Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Alleen J-H-W-H is Heer en God

• perihelium

Leeuwenhart Schreef:

——————————————————-

> Maar owee als je dat niet doet!

Jij hebt oorlog met God en staat tegenover Hem terwijl Hij je vrede kan geven en met je kan zijn.

• Frederik D

En er is maar ÉÉN J-H-W-H, en niet drie.

————————–

Haast geen enkele christen gelooft dat er drie Jahwehs zijn. De meeste christenen zijn trinitaristen en geloven dat er maar één god is, nou ja, afgezien dan van de duivel, waarin jij trouwens ook gelooft. Wel geloven ze dat die ene God meerdere gedaantes kan aannemen.

Alleen de JG's en aanverwante sektes geloven dat er meerdere goden zijn, namelijk dat God (God de Vader) en Jezus niet één en dezelfde zijn maar dat ze elk een aparte god zijn.

Je kunt dus beter het WTG bestrijden dan het gangbare christendom.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> 6 Nochtans hebben wij maar één God, de Vader,

> uit Wie alle dingen zijn, en wij tot Hem; en

> maar één Heere, Jezus Christus, door Wie alle

> dingen zijn, en wij door Hem.

>

> Probeer dat maar eens uit te leggen; door Hem..

>

> Om daarmee van Hem een getuigenis te zijn..;)

Jij komt ermee en dan moet ik dat uitleggen. Heb je geen huishoudelijke taken te doen ofzo?

• Leeuwenhart

Da's wat iedere dictator/tiran zo wil.

Maar zo'n vrede wil ik niet. Zou jij ook niet moeten willen. Dan maar liever oorlog!

• Frederik D

Als het oude geschreven Hebreeuws wel klinkers had gehad, dan heette JHWH gewoon Jahweh.

Er is in het OT nergens een verbod om JHWH gewoon als JAHWEH te schrijven.

• perihelium

Leeuwenhart Schreef:

——————————————————-

> Twee stuks Heren. Dat staat er toch?

>

> Ik mis er nog een.

Dat staat er niet. Als je alleen maar komt om te spotten is het niet vreemd dat je een ban hebt gekregen.

• perihelium

Het bijbelprikbord is voor diegenen die positief staan tegenover de bijbel en vanuit hun geloof over de bijbel willen discussiëren.

• Stefan

Ik bedoel daarmee, met ‘'probeer dat maar eens uit te leggen’', dat ik daar dagen mee zoet ben geweest op dit pb.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Ik bedoel daarmee, met ''probeer dat maar eens uit

> te leggen'', dat ik daar dagen mee zoet ben

> geweest op dit pb.

Ik ga niet mee met jouw bedoelingen. Als ik wat zeg weet je het toch beter, daarom mijn vraag of je niks beters te doen hebt.

• Stefan

Nee, niets beter dan dat proberen uit te leggen.

En dan dat op een bijbel-studie prikbord proberen, is ‘'de goden verzoeken’'.

Dat blijkt keer op keer weer.