Nu dat is mij nu wel heel sterk opgevallen.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDouce Schreef:
——————————————————-
> k Zal het je sterker vertellen, er zijn hier op
> dit prikbord, namen noem ik niet, zelfs christenen
> die zich god wanen. Jaja, had jij niet gedacht
> hè, ze bestrijden elkaar in nederigheid geheel
> conform het navolgen van Jezus Christus. Voor de
> stijlfiguurgestoorden, dit is ironie:D
>
> Douce
Wie ben je aan het beschuldigen Douce?
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Wees eens eerlijk, gun jij anderen dan jouw eigen
> soort wel een plaatsje in de hemel?
>
> Goed, alverzoeners gaan dus naar de hel volgens
> jou? Net als evolutionistische christenen? En net
> als heliocentristische christenen?
Gun jij mensen zonder ‘wiskundeknobbel’ hun foute antwoorden?
thomas schreef o.a.:
——————————————————-
> En als de Here en enige Verlosser -latent-, daar
> is het weer, in ieder mens aanwezig is, maar
> ‘geactiveerd’ moet worden door het Woord te
> verkondigen…
>
> …is het toch aan de Here om de Verlosser te
> wekken, door de werken uit het geloof te tonen?
Jezus zegt in Zijn gebed tot Zijn Vader in Joh 17 vers 9 Ik bid voor hen. Ik bid niet voor de wereld, maar voor hen die U Mij gegeven hebt, want zij zijn van U.
Wat betekent het concreet dat Jezus zegt niet voor de wereld te bidden, maar voor hen die de Vader Hem gegeven heeft?
Wat dat betekent is dat de werking, het bidden, het zaaien of het verkondigen van het Woord, gericht is op dat wat uit God is.
Wat uit God is, is in een wereld terechtgekomen waarin Eenheid niet te vinden is, dan alleen weer door het geloof in de mens wat uit God is.
Het geloof is de grond, de basis waarin het zaad ontspruit, en de Zoon verhoogd wordt. Joh 3.
En daarom de tekst, waaruit opgemaakt kan worden dat deze tijdelijke wereld niet zaligmakend is, maar wat wel zailgmakend is, is datgene wat in deze wereld terechtgekomen is, maar niet (meer) bewust is van Zijn afkomst.
Het bewust worden Wie de mens in de kern van zijn wezen is, is bewust worden van de oorspronkelijkheid van de goddelijke natuur in hem. En dat is het geloof..de genade-staat wat in de mens ge-activeerd moet worden, her-vonden worden.
Concreet betekent dat, dat de mens in wie het geloof ervaren wordt, en die vanuit het geloof gaat leven, geconfronteerd wordt met datgene wat de mens in zijn natuurlijke staat wil houden waarin het terecht gekomen is, omdat het niet anders kan. Het wezen wat de mens is geworden door de kennis van goed en kwaad te ondergaan, is afhankelijk geworden van deze wereld…maar draagt nog wel; maar voor hen die U Mij gegeven hebt, want zij zijn van U. Zijn afkomst in zich.
Misschien wordt de tekst die Boaz gaf, maar dan liever in de SV, duidelijker in zijn boodschap; blijven(dezen) in de ‘'pijn’' van de natuurstaat of ontwikkelen naar de goddelijke natuur; En dezen zullen gaan in de eeuwige pijn; maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven. .
8 Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave;
9 Niet uit de werken, opdat niemand roeme.
10 Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, welke God voorbereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?