmatig uiten voldoende is.

De rest doet er allemaal niet toe zo begrijp ik uit mijn debatje met Peri over dit onderwerp.

• Frederik D

Ook jou ontgaat het dat er zoiets bestaat als rationele, wetenschappelijke interesse.

Ik manipuleer niemand. Ik wil alleen maar duidelijke antwoorden.

Toch jammer dat je niet verder durft te denken.

Maar ik blijf zitten met de vraag waarom de alverzoeningsleer wel tot eeuwig verderf leidt en de hiaattheorie niet.

Ook de grond onder jouw voeten is thans te heet, zo blijkt. Want je wordt persoonlijk. Net als Boaz, die mij plots ten onrechte van jatwerk betichtte.

Maar ik hoop dat jouw Jezus minder kinderachtig was dan jullie.

• Douce.

Vraagje tussendoor. Waarom denken en zeggen JG's altijd “De Waarheid” in pacht te hebben?

Persoonlijk vind ik dat nogal ergerlijk.

Douce

• theo

Daar zijn JG toch zeker niet in de enige in ?? !!

Lees maar na op dit prikbord !!

• Frederik D

Iedereen denkt de waarheid in pacht te hebben. Ook ik, denk ik. Maar je moet altijd bereid zijn tot zelfkritiek en tot zelfonderzoek. “Is het wel waar wat ik zeg/denk/herinner?” lijkt mij een goed Leitmotiv voor het eigen innerlijke muziekje. En straks in bed zal ik voorafgaande theorietjes nog eens zelfkritisch bekijken. :)