Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jezus is Heer.

• samuel

Stop met liegen!

• Frederik D

Dat gemis aan empathie is niet het enige. Valse beschuldigingen zijn ook zoiets. En dat terwijl de Bijbel valse getuigenissen verbiedt.

Maar het is mij nu wel duidelijk: Boaz gaat naar de hel. Hij interpreteert de Bijbel foutief en hij liegt.

• Allen

http://politiek.startpagina.nl/prikbord/read.php?1490,15323823,15324517#msg-15324517

Er staat, NOG ENKELE JAARTJES

een huichelachtige trol ben je.

• Otis

Nu vraag je het onmogelijke.

• Stefan

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> thomas Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > 3 Daarom maak ik u bekend, dat niemand, die

> door

> > de Geest Gods spreekt, Jezus een vervloeking

> > noemt; en niemand kan zeggen, Jezus de Heere te

> > zijn, dan door de Heilige Geest.

> >

> > Hoe lees jij deze tekst Ellen?

>

> Dat Jezus Heer is.

>

> Ellen

Mooi.

Nu vervalt het ‘'jouw’' of ‘'mijn’' met deze conclusie, en dat; Hij Heer is, verhoog de Zoon Joh.3:14. En daarin de mens niets is, dan de overgave aan Hem van wat de mens tot hier en nu gebracht heeft; zijn hart, verstand en ziel..maar dan als een natuurlijk, ‘'in Adam ademend’' wezen. 1 Kor.15

Onderstaande tekst werd geplaatst, en daarin las ik wat ik wilde horen en zien in het belijden; 1 Kor.8:6 Nochtans hebben wij maar één God, de Vader, uit Wie alle dingen zijn, en wij tot Hem;

en maar één Heere, Jezus Christus, door Wie alle dingen zijn,

en wij door Hem. http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15590934/15591548/re-alleen-j-h-w-h-is-heer-en-god#msg-15591548

En zo kan Christus alleen beleden worden door het hart dat het geloof van de Zoon heeft, welke de Geest heeft ge-activeerd, en de werken volbrengt in hen, die zich aan Hem overgeven.

Het is Geest..in alles weer..Die Zich in deze mens manifesteert. En niet de mens zelf, die Hem meent te kunnen belijden door zichzelf te tonen. Dat verschil in geest, is danig merkbaar, zichtbaar en leesbaar.

Psalm 23 bijvoorbeeld, met ‘'de Heer is mijn Herder’' geeft daarin blijk van een mens, die zich nederig opstelt tot zijn Heer. De Heer als Leidsman in die mens, en niet als een trofee voor de natuurmens om denken mee te kunnen pronken.

Daar schrijft Marith ook over in haar ervaring met hetgeen geschreven wordt in de reacties; Als de Geest niet de handelingen van Jezus Christus weerspiegelt, als de Geest geen vruchten laat zien in de mens die uitroept aan Hem toe te behoren, als de Geest zijn laars lapt aan de Bergrede en Barmhartigheid en Liefde een ijdel woord is, als de Geest overvol is van zichzelf, dan hebben we te maken met een Dwaalgeest.

• Allen

Ik weet het Els, maar voor jullie is het in ieder geval duidelijker.

AllenB)

• ¥ Lotje ¥

ik heb niks gezegd . Want ik was altijd dom door bepaalde mensen . …(:P) het enigste wat ik toen zei was : Dat ben ik graag voor een aantal gluipers.enne . je voetbalt graag zo te zien :D tegen Carl trap je de bal ook al richting zijlijn.

overigs een fijne dag gewenst .

• perihelium

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > theo Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Jij vroeg naar???

> > >

> > > Ik MOET ook getuigenis afgeven NAAST verplicht

>

> > > regelmatig te roepen Jezus is Heer

> >

> >

> > 1 Petrus 3:15

> > erken Christus als Heer en eer hem met heel uw

> > hart. Vraagt iemand u waarop de hoop die in u

> > leeft gebaseerd is, wees dan steeds bereid om u

> te

> > verantwoorden.

>

> Bs'd

>

> En hoe zit het nou met de Vader te erkennen als

> Heer?

>

> Of is die geen Heer?

>

> Wat verstaan jullie nou precies onder “Heer”?

>

> Ik zou hier graag wat verantwoording over zien.

>

> Gelukkig zijn jullie steeds bereid om je te

> verantwoorden. :)

Zien Joden God als Vader? Jezus laat God als Vader zien.

• perihelium

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> JC is nergens te vinden in de Tenach.

Als je niet in Jezus gelooft niet nee. Heb je niet gezegd dat jij in Jezus geloofde?

• Douce.

Als ik al een trap geef tegen een bal, wat ik in die topic dus niet deed, dan gaat hij altijd richting doel. Weet je wat mijn doel is?

Douce