Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Is de bijbel

• keessie

Ja dat staat er idd Theo in de Schrift staat het tegendeel.

• theo

Er is inderdaad ook een theologie met de mening dat de schrijvers als het ware schreven zonder dat ze wisten wat ze schreven maar dat God de handen van de schrijvers op een manier bewogen zodat de letters en de woorden eigenlijk rechtstreeks door God geschreven zijn.

• theo

Aha, waarom schreef je dat eerste dan?

• keessie

In Prediker staat dat anders Gonnie niets nieuws onder de zon en feitelijk is dat ook zo de mens is net zo hebzuchtig en verlangt naar macht zo was het vroeger ook.

• perihelium

2 Timoteüs 3:16-17

16 Elke(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, 17 zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.

Romeinen 15:4-13

4 Alles wat vroeger is geschreven, is geschreven om ons te onderwijzen, opdat wij door te volharden en door troost te putten uit de Schriften zouden blijven hopen. 5 Moge God, die ons doet volharden en ons troost geeft, u de eensgezindheid geven die Christus Jezus van ons vraagt. 6 Dan zult u eendrachtig en eenstemmig lof brengen aan de God en Vader van onze Heer Jezus Christus.

7 Aanvaard elkaar daarom ter ere van God, zoals Christus u heeft aanvaard. 8 Ik bedoel dit: Christus is een dienaar van de Joden geworden om hun te tonen dat God trouw is en om de beloften aan de aartsvaders te vervullen, 9 maar hij is ook gekomen om de heidenen in staat te stellen God te loven om zijn barmhartigheid, zoals geschreven staat: ‘Daarom zal ik u prijzen onder de heidenen, psalmzingen ter ere van uw naam.’ 10 En verder staat er: ‘Verheug u, heidenen, samen met zijn volk.’ 11 En er staat ook: ‘Loof de Heer, alle heidenen; prijs hem, alle volken.’ 12 En verder zegt Jesaja: ‘Isaï zal een telg voortbrengen: hij die komt om over de heidenen te heersen; op hem zullen zij hun hoop vestigen.’ 13 Moge God, die ons hoop geeft, u in het geloof geheel en al vervullen met vreugde en vrede, zodat uw hoop overvloedig zal zijn door de kracht van de heilige Geest.

• keessie

Die zin snap ik niet Theo, kun je hem duidelijker formuleren

• theo

Nou moeten jullie geen ruzie krijgen hoor.

Een gezamenlijke vijand als mij is gezonder.

• Frederik D

De mechanische inspiratie.

• keessie

Plakte ik uit samenvatting van St.vert. maar feitelijk ging het daar ff niet om.

• theo

Gepost door: keessie ()

Datum: 13 juni 2012 23:10

Idd alleen de 10 geboden zijn door God geschreven, zelfs 2 keer de rest is geïnspireerd door God in grote lijnen (O.T) want er staan natuurlijk ook velen verzen in door de schrijvers zelf.