Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Een prangende vraag

• Malakh

Ik denk dat ik het eens ben met Theo… Vaak wordt het op zo'n manier gedraaid dat de toon niet op genocide ligt, maar vaak is dat wel wat men denkt… B.v. JG als je hen vraagt zullen alleen JG gered worden, zullen ze er het redeneren aan de hand van de schrift bijhalen waarin staat dat er velen uit de doden zullen opstaan… Maar het eenduidige antwoord is dat als je tijdens Armageddon geen JG bent, ben je voer voor wormen ;).

• Frederik D

Dat is tenminste duidelijk. Maar waarom komen ze niet in de hemel?

• Frederik D

Dus al geloven alverzoeners in Christus, toch zijn ze geen christenen? En dus komen ze niet in de hemel?

• Frederik D

Jij mag ook reageren. :)

• samuel

Dat staat er toch niet! Lees gewoon wat er staat en maak er niet van dat jij wil dat er staat! Nogmaals zijn alle alverzoeners christenen?

• theo

Aha, hier legt Jezus haarfijn uit wat aanhangers van alverzoening zijn ??

• keessie

Ja Frederik je begint hem te knijpen dat jij tandenknarsend in het eeuwige vuur komt, maar een troost volgens de visie van Theo is dat max 100 jaar want het ene eeuwige is het andere eeuwige niet.

Het ene eeuwige is eeuwig en het andere is eeuwig.

• Frederik D

Komen christelijke alverzoeners in de hemel?

• Frederik D

Ik begin hem niet te knijpen. Ik onderzoek.

Maar komen christelijke alverzoeners in de hemel of niet?

• theo

Het is blijkbaar een uiterst moeilijk vraag ipv een prangende.