Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Over wat, wie, wanneer en waarom gaat het nu eigenlijk?

• Stefan

Joh.16:22 Fil.3:20 en 1 Kor.15:27

En gij dan hebt nu wel droefheid; maar Ik zal u weer zien, en uw hart zal zich verblijden, en niemand zal uw blijdschap van u wegnemen.

En in die dag zult gij Mij niets vragen. Voorwaar, voorwaar Ik zeg u: Al wat gij de Vader zult bidden in Mijn Naam, dat zal Hij u geven.

Tot nog toe hebt gij niet gebeden in Mijn Naam; bidt, en gij zult ontvangen, opdat uw blijdschap vervuld zij.

Deze dingen heb Ik door gelijkenissen tot u gesproken; maar de ure komt, dat Ik niet meer door gelijkenissen tot u spreken zal, maar u vrijuit van de Vader zal verkondigen.

Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook de Zaligmaker verwachten, namelijk de Heere Jezus Christus;

Die ons vernederd lichaam veranderen zal, opdat het gelijkvormig worde aan Zijn heerlijk lichaam, naar de werking, waardoor Hij ook alle dingen Zichzelf kan onderwerpen.

Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.

En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden aan Hem, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

• 'en passant'

nihil

• Stefan

Het verbaasde mij enig zins, dat het in Filippus ook stond..

• 'en passant'

nihil

• Stefan

Marith Schreef:

——————————————————-

> thomas Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Het verbaasde mij enig zins, dat het in

> Filippus

> > ook stond..

>

> en deze Evangeliën worden verworpen door de

> bijbelkenners….

> dit zegt veel over de wijze hoe de bijbel gelezen

> wordt !

> Het ligt niet aan de bijbel of het woord, maar aan

> de lezer ervan…

>

>

> Marith

Zo is het Marith.

Het moet trouwens Filippenzen zijn, maar goed, het gaat inderdaad om de inhoud en wat wordt ontvangen hieruit met het hart; wat staat hier nu eigenlijk en waar gaat het over, en wat heeft dat met ons te maken in relatie met God.

• David

Marith Schreef:

> > Deze dingen heb Ik door gelijkenissen tot u

> > gesproken; maar de ure komt, dat Ik niet meer

> door

> > gelijkenissen tot u spreken zal, maar u vrijuit

> > van de Vader zal verkondigen.

>

> Ik denk dat dit uur nog niet gekomen is Thomas,

> het Kind is nog niet geboren …:)

Hmm wat ver gezocht.

Ik denk dat dit plaatsvond vanaf dit moment

Hand 2:33 Hij is door God verheven, zit aan zijn rechterhand, en heeft van de Vader de heilige Geest, die ons beloofd is, ontvangen. Die Geest heeft hij op ons doen neerdalen, en dat is wat u ziet en hoort.

• 'en passant'

nihil