Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Nogmaals

• Gonnie

een vraag aan de fundamentalisten, zo'n ongeveer 3 weken geleden is er een man verdronken die was in het water gesprongen om een jongen te redden die grote problemen had in een kanaal om zich te redden. Die jongen is er toch uit gekomen, maar de redder niet. Als die man nu een ongelovige was, die komt dan volgens de fundamentalisten ook nog in de hel.?:S

• rudi bijbelstudie

snap je het nu nog niet?

• Boris

Wil je het nog een keer uitleggen?

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> een vraag aan de fundamentalisten, zo'n ongeveer 3

> weken geleden is er een man verdronken die was in

> het water gesprongen om een jongen te redden die

> grote problemen had in een kanaal om zich te

> redden. Die jongen is er toch uit gekomen, maar de

> redder niet. Als die man nu een ongelovige was,

> die komt dan volgens de fundamentalisten ook nog

> in de hel.?:S

Dat is een goede daad van die man. Maar stel dat een misdadiger een goede daad pleegt, vind je dat die zijn straf daarom zou moeten ontlopen? Je straf ontloop je door genade en niet door het te verdienen. Voor God is genade door geloof en niet door goede werken.

• Sietse 45

Nu lul je uit je nek.

• rudi bijbelstudie

of hij nekt uit zijn lul

• Gonnie

Dus als een grote misdadiger die levens van anderen verwoest heeft, maar later zich heeft bekeerd dan is al dat kwaad wat hij mensen heeft aangedaan, niet meer van belang. Hij is gered.:S

Maar die slachtoffers die door die misdadiger zijn om gekomen waren geen gelovigen ,en hebben daardoor ook zich niet kunnen bekeren, en dan zijn zij, die slachtoffers voor eeuwig verloren.

Wat een bizar geloof toch.

• Gonnie

Nee Rudi ik zal dat nooit snappen, en ik blijf mij daarover verbazen.

• ¥ Lotje ¥

ik vind dit goed omschreven :)

• Gonnie

Natuurlijk Lotje, jij begrijpt altijd alles.:D