Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Nog een prangende vraag

• Frederik D

Ik heb begrepen dat christelijke alverzoeners volgens Peri, Samuel en dergelijken niet naar de hemel gaan. En ook volgens Johanan komen christelijke alverzoeners niet in het gelukzalige hiernamaals (een soort vernieuwde oude aarde). Maar het duurde wel even voordat ik duidelijke antwoorden kreeg. Maar Keessie was de eerste die duidelijk durfde te zijn.

Als christelijke alverzoeners volgens de club van Peri niet naar de hemel gaan, dan zullen christelijke evolutionisten volgens dezelfde club ook wel niet naar de hemel gaan.

En nu de prangende vraag.

Maar gaan oude-aardecreationisten wel naar de hemel? Oude-aardecreationisten geloven enerzijds dat de aarde ruim vier miljard jaar, en dus niet slechts zes duizend jaar, oud is , maar geloven anderzijds dat God de Schepper geregeld in de evolutie ingreep om de boel te sturen. Oude-aardecreationisten zijn aanhangers van het Intelligent Design idee, van het ID-idee.

• rudi bijbelstudie

wat kan het jou toch schelen?

• Frederik D

Heel veel.

Maar ja, ik ben dan ook een intellectueel.

• perihelium

Rechtvaardiging voor God is door geloof in Jezus Christus. Je moet het dus niet bij mensen zoeken maar bij de Here Jezus, Hij is de waarheid. Als je Hem volgt en naar Hem luistert dan heb je je antwoord. Of gaat het je niet om de waarheid?

• Frederik D

Word je zelf nooit duizelig van je gedraai?

Gaan oude-aardecreationisten naar de hemel of niet? Ja of nee?

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Word je zelf nooit duizelig van je gedraai?

>

> Gaan oude-aardecreationisten naar de hemel of

> niet? Ja of nee?

Ik heb me weleens druk gemaakt als iemand in Jezus gelooft en bv ook in de evolutietheorie. Hier gaat het om discussie over de Bijbel, maar ik ben er achter gekomen dat als mensen in Jezus geloven en Hem volgen God wel laat zien hoe het zit. Het spijt me voor jou, maar niet door bewijzen maar door inzicht.

• Frederik D

Christelijke alverzoeners gaan niet naar de hemel. Maar christelijke evolutionisten wel?

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Christelijke alverzoeners gaan niet naar de hemel.

> Maar christelijke evolutionisten wel?

Ik zei dat als je in Jezus gelooft en Hem volgt God je de waarheid laat zien. Jezus zei dat het onmogelijk is de hemel binnen te gaan zonder dat we opnieuw geboren zijn, dus de vraag is of dat het geval is. Heb jij je afgevraagd waar je naar toe gaat als je komt te sterven?

• rudi bijbelstudie

NEE-HEEJ, fikken in de hel die overigens niet in de bijbel staat maar dat doet er niet toe.

• rudi bijbelstudie

Heb jij je afgevraagd waar je naar toe gaat als je komt te sterven?

naar het intellectuelenmuseum.