Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Alverzoening is een emotionele menselijke vorm van opstand

• Stefan

Het gaat erom wie Christus bedoelt met de ‘gezegenden Mijns Vaders’ die aan Zijn rechter hand gezeten zijn en die de erfnamen zijn van Zijn Koninkrijk..

Wie zijn maw de dorstigen, de hongerigen, de naakten, de vreemdelingen, de krankzinnigen, de gevangenen…?

Precies, en dat sprak mij ook zo aan in de Rom.1 tekst; 17 Want de rechtvaardigheid Gods wordt erin geopenbaard uit geloof tot geloof; gelijk geschreven is: Maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven.

• perihelium

Jan65 Schreef:

——————————————————-

> Ik denk dat laatste….. maar daar doeld

> Ellen-Josee waarschijnlijk juist op :)

> Dat oordeel is aan God, maar als we door heel Gods

> Woord opgeroepen worden tot bekering en geloof in

> Jezus Christus tot redding, moet je wel een

> behoorlijk bord voor je kop hebben om dan aan te

> nemen dat als je dat niet doet het uieindelijk

> allemaal wel goed zal komen…….. a la de

> alverzoening…

>

>

> hoe simpel kan geloven zijn…..

Simpel geloven is niet een new-age benadereing beamen, ook al klinkt het nog zo christelijk.

• Stefan

Simpel geloven is niet een new-age benadereing beamen, ook al klinkt het nog zo christelijk.

Wat is een new-age benadering?

• 'en passant'

nihil

• ruud

Citaat:

Jezus zegt in Zijn gebed tot Zijn Vader in Joh 17 vers 9: Ik bid voor hen. Ik bid niet voor de wereld, maar voor hen die U Mij gegeven hebt, want zij zijn van U.

Wat betekent het concreet dat Jezus zegt niet voor de wereld te bidden, maar voor hen die de Vader Hem gegeven heeft?

Wat ik lees is dat Jezus bidt voor hen die de Vader Hem gegeven heeft. Ik maak hieruit op dat dezen geloven of gaan geloven.

Ik zie hierin een bevestiging van wat de apostel schrijft aan de gelovigen in Heb 7,25 Waarom Hij ook volkomenlijk kan zalig maken degenen, die door Hem tot God gaan, alzo Hij altijd leeft om voor hen te bidden.

Jezus zegt Zelf dat Hij niet voor de wereld bidt. De enige reden hiervoor kan slechts zijn, dat de wereld niet gelooft of zal geloven.

Dit sluit aan bij wat Jezus zegt in Joh 3,18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar wie niet gelooft, is al veroordeeld, omdat hij niet geloofd heeft in de Naam van de eniggeboren Zoon van God.

Wat heeft het immers voor zin voor Jezus om voorbede te doen bij de Vader voor degenen die niet geloven of zullen gaan geloven?

En die blijkens Zijn woorden reeds veroordeeld zijn?

De conclusie kan alleen maar zijn dat de verzoening met God door geloof in Jezus alleen geldt voor de groep gelovigen.

En niet voor de ongelovigen, die hier als ‘de wereld’ worden aangemerkt.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Simpel geloven is niet een new-age benadereing

> beamen, ook al klinkt het nog zo christelijk.

>

> Wat is een new-age benadering?

Daar waar jij meester in bent.

• perihelium

Marith Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Simpel geloven is niet een new-age benadereing

> > beamen, ook al klinkt het nog zo christelijk.

>

> is een mysticus een new-ager?

Vind je het heel erg als ik daar geen onderscheid in maak?

• info@hetbestenieuws.nl

BOAZ Schreef:

Alverzoening is een emotionele menselijke vorm van opstand

——————————————————-

> en daarom een aanklacht tegen de Heere God der

> Schriften.

Dit is echt te gek voor woorden, kijk maar. God liet Paulus schrijven:

" en door Hem, vrede gemaakt hebbende door het bloed zijns kruises, alle dingen weder met Zich te verzoenen, door Hem, hetzij wat op de aarde, hetzij wat in de hemelen is."(Kol. 1:20;NBG)

Conclusie: God is een mens en is in opstand tegen Zichzelf. God klaagt, volgens Boaz, dus Zichzelf aan!

Raar hè, dat ik dat nou niet geloof….

Ik ben weer weg.

Het ga jullie goed!

• perihelium

info@hetbestenieuws.nl Schreef:

——————————————————-

> BOAZ Schreef:

>

> Alverzoening is een emotionele menselijke vorm van

> opstand

> ————————————————–

> —–

> > en daarom een aanklacht tegen de Heere God der

> > Schriften.

>

>

>

> Dit is echt te gek voor woorden, kijk maar. God

> liet Paulus schrijven:

>

> " en door Hem, vrede gemaakt hebbende door het

> bloed zijns kruises, alle dingen weder met Zich

> te verzoenen, door Hem, hetzij wat op de aarde,

> hetzij wat in de hemelen is."(Kol. 1:20;NBG)

Maak je uit die en andere teksten op dat ongelovigen met God zijn verzoend? (het staat in de voltooid verleden tijd)

• Stefan

Heb 7,25 Waarom Hij ook volkomenlijk kan zalig maken degenen, die door Hem tot God gaan, alzo Hij altijd leeft om voor hen te bidden.

Velen zijn zich niet bewust van het geloof, simpel omdat ze niet geloven dat het geloof er is, in de mens; de mogelijkheid tot Verlossing of zaligmaking.

Totdat de mens geraakt wordt door het Woord, of de Geest, in datgene wat de Verlossing kan bewerkstelligen; de Zoon.die door Hem tot God gaan

En dan gaat de parabel van de zaaier die het zaad zaait in werking; wat doet de geraakte in het geloof met het Woord.

Maar eerst is daar het Woord, wat gesproken, gebracht of ervaren moet worden, wil het Woord ‘de juiste grond vinden’ waaruit de werken ontstaan en vrucht dragen..in Hem.