Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Boos op God!

• theo

Gods verbond.

Het is begonnen met een nietig onaanzienlijk nomadenvolkje.

Waarom niet met het machtige Egypte??

De persoonlijke stammengod is een God geworden voor alle volkeren rondom.(Hoewel er ook christenen zijn die God opnieuw tot hun persoonlijk stammengod maken)

Weet je, alle theologische vraagstukken en verschillende geloofsovertuigingen met vaak haarkloverijen en komma n eu kers ten spijt:

Wanneer katholieken en evangelischen en baptisten en “”alverzoeners“” en zuivergelovigen en gereformeerden en …en… tezamen in een verzorgingstehuis zitten gaan ze eindelijk ( EINDELIJK) al te samen naar de kerkdienst zonder problemen terwijl ze mekaar eerder in de haren vlogen om een komma..

Wanneer mensen te horen krijgen dat ze zelf of hun partner een ongeneeslijke ziekte heeft vallen de theologische komma's weg en blijft er niks anders over dan gevouwen of open handen: Geborgen bij God…PUNT…

Inderdaad, in leven en in sterven geborgen bij God.

Geznag 304..zoek het maar op.

Een lied zegt soms/vaak meer dan duizend woorden of preken..

Als je er meteen even een mooie orgelimprovisatie bij zoekt !!!!??

• theo

Ik vind dit ook een geweldige reactie !!

O ja..sorry..is ironisch .

Vandaar ; 1 keer gewijzigd.

• LeSage

Juist in de Gezangen wordt nogal eens verwezen naar de God van het verbond.

Maar kun/mag je van de partners aan de ene kant een bepaalde prestatie verwachten (heb je naaste lief als jezelf), maar zelf presteer je……niets?

• LeSage

Waar slaat deze opmerking op??

Ik laat je eerlijk merken wat één van de grote problemen is waar ik mee zit, en dan kom je met zo'n antwoord??

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Waar slaat deze opmerking op??

> Ik laat je eerlijk merken wat één van de grote

> problemen is waar ik mee zit, en dan kom je met

> zo'n antwoord??

Heb ik iets verkeerds gezegd?

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Deze Psalm blijkt in de praktijk een leugenpsalm te zijn.

• LeSage

Waar heb ik van de waarheid een leugen gemaakt?

• ¥ Lotje ¥

LeSage schreef: Dat vraag ik me af.

Keer op keer lopen Gods plannen fout

Je moet geduld hebben LeSage . Mensen bidden tot God , vragen iets aan God en willen gelijk ala minuut geholpen worden . Zo niet . Wijzen ze God af van: zie je nou wel Hij help niet . Maar God help wel misschien op een andere manier dat jij/wij niet zo gauw doorheeft.Daarbij de mensen op aarde zouden God eens een lesje leren , die willen boven God staan van luister eens, doe onderhand eens iets . God pik dat niet………..

LeSage schreef: Vrije wil?

Is er iemand onder ons die uit vrije wil heeft besloten schepsel op deze wereld te zijn? En te zijn zoals hij dan geschaen is?

Ik ben blij dat ik leef , jij????? Kom wel een beetje over van::: ik wou dat ik niet geboren was…..En als hij/zij geboren is . tja hoe wil jij zijn ? EEn schaap of hond ofzo????;)of een vogeltje . ???

Wees niet boos op God . De mensen maken er een modderpoel van ;)De schuld moeten we bij ons eigen zoeken .

• ¥ Lotje ¥

Doe eens niet zo onaardig……. Zit er iets dwars PERI . je deed zo gisteren tegen mij ook al…. zucht een keer of gooi het er uit als je ergens mee zit;)

• ¥ Lotje ¥

(tu)

• LeSage

Ik ben inderdaad blij dat ik leef. Maar dat betekent nog niet dat mijn wil vrij is. Je zult maar pedo zijn Lotje. Die mensen hebben zichzelf echt niet zo gemaakt.

Ook die mensen zijn geschapen zoals ze zijn. Het is niet anders.

En wat doen wij? We straffen hen; en degene die hen zo maakte verheerlijken we. Wil je 't nog gekker?