Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Boos op God!

• David

Ik ben zo vaak boos op God.

Omdat ik vaak zijn handelen niet begrijp of misschien niet wil begrijpen.

En ik reageer ook vaak mijn teleurstelling af op mensen om wie ik geef.

En er is ook niets mis mee om boos te zij op God als je maar van binnen beseft dat God verder kijkt dan de korte neus van onszelf.

En nee niet ingrijpen in Syrië met geweld.

Irak en Libië zijn bepaald geen voorbeelden om tot herhaling over te gaan.

Uitgaande van Daniël is wat zich hier op aarde afspeelt een afspiegeling van de geestelijke strijd in de hemel.

David ;)

• David

Marith Schreef:

-

> Ik vraag me af wanneer mensen nu eens gaan opstaan

> vanuit hun geloof en durven zeggen waar het op

> staat,niet meer zullen zwichten voor angst, maar

> het durven opnemen voor hun medemens,ten koste van

> wat dan ook maar vooral van henzelf.

>

Nou ja durven zeggen. Met ons Nederlands vingertje omhoog?

Er zijn weinig mensen die het misbruik van kinderen goedkeuren. Hoewel in het Midden Oosten een kinderleven inderdaad minder waarde lijkt te hebben.

Laten we eerst maar eens de handen wapperen en niet met een zwaard of in de hand maar door hulp te bieden aan je medemens waar nodig.

Want dat is de manier hoe Jezus de schapen en bokken onderscheidt.

David ;)

• David

theo Schreef:

——————————————————-

> Overigens, je mag (van mij) best boos zijn op God

> ( dat mag van God ook wel denk ik) als het maar

> niet verlammend werkt en je blijft zitten waar je

> zit en niet doet wat je wel kunt doen/ had kunnen

> doen !!

Goed gesproken jochie ;)

• Frederik D

Jezus' dood was niet uitzonderlijk. En om mij nou erger te vinden dan Assad lijkt mij een tikkeltje overdreven. Ik schiet niet op kinderen.

• Frederik D

Ik weet niet hoeveel mensen er in Syrië leven. In Libië leven er niet zoveel. Of er ingegrepen kan worden, hangt ook af van de demografie.

• Frederik D

Zal ik jou ook wat zeggen? Ik denk dat de wereld thans minder in chaos is dan in 1939.

• Frederik D

Nederland heeft een defensie nodig.

• perihelium

Als er iets ergs gebeurt word er geroepen ‘dit nooit meer’. Er moeten maatregelen genomen worden en herhaling moet worden voorkomen! Nooit meer… Hoe kun je het geloven? Hieruit spreekt een naïef verlangen naar een betere wereld. De mens is niet opgewassen tegen verdriet, leugens en tegen al die beuken en butsen in het onderlinge vertrouwen. Alsof de mens een crisis aankan!

Misschien geloof je wel in dat roepen tegen beter weten in van je? Maar het werkt niet. Is er soms nooit oorlog meer? Nooit meer uitsluiten van groepen mensen? Nooit meer misbruik van kinderen? Nooit meer zinloos geweld? Alles dat we nooit meer wilde gebeurt morgen weer. Wie luistert er nu naar dat roepen van ons? Het lijkt wel een gebed, alleen is het adres onbekend.

Toch komt dit nooit meer willen ergens vandaan. Waarom willen wij die pijn nooit meer? Hoe vervreemd de mens ook is van zijn Schepper, de stem van Degene die formeerde fluistert en herinnert ons aan het begin: …en God zag dat het goed was, ja zeer goed zelfs.

Kinderen die gelovend verlangen bidden anders en geadresseerd: Hoe lang nog, Heer?

• rudi bijbelstudie

jezus was wel uitzonderlijk en bovendien nam hij alle zonden op zich en was hij tot zonde gemaakt, ook de zonde van Assad en willie wortel.

• rudi bijbelstudie

je hebt helemaal niks van het evangelie begrepen. Ook maatschappelijk ben je wereldvreemd.