Om dat de mens gemaakt is om op aarde te leven.
Jehovah zij tegen Adam en Eva;..Weest vruchtbaar en vult de aarde,niet de hemel !
En aan gezien hij zicht altijd aan zijn woord houwd;..Jesaja 55:9, 10 „Want zoals de hemelen hoger zijn dan de aarde, zo zijn mijn wegen hoger dan UW wegen, en mijn gedachten dan UW gedachten. 10 Want net zoals de stromende regen, alsook de sneeuw, van de hemel neerdaalt en naar die plaats niet terugkeert, tenzij hij de aarde werkelijk drenkt en haar doet voortbrengen en uitspruiten, en er werkelijk zaad aan de zaaier en brood aan de eter wordt gegeven,
Spreuken 2:21, 22;… Want de oprechten zijn het die op de aarde zullen verblijven, en de onberispelijken zijn het die erop zullen overblijven. 22 Wat de goddelozen betreft, zij zullen van de aarde zelf worden afgesneden; en wat de verraderlijken betreft, zij zullen ervan worden weggerukt.
De volgende schrift plaatsen laten dit duidelijk zijn;…Prediker 1:4;.. Een geslacht gaat, en een geslacht komt; maar de aarde staat zelfs tot onbepaalde tijd.
(Psalm 37:29) De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven.
Openbaring 21:3, 4;… Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn. 4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.”
Psalm 46:9 Hij doet oorlogen ophouden tot het uiteinde der aarde. De boog verbreekt hij en hij slaat de speer werkelijk aan stukken; De wagens verbrandt hij in het vuur.
Psalm 72:16;.. Er zal volop koren op aarde blijken te zijn; Op de top der bergen zal overvloed zijn. Zijn vrucht zal zijn als op de Li̱banon, En zij die uit de stad afkomstig zijn, zullen bloeien als de plantengroei van de aarde.
Jesaja 65:21-24;… En zij zullen stellig huizen bouwen en bewonen, en zij zullen stellig wijngaarden planten en vrucht eten. 22 Zij zullen niet bouwen en iemand anders bewonen; zij zullen niet planten en iemand anders eten. Want als de dagen van een boom zullen de dagen van mijn volk zijn, en het werk van hun eigen handen zullen mijn uitverkorenen geheel verbruiken. 23 Zij zullen niet voor niets zwoegen, noch zullen zij baren tot ontsteltenis, want zij zijn het nageslacht bestaande uit de gezegenden van Jehovah, en hun nakomelingen met hen. 24 En het zal werkelijk geschieden dat voordat zij roepen, ikzelf zal antwoorden, terwijl zij nog spreken, ikzelf zal horen.
Zelfs de meesten mensen die ooit zijn gestorven krijgen een opstanding,het geen niet nodig zou zijn als men naar de hemel gaat.
Johannes 5:28, 29;… Verwondert U hierover niet, want het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen 29 en te voorschijn zullen komen, zij die goede dingen hebben gedaan, tot een opstanding des levens, zij die verachtelijke dingen hebben beoefend, tot een opstanding des oordeels.
Johanan.