Ja Theo ik denk toch dat het aan jou ligt, want je gaat er niet echt op in een letere reacties van je wil je twist zaaien althans zo komt het bij mij over.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlthomas Schreef:
——————————————————-
> 3 Daarom maak ik u bekend, dat niemand, die door
> de Geest Gods spreekt, Jezus een vervloeking
> noemt; en niemand kan zeggen, Jezus de Heere te
> zijn,
dan door de Heilige Geest. SV
Rom 3
22 Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.
23 Want zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods;
24 En worden om niet gerechtvaardigd, uit Zijn genade, door de verlossing, die in Christus Jezus is;
25 Die God voorgesteld heeft tot een verzoening, door het geloof in Zijn bloed, tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid, door de vergeving der zonden, die te voren geschied zijn onder de verdraagzaamheid Gods;
26 Tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid in deze tegenwoordige tijd; opdat Hij rechtvaardig zij, en rechtvaardigende hem, die uit het geloof van Jezus is.
Iedereen die roept ‘'Here Here’' en ‘' Jezus is mijn Heer’' heeft de Heilige Geest en daaraan, aan de kreet, herkent men ‘'het bezitten van de Heilige Geest?’'volgens de teksten..
Niet dus..
Wat een armoe, dat te willen horen of lezen als bewijs, terwijl de teksten zo anders spreken.
De reacties zijn de getuigen, uit welke geest er geschreven wordt. En ik hoop dat de onzin van het papegaaien-zinnetje schrijven nu gebleken is.
Het zijn de letters en de woorden omheen die ene zogenaamde getuigenis, welke tongen het zijn; de oude of de nieuwe.
Zo zo zo Ellen zijn dat de deemoedige reacties, zo als je van een christen mag verwachten, maar nee jij gaat weer met net zo'n kwalijke gif in je verder met jouw schijnheilige vertoning.
Het is toch niet te geloven hoe jullie fundi's, totaal geen respect hebben voor ander gelovigen.
Dat geloof van jouw en Samuel dat wekt walging naar boven.
theo Schreef:
——————————————————-
> Soms heb ik wel de indruk dat niet Jezus de Heer
> is maar dat sommige stervelingen van zichzelf
> vinden dat eigenlijk ZIJ heer ( of Heer) zijn.
Het is een; ‘'Wie roemt, hij roeme zichzelf spelletje’' geworden.
Is dat dan een getuigen, een roemen in de Here?
>
> God en/of Jezus kan echt niet om hun heen, zo
> geven sommigen de indruk op mij.
>
> Nou kan dat ook aan mij liggen natuurlijk maar ik
> ervaar dat wel zo…
Daar gaat het inderdaad over: Komt nogal veel voor hier op Bijbelprikbord.
Johannes 5:43 Ik ben gekomen in de naam mijns Vaders en gij neemt Mij niet aan; indien een ander komt in zijn eigen naam, die zult gij aannemen.
Dus de naam waar jij in komt, je eigen naam thomas!
Mijn Heer is Jezus Christus, mijn Heiland en Verlosser, mijn Meester en Koning!
thomas Schreef:
——————————————————-
> thomas Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > 3 Daarom maak ik u bekend, dat niemand, die
> door
> > de Geest Gods spreekt, Jezus een vervloeking
> > noemt; en niemand kan zeggen, Jezus de Heere
> te
> > zijn, dan door de Heilige Geest. SV
>
> Rom 3
>
> 22 Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het
> geloof van Jezus Christus, tot allen, en over
> allen, die geloven; want er is geen onderscheid.
> 23 Want zij hebben allen gezondigd, en derven de
> heerlijkheid Gods;
>
> 24 En worden om niet gerechtvaardigd, uit Zijn
> genade, door de verlossing, die in Christus Jezus
> is;
> 25 Die God voorgesteld heeft tot een verzoening,
> door het geloof in Zijn bloed, tot een betoning
> van Zijn rechtvaardigheid, door de vergeving der
> zonden, die te voren geschied zijn onder de
> verdraagzaamheid Gods;
> 26 Tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid in
> deze tegenwoordige tijd; opdat Hij rechtvaardig
> zij, en rechtvaardigende hem, die uit het geloof
> van Jezus is.
>
> Iedereen die roept ‘'Here Here’' en '' Jezus is
> mijn Heer'' heeft de Heilige Geest en daaraan, aan
> de kreet, herkent men ''het bezitten van de
> Heilige Geest?''volgens de teksten..
>
> Niet dus..
>
> Wat een armoe, dat te willen horen of lezen als
> bewijs, terwijl de teksten zo anders spreken.
>
> De reacties zijn de getuigen, uit welke geest er
> geschreven wordt. En ik hoop dat de onzin van het
> papegaaien-zinnetje schrijven nu gebleken is.
>
> Het zijn de letters en de woorden omheen die ene
> zogenaamde getuigenis, welke tongen het zijn; de
> oude of de nieuwe.
Nogmaals thomas bewijs eens dat je de Geest hebt? Dat kan je dus niet! Maar dat kan een Bijbel getrouwe Christen dus wel, aangezien we hier moete schrijven en niet echt kunnen spreken, doen we dat door het Woord uit de Schrift, het afwijzen daarvan komt dan ook geheel voor eigen rekening!
13 In Hem zijt ook gij, nadat gij het woord der waarheid, het evangelie uwer behoudenis, hebt gehoord; in Hem zijt gij, toen gij gelovig werdt, ook verzegeld met de heilige Geest der belofte, 14 die een onderpand is van onze erfenis, tot verlossing van het volk, dat Hij Zich verworven heeft, tot lof zijner heerlijkheid. Efez.1
9 Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe. Romeinen 8
19 Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? 1 Kor.6
21 Hij nu, die ons met u bevestigt in de Gezalfde en ons heeft gezalfd, is God, 22 die ook zijn zegel op ons gedrukt en de Geest tot onderpand in onze harten gegeven heeft. 2 Kor.1
Dat is geloof, weten wat de belofte Gods inhoud, en daar is Romeinen 8 heel duidelijk in!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?