Waar staat dat van de Russische ziel?
die hebben toch alleen maar Wodka.
Ellen
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlFrederik D Schreef:
——————————————————-
> Je weet dus niet waarop ik doel?
>
> De Russische literatuur en de verwante discussies
> over de Russische ziel van de negentiende eeuw
> zijn jou onbekend.
Ik weet er idd niet veel van, daarom lijkt het mij wel interessant.
>
> Over zielen gesproken, ik kan je “Dode zielen” van
> Gogol aanraden. En Dostojewski.
Ik zal zien wanneer ik tijd heb om het te lezen.
Mijn internet doet raar, misschien weer een cyber aanval op mijn provider.
Ik heb al eerder een uitgebreidere reactie getyped maar die kwam niet door.
Gr Ellen
Een van de belangrijke ideeen van de gnostiek, is dat een mens zich voor een belangrijk deel leert kennen in wat hij niet is.
liefde leer je kennen door haat te hebben ervaren. Kennis leer je kennen door domheid te hebben ervaren. etc. etc.
Daarom zijn tegendelen zo waardevol.
Voetbal is daarom zo interessant in dit verband, omdat je alleen het doel kunt bereiken door de konfrontatie met je tegenstander aan te gaan.
Beiden ben je sportman en het is niet de bedoeling om elkaar de benen onder het lijf vandaan te hakken, maar om het doel van de ander te bereiken door een fysieke prestatie te leveren. En daarvoor heb je elkaars tegenstand nodig.
Maar niet alleen de tegenstanders heb je nodig. Je hebt ook elkaar nodig als teamgenoten. Uiteindelijk gaat het om de combinatie van een topsporter in een prima draaiend team bent, en binnen het team moet je een beroep op elkaars specifieke kwaliteiten kunnen doen. Als middenvelder moet je op de verdedigers kunnen rekenen, en de aanvallers weer op de middenvelders. En al het goede wat iemand bezit moet niet in mooie woorden tot uiting komen, maar in scherpe, goedgerichte passes.
Wil je in de wereld van denken en geloven gáán voor het vinden van het geestelijke ‘goud’, dan zul je je in moeten spannen.
Teren op glorie van tradities zal je niet verder brengen, en zelfs wegen die toen gewezen werden, kunnen blijken valstrikken te zijn. Daarin moet je een heldere, aan de praktijk getoetste visie hebben, anders zul je het niet ver brengen op het speelveld van het leven.
Van christen naar de gnostiek (verzamelwoord new-age) naar ongeloof en dan weer naar de gnostiek? Je kan beter meteen naar de Heer gaan die waarheid is!
Overigens, de wedstrijd tegen Portugal zou in plaats van op gras beter op papier gespeeld kunnen worden want op papier is van Persie de beste spits..
LeSage Schreef:
——————————————————-
> Wat ik aanaalde en waar ik ee begon is inderdaad
> een idee uit de gnostiek. Teminste: dáár heb ik
> dat opgedaan.
> Betekent dat voor jou dat je me ineens weer thuis
> vindt horen in de gnostiek?
>
> Zei Paulus niet: 'toetst alles en behoudt het
> goede'?
Is dat dezelfde Paulus die je zo verfoeit, maar nu voor eigen gebruik weer aanhaalt, om je schoon te praten?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?