Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Geschrokken...

• info@hetbestenieuws.nl

Ik ben echt geschrokken van de manier waarop mensen die zich Christen noemen hier elkaar in de haren vliegen en welke taal men daarbij gebruikt.

Ik mag hopen dat er op dit forum geen ongelovigen komen. Het is hier nou niet bepaald een reclame voor onze Heer.

Je mag het best met elkaar oneens zijn, maar zo…. ????

Mocht iemand zich aan mijn taalgebruik gestoord hebben? Mijn excuses!

• Gonnie

Blijf dit bord maar een poosje volgen Wim, dan zal jij misschien ook begrijpen waarom ik ook geregeld uit de ban spring, want ik heb vanmorgen een zeer vroom christen uit gemaakt voor adder met zijn giftige tong ,dat was gemeend en heb daar geen spijt van, want er wordt behoorlijk gezogen door heel enkelen lieden hier.

Oh, voor alle duidelijkheid ik ben geen christen.

• Stefan

Ongeveer 6 jaar geleden kwam ik, zoekend naar het geloof, op dit forum terecht.

Ik had toen dezelfde ervaring als jij nu hebt; verbijstering over wat mensen elkaar kunnen toe-schrijven, onder de mantel van..

Toch zijn er zaken die gebracht worden, die de mens raken. Hoe, dat weet je dan nog niet, maar er klinkt af en toe een toon door die anders is..Dat was toen, en dat is nu.

In de afgelopen jaren heb ik meer mogen proeven en ondervinden wat het geloof nu werkelijk inhoud. En elke dag leer ik meer, mede omdat er bevestiging komt van datgene waar het geloof voor staat. En mede daardoor, door die bevestiging, lees ik meer en meer wat de mens in zijn wezen is, en ondergaat en ondergaan moet in zijn situatie hier in de wereld, in relatie met het geloof.

Echte samenspraak is er ook op dit forum. Maar wordt net zo gemakkelijk weer onderuit geschoffeld.

Het is een rimboe, en het is een oase..:D

• rudi bijbelstudie

ach ach ach, wat ben je braaf.

Weet je waar ik van schrik? Van christelijke politieke partijen die openlijk partij kiezen voor de rijken en de armen laten barsten, de AOW leeftijd verhogen, en te beroerd zijn om op mijn emails te reageren.

gr.

• info@hetbestenieuws.nl

Ik ben niet braaf, dat is iets heel anders.

Paulus heeft ons een opdracht gegeven: “Uw spreken zij te allen tijde aangenaam…” (Kol. 4:6)

Het lijkt me dat hier niet aan deze opdracht gevolg wordt gegeven. Da's alles.

• perihelium

Hoe zit het met geloof en de juiste leer is van veel groter belang.

• rudi bijbelstudie

misschien heb je gelijk maar ik heb jou ook wel eens dingen horen zeggen waar ik van stond te flapperen. En Jezus was ook niet altijd even diplomatiek.

• Allen

Verbaas jij je daar nog over?

zo gaat het toch al eeuwen

Elke religie zegt van zichzelf de enige juiste te zijn, de meeste zijn bereid dat te vuur en te zwaard te bevestigen.

en ook dat gaat al eeuwen zo, eigenlijk begon het al bij Kain en Abel,

dat moet jij toch weten, dus waarom zo verbaast?

Ik verbaas mij nergens meer over, op wat voor gebied dan ook.

AllenB)

''Ken uzelven, en u kent de ander''

• perihelium

Allen Schreef:

——————————————————-

> Verbaas jij je daar nog over?

> zo gaat het toch al eeuwen

> Elke religie zegt van zichzelf de enige juiste te

> zijn, de meeste zijn bereid dat te vuur en te

> zwaard te bevestigen.

> en ook dat gaat al eeuwen zo, eigenlijk begon het

> al bij Kain en Abel,

> dat moet jij toch weten, dus waarom zo verbaast?

> Ik verbaas mij nergens meer over, op wat voor

> gebied dan ook.

>

> AllenB)

>

>

> ‘'Ken uzelven, en u kent de ander’' (Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben.)

Johannes 14:6

Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.

• Sietse 45

Het is bij jou altijd hetzelfde liedje,

in plaats je eigen mening komt er weer een tekst aan.

Kom in ieder geval niet bij jou.