Herinner u de serie: Daar komen de schutters.
Een oude soldaat die met vlammende ogen en harde stem zegt: ( in mijn steenkool engels indachtig eerdere zeer ter zake debatten over de engelse taal op dit prikbord)
“Wie aar oll doemmmmt”".
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlperihelium Schreef:
——————————————————-
> Gonnie Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Dus als een grote misdadiger die levens van
> > anderen verwoest heeft, maar later zich heeft
> > bekeerd dan is al dat kwaad wat hij mensen
> heeft
> > aangedaan, niet meer van belang. Hij is
> gered.
> > Maar die slachtoffers die door die misdadiger
> zijn
> > om gekomen waren geen gelovigen ,en hebben
> > daardoor ook zich niet kunnen bekeren, en dan
> zijn
> > zij, die slachtoffers voor eeuwig verloren.
> > Wat een bizar geloof toch.
>
>
> Het is bizar als je er iets anders van maakt dan
> dat ik schreef. Ik zei niet dat die misdadiger uit
> het voorbeeld dat ik gaf zijn gevangenisstraf zou
> ontlopen om een goede daad die hij zou zijn
> begaan, dat is hoogstens zo uit genade dmv een
> regel of koninklijk besluit. Dat gaat om een
> tijdelijke aardse gevangenisstraf, ook al zou dat
> levenslang zijn. De Bijbel zegt dat we allemaal
> zondaren zijn en dat we allemaal de eeuwige straf
> verdienen en dat de enige manier op vrijspraak de
> genade is van God die is door het geloof in Jezus
> Christus.
Zeg maar als het nog niet duidelijk voor
> je is.
Niet alleen door geloof in Jezus. Abraham werd door geloof in God gerechtvaardigd.(zie bijbel)
Genade komt van God maar die vrijspraak is niet zo vanzelfsprekend zoals jij stelt.
Rom. 6
1 Wat zullen wij dan zeggen? Mogen wij bij de zonde blijven, opdat de genade toeneme?
2 Volstrekt niet! Immers, hoe zullen wij, die der zonde gestorven zijn, daarin nog leven?
……….
12 Laat dan de zonde niet langer als koning heersen in uw sterfelijk lichaam, zodat gij aan zijn begeerten zoudt gehoorzamen,
13 en stelt uw leden niet langer als wapenen der ongerechtigheid ten dienste van de zonde, maar stelt u ten dienste van God, als mensen, die dood zijn geweest, maar thans leven, en stelt uw leden als wapenen der gerechtigheid ten dienste van God.
14 Immers, de zonde zal over u geen heerschappij voeren, want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.
15 Wat dan? Zullen wij zondigen, omdat wij niet onder de wet, maar onder de genade zijn? Volstrekt niet!
Ef.2
8 Door zijn genade bent u nu immers gered, dankzij uw geloof. Maar dat dankt u niet aan uzelf; het is een geschenk van God
9 en geen gevolg van uw daden, dus niemand kan zich erop laten voorstaan.
10 Want hij heeft ons gemaakt tot wat wij nu zijn: in Christus Jezus geschapen om de weg te gaan van de goede daden die God heeft voorbereid.
Hmm…geloof is een geschenk (gave) van God. Ongelovigen kunnen er dus niets aan doen dat zij deze gave niet gekregen hebben.
Verder nog vers 10. Je kan dus niet achteroverleunen van “ik heb vrijspraak door Genade van God” .Als jij die genade ontvangen hebt, dan zal je wel wat moeten doen blijkbaar. Zie ook 2 Kor.9
2Kor.9
8 En God is bij machte alle genade in u overvloedig te schenken, opdat gij, in alle opzichten te allen tijde van alles genoegzaam voorzien, in alle goed werk overvloedig moogt zijn,
Fil. 1
29 Want aan u is de genade verleend, voor Christus, niet alleen in Hem te geloven, maar ook voor Hem te lijden,
Dus niet alleen in Hem geloven.
Ef.4
1 Als gevangene in de Here, vermaan ik u dan te wandelen waardig der roeping, waarmede gij geroepen zijt,
2 met alle nederigheid en zachtmoedigheid, met lankmoedigheid, en elkander in liefde te verdragen,
3 en u te beijveren de eenheid des Geestes te bewaren door de band des vredes:
4 één lichaam en één Geest, gelijk gij ook geroepen zijt in de ene hoop uwer roeping, 5 één Here, één geloof, één doop,
6 één God en Vader van allen, die is boven allen en door allen en in allen.
7 Maar aan een ieder onzer afzonderlijk is de genade gegeven, naar de mate, waarin Christus haar schenkt.
En zo kan ik nog wel doorgaan met bijbelteksten.
Maar bovenal:
1Petr.4
8 Hebt bovenal bestendige liefde jegens elkander, want de liefde bedekt tal van zonden.
9 Weest gastvrij jegens elkander, zonder morren.
10 Dient elkander, een ieder naar de genadegave, die hij ontvangen heeft, als goede rentmeesters over de velerlei genade Gods.
11 Spreekt iemand, laten het woorden zijn als van God; dient iemand, laat het zijn als uit kracht, door God verleend, opdat in alles God verheerlijkt worde door Jezus Christus, aan wie de heerlijkheid is en de kracht, in alle eeuwigheid! Amen.
En? Zien we dit al gebeuren?
Deze vond ik overigens ook wel aardig:
Jak.4
6 Maar Hij geeft dan ook des te grotere genade. Daarom heet het: God wederstaat de hoogmoedigen, maar de nederigen geeft Hij genade.
perihelium Schreef:
——————————————————-
> Frederik D Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Maar afgodvereerders zoals maria-aanbidders
> worden
> > niet gered.
>
>
> Is als ongelovige zeggen dat iemand niet gered
> word door God hetzelfde als de ene gek tegen de
> andere zegt dat die gek is?
Nee, dat is niet hetzelfde. Jij vergeet dat er heel wat ongelovige mensen op deze aardkloot lopen die precies weten wat er in de bijbel staat. Deze mensen kunnen prima meediscussieren op een bijbelprikbord.
Beste Gonnie,
Laat het praten en allerlei situaties schetsen over derden nou eens achterwege, in het geloven gaat het vnl. alleen maar over jou eigen positie tegenover (ok in jou ogen) “vermeende God” uit de bijbel.
Eigenlijk wordt het al heel lastig als je over alle basisprincipe's van het geloof in die God uit de bijbel heenwalst en afdoet als onzinnig of niet als waarheid bestempelt, maar daarna wel een “zuivere discussie” wil voeren over redding, hel en eeuwig leven …….
Je wilt praten over het antwoord op een som waarbij je (mijns inziens) geen kennis hebt over de getallen die de som maakt, en zelfs die getallen niet wil erkennen die het geheel tot de som maken…..
Ik denk dat je zelf ook telkens tot die conclussie zal komen op dit bord, hoe vaak een oprecht christen je het probeert uit te leggen…..
Jij zal eerst voor je zelf naar God toe een zuiver beeld moeten gaan zoeken, vinden, wie die God uit de bijbel is voor jou persoonlijk (stapje voor stapje)
Er zijn genoeg oprechte christenen hier op dit bord die je daarbij willen helpen.
Het is nl. helemaal niet moeilijk voor mij om je visie over een “onrechtvaardige God” met bijbelse onderbouwing te weerleggen, maar ik weet op voorhand dat dat geen enkele zin heeft omdat je gewoon zover nog niet bent om dat enigzins te begrijpen, en dan bedoel ik dat niet neerbuigend maar weer terugkomend op dat rekensommetje…. ik zou graag willen dat je daar gewoon even heel goed over nadenkt alvorens dit als “een hoogmoedige, verwaande fundamentalist” af te doen
Als gelovige gaat het mij erom jou straks naast mij te hebben staan om samen te kunnen zeggen: “God is goed, hij is een rechtvaardig God” dan dat ik mij moet verantwoorden dat ik heb gefaald en met lege handen sta omdat ik meende dat Gonnie het zelf maar moest uitzoeken wie God vanaf Genesis nu eigenlijk is….
Het zou heel fijn en mooi zijn als we hier misschien samen, of met anderen aan kunnen gaan werken.
oh ja… rijden met een rijbewijs wil nog niet zeggen dat we geen brokken maken…dus ook ik en andere christenen leren door ervaringen in het leven…. we zijn net mensen
groet,
Jan
M*j*r** Schreef:
——————————————————-
> perihelium Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Frederik D Schreef:
> >
> ————————————————–
>
> > —–
> > > Maar afgodvereerders zoals maria-aanbidders
> > worden
> > > niet gered.
> >
> >
> > Is als ongelovige zeggen dat iemand niet gered
> > word door God hetzelfde als de ene gek tegen de
> > andere zegt dat die gek is?
>
> Nee, dat is niet hetzelfde. Jij vergeet dat er
> heel wat ongelovige mensen op deze aardkloot lopen
> die precies weten wat er in de bijbel staat. Deze
> mensen kunnen prima meediscussieren op een
> bijbelprikbord.
Zou je het ook serieus nemen als een slager zegt dat je vegetariër moet zijn omdat hij daarvan weet?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?