Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Een prangende vraag

• Frederik D

Omdat Peri weigert een duidelijk antwoord op de volgende prangende vraag te geven en omdat de draad waarin ik die vraag stelde, te lang wordt en weg aan het zakken is, stel ik de vraag opnieuw: komen alverzoeners in de hemel? Zo ja, waarom wel? En zo nee, waarom niet?

• rudi bijbelstudie

ER BESTAAN GEEN ALVERZOENERS, ALLEEN GOD IS EEN ALVERZOENER!!!!!

ZUCHT STEUN

• Frederik D

Er bestaan wel christenen die in de alverzoening geloven.

Komen die christenen, ook wel alverzoeners geheten, in de hemel?

• rudi bijbelstudie

christenen die in alverzoening geloven = tautologie zijn geen alverzoeners maar gewoon gelovigen. God is alverzoener.

De gelovigen zullen het aionische leven erven, de ongelovigen sluiten zich pas bij ons aan, na afloop van de 5de aion.

• rudi bijbelstudie

waarschijnlijk erven ook de meeste Jehova´s het aionische leven net als de katholieken en andere wildgroei binnen het gristelijke geloof. Desalniettemin zal niet iedereen dezelfde plaats innemen.

• Alma

Wie zijn wij om op de troon van God te gaan zitten, de bijbel is vrij duidelijk over wat er gebeurd met mensen die het aanbod van genade niet aannemen, maar dan nog kunnen wij als christenen alleen maar laten zien wat wij geloven naar aanleiding van de beloftes van God.

Mijn hoop is dat alle mensen in de laatste fases van hun leven duidelijk zien wat nu echt belangrijk is, en daarvoor de Heer danken. Verder wil ik niet op Zijn stoel gaan zitten, maar God is zo groot, en Zijn liefde reikt zo ver. Iedereen die dat wil geloven en spijt betuigt over alles wat niet goed is in hun leven, kan eeuwig leven beërven.

• theo

Geloof mij nou eindelijk eens dat Peri en de zijnen van mening zijn dat niemand anders in de hemel komt dan degenen die precies hetzelfde geloven als Peri en de zijnen.

De opmerking die vaak te lezen valt , zeker ook als het over concentratiekamp slachtoffers gaat waar 6 miljoen van Gods eigen volk in de gaskamers eindigden na een aardse hel:, “”Daar gaat God over en niet ik“” is natuurlijk wel waar maar ze zijn ZELF van mening dat het overgrote deel van Gods schepselen naar de hel gaat.

• Gonnie

Wees nu maar duidelijk en eerlijk, want jij durft het niet te benoemen, dat als je niet kan geloven dan ja dan is er geen verzoening. Dus alverzoening bestaat niet. Al zo denk jij er over.

• Douce.

Theo, waarom doe je dat iedere keer, dat Peri en de zijnen? Of andere namen aaneen rijgen? Ik vind als dat een of twee keer eens gebeurt nog net te pruimen, maar waarom moet je daarmee doorgaan. Het is kinderachtig om steeds voor anderen te spreken en te denken. Het zit je kennelijk hoog dat er een aantal prikkers het niet met je eens zijn, jij was toch zo voor ieder het “zijne”? Geloven doe ik dat allang niet meer.

Douce

• Gonnie

Natuurlijk Theo dan hadden zij Jezus als Gods zoon moeten erkennen, en ja eigen schuld dat zij na hun gruwelijk lijden in concentratiekampen en de gang naar de gaskamers en martelingen toch geen verzoening voor hun waren na hun dood.

Het geloof is logisch toch.:S