Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Geschrokken...

• perihelium

Sietse 45 Schreef:

——————————————————-

> Het is bij jou altijd hetzelfde liedje,

> in plaats je eigen mening komt er weer een tekst

> aan.

>

> Kom in ieder geval niet bij jou.

Spreuken 2:6

Want het is de HEER die wijsheid schenkt,

zijn woorden bieden kennis en inzicht.

• CU

Doe niet zo naïef.

Noem me een oorlog die niets met religie te maken heeft.

Daar is dit prikbord niets bij.

• theo

Wereldse wijze spreuk: Brutalen hebben de halve wereld.

Ik merk op: Er zijn meer brutalen dan zachtmoedigen dus hebben zachtmoedigen per persoon meer vierkante (kilo)meters op deez aard'.

—————

Bijbelse wijze spreuk: Zachtmoedigen zullen de aarde beërven.

———————————————————-

Benevens het verzoek van een beroemde bijbelschrijver wiens naam ik niet noem maar het begint met een P en eindigt op aulus .

22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, 23 zachtmoedigheid en zelfbeheersing. Er is geen wet die daar iets tegen heeft. 24 Wie Christus Jezus toebehoort, heeft zijn eigen natuur met alle hartstocht en begeerte aan het kruis geslagen. 25 Wanneer de Geest ons leven leidt, laten we dan ook de richting volgen die de Geest ons wijst. 26 Laten we elkaar niet uit eigenwaan de voet dwarszetten en elkaar geen kwaad hart toedragen.

OF… is het geen verzoek maar is het een aansporing of bevel cq order cq gebod ??)

OF…is het: Je KUNT niet anders wanneer Gods Geest je werkelijk heeft aangeraakt?? !!

In dien het laatste ( en dat lijkt me logisch vanwege de gebruikte woorden en de context) dan merk ik op:

Een ieder die hoog vanaf zelfopgeworpen torens blaast en op anderen neerkijkt omdat ze zelf van mening zijn dat anderen bij lange na niet niet zo'n zuiver geloof hebben als hun( met de blijkbaar bijbehorende beledigingen )……..dan heeft Gods Geest ze NIET aangeraakt hoezeer men zelf ook van de torens en daken schreeuwt dat ze spreken door Gods Geest.

• rudi bijbelstudie

je hebt een punt, hoewel Paulus ANTI religie is.

• Frederik D

De ergste is Breed. Maar die is een echte psychopaat en wordt hier in principe gewist. Zijn streven is om prikborden te verzieken en te vernielen. Menig prikbord heeft hij reeds naar de Filistijnen geholpen en op vele prikborden is hij absoluut niet welkom.

Het beste is om die psychopaat, die liegt, dreigt en bedriegt, te negeren.

• Richard IV

>Ik mag hopen dat er op dit forum geen ongelovigen komen. Het is hier nou niet bepaald een reclame voor onze Heer.

Die komen er dus wel. Zoals ik.

En inderdaad, het is geen reclame voor “de Heer”.

Sterker: hoe christenen met elkaar omgaan bevestigt dat er van alles niet klopt met God en zijn godsdienst(en). Een bewijs.

• keessie

ja Wim het leven kan soms hard zijn, maar open eens een topic zalk maar zegge

• rudi bijbelstudie

als het maar niet WEER over de hel gaat, als het maar weer over UFO´s gaat

• perihelium

Richard IV Schreef:

——————————————————-

> >Ik mag hopen dat er op dit forum geen ongelovigen

> komen. Het is hier nou niet bepaald een reclame

> voor onze Heer.

>

> Die komen er dus wel. Zoals ik.

> En inderdaad, het is geen reclame voor “de Heer”.

> Sterker: hoe christenen met elkaar omgaan

> bevestigt dat er van alles niet klopt met God en

> zijn godsdienst(en). Een bewijs.

Hoezo? Is een rijbewijs bijvoorbeeld een garantie dat je geen fouten maakt in het verkeer?

• 'en passant'

nihil