Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Geschrokken...

• Gonnie

Marith:schreef o.a.

De ‘heer’ die hier vooral aanwezig is is de heer van het eigen Zelf die niets anders dan verdeeldheid predikt!

Marith

Zo is het Marith.(tu)

Gonnie.

• rudi bijbelstudie

Dacht eerst er loop een spin over je toetsenbord

Lotje, ik ben fan van jou, hahahahaha

• rudi bijbelstudie

nou die eliyahu is ook wel irritant

• rudi bijbelstudie

gonnie, jij bent hier 1 van de weinige atheìsten die serieus wil discussièren.

• 'en passant'

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Blijf dit bord maar een poosje volgen Wim, dan zal

> jij misschien ook begrijpen waarom ik ook geregeld

> uit de ban spring, want ik heb vanmorgen een zeer

> vroom christen uit gemaakt voor adder met zijn

> giftige tong ,dat was gemeend en heb daar geen

> spijt van, want er wordt behoorlijk gezogen door

> heel enkelen lieden hier.

> Oh, voor alle duidelijkheid ik ben geen christen.

Ik denk Gonnie dat je meer ‘christen’ ben dan je vermoedt, je draagt de ‘deugden’ in jou of maw ‘goede grond’ :)

Christen of gelovig of welke titel ook heeft niets te maken met religie of godsdienst,dat zijn menselijke concepten, afgeleiden van de Waarheid.

En de Waarheid is dat deze wereld een oord van lijden is door de Scheppersgod gebouwd, de architect van deze wereld en geen spiegelbeeld is van de God van Liefde.

De mens zit hierin vast en zijn hart is zo verhard dat hij niet meer weet dat hij hiervan slachtoffer is ..

Jezus, die werkelijk geleefd heeft toonde dat er Redding is hieruit, redding uit deze poel van verderf. Zijn leven was daar een gehele demonstratie van.

Die God van Liefde, gepredikt door Jezus,maar ook de Scheppersgod ,de God van wraak, vind je terug in de bijbel.

Jezus toonde dat de huidige mens tot veel meer geroepen is, Zijn Vader was niet de wraaklustige God, Zijn Liefde was groot en toonde aan allen de hoge potentie die ieder in zich draagt,maar die steeds weer onderdrukt en verdrukt wordt.

Geheel de bijbel is in versluierde taal geschreven, het drama is dat alles letterlijk gelezen en geïnterpreteerd wordt .

Marith

• CU

Een prachtig voorbeeld wat je aanhaalt.

Paulus, de man die prachtig kan verhalen over de liefde, en vervolgens ieder die niet aan zijn lippen hangt, vervloekt.

Dus een prachtig voorbeeld van onenigheid strooien.

Zo kan info@hetbestenieuws.nl beter de naam veranderen in info@hetslechtenieuws.nl

• ¥ Lotje ¥

;)

• info@hetbestenieuws.nl

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> info@hetbestenieuws.nl Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ik ben echt geschrokken Dacht eerst er loop een

> spin over je toetsenbord . Geschrokken stond er

> boven 8-)van de manier waarop

> > mensen die zich Christen noemen hier elkaar in

> de

> > haren vliegen en welke taal men daarbij

> gebruikt.Dan ben je niks gewend op deze aardkloot

> >

Ik ben best wat gewend, ik loop er al 65 jaar op rond, maar ik vind niet dat “de aardkloot” de maatstaf moet zijn.

> >

> > Ik mag hopen dat er op dit forum geen

> ongelovigen

> > komen. Het is hier nou niet bepaald een reclame

> > voor onze Heer.mensen zijn eigenwijs. Luisteren

> nog niet eens naar God laat stil staan een

> prikbord ;)

> >

> > Je mag het best met elkaar oneens zijn, maar

> > zo…. ????probeer de wereld eens te bekijken en

> niet alleen de mensen…….

Volgens mijn laatste informatie zijn Christenen nog steeds mensen, toch? En is nu de wereld de standaard?

..

> >

> > Mocht iemand zich aan mijn taalgebruik gestoord

> > hebben? Mijn excuses!komt een beetje over van

> faalangst om iets te zeggen…..

.

>

Voor iemand die vier heel GROTE websites heeft op een zeer controversieel gebied lijkt me de benaming “faalangst” wel volkomen verkeerd toebemeten!

• samuel

Dus een website is een garantie om geen faalangst te hebben?

• ¥ Lotje ¥

nieuws schreef:Ik ben best wat gewend, ik loop er al 65 jaar op rond, maar ik vind niet dat “de aardkloot” de maatstaf moet zijn. wij leven op de aarde . dus je zou je aards moeten gedragen B)Begin bij je zelf is het spreekwoord.jij kan een ander niet dwingen van: zo moet je het doen

nieuws schreef:Volgens mijn laatste informatie zijn Christenen nog steeds mensen, toch? En is nu de wereld de standaard?

De wereld is in zo verre dat we er op leven . Dus standaard nog steeds of wil jij straks op de maan wonen?

nieuws schreef:Voor iemand die vier heel GROTE websites heeft op een zeer controversieel gebied lijkt me de benaming “faalangst” wel volkomen verkeerd toebemeten!ik heb 4 hele grote huizen wil nog niet zeggen dat ik rijk bent. Die huizen kan ik ook gekregen hebben;)