Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Alverzoening is een emotionele menselijke vorm van opstand

• BOAZ

Er is geen latente aanwezigheid van God als verlosser in de mens.

Alle mensen zondaars

Romeinen 3:9 Wat dan? Worden anderen boven ons gesteld? In geen enkel opzicht; wij hebben immers tevoren Joden zowel als Grieken beschuldigd, dat zij allen onder de zonde zijn, 10 gelijk geschreven staat:

Niemand is rechtvaardig, ook niet één, 11 er is niemand, die verstandig is, niemand, die God ernstig zoekt; 12 allen zijn afgeweken, tezamen zijn zij onnut geworden;

er is niemand, die doet wat goed is, zelfs niet één.

13 Hun keel is een open graf, met hun tong plegen zij bedrog, addergif is onder hun lippen; 14 hun mond is van vloek en bitterheid vol;

15 Snel zijn hun voeten om bloed te vergieten, 16 verwoesting en ellende zijn op hun wegen,

17 en de weg des vredes kennen zij niet. 18 De vreze Gods staat hun niet voor ogen.

19 Nu weten wij, dat de wet, bij al wat zij zegt, tot hén spreekt, die onder de wet zijn, opdat alle mond gestopt en de gehele wereld strafwaardig worde voor God, 20 daarom, dat uit werken der wet geen vlees voor Hem gerechtvaardigd zal worden, want wet doet zonde kennen.

Boaz.

• Otis

Ben benieuwd wie zo'n lap tekst gaat lezen.:S

• info@hetbestenieuws.nl

En zo kan ik ook hele lappen tekst gaan kopiëren, van minstens even geleerde heren (en dames) in de oude talen, die EXACT het tegendeel beweren. Ik verwijs nog maar eens naar het proefschrift van Dr,. Heleen A. Keizer over het gebruik van aion, aionios en aionion in de oude Griekse geschriften. Zij kwam tot de conclusie dat aion NOOIT met eindeloosheid kan worden vertaald.

Met al die geleerden komen we er niet uit. De enige oplossing is te kijken naar wat 1. de ouden leerden, en (vooral) 2. de vraag beantwoorden: Komt God met “aion = nooit eindigend” tot Zijn doel, verwoord in 1 Tim. 2:3,4, nl. dat Hij wil dat alle mensen gered worden. Bij aion=eeuwig is dat niet het geval, bij aion=een tijdperk komt dat wel voor elkaar. Voor mij is de keuze dan heel gemakkelijk en wordt door Paulus verwoord in Romeinen 5:18 "Derhalve, gelijk het door een daad van overtreding voor alle mensen tot veroordeling gekomen is, zo komt het ook door een daad van gerechtigheid voor alle mensen tot rechtvaardiging ten leven."

Het ga jullie goed, we zien elkaar, allemaal, aan de voeten van Christus,

• theo

Ik schreef toch dat ik geen reactie hoefde maar dat het ter overweging was…om over na te denken.

Sla het anders op en kijk er de komende weken-maanden-jaren eens na, laat het op je inwerken en wie weet bekeer je je over enige tijd.

Dat hoef je dan ook niet aan mij te melden trouwens.

• BOAZ

Ellen,

Alverzoeners gebruiken hun emotionele argumentatie door gebrek aan geloof in dat wat God in de Heilige Schrift zegt..

Ik heb jouw stellingen gelezen en zal er een algemeen antwoordt op geven.

Mattheus 25:31-46 vind plaats gelijk na de grote verdrukking en de opname zoals beschreven in Mattheus 24.

Vers 31 staat beschreven in Openbaring 19:11-21 en in Mattheus 24:30-31.

Wat er zich heeft afgespeeld is een holocaust nog groter en erger dan 40-45 toch zijn er wereldwijd nog uitverkorenen aanwezig die omgezien hebben naar de broeders van de Here Jezus Christus dat ziin christenen en het overblijfsel van Israel.

Lucas 8:19 Zijn moeder en broeders kwamen tot Hem en zij konden Hem niet bereiken vanwege de schare. 20 Men boodschapte Hem: Uw moeder en uw broeders staan buiten en willen U zien. 21 Hij antwoordde echter en zeide tot hen: Mijn moeder en mijn broeders zijn dezen, die het woord Gods horen en doen.

Zij die actief mee hebben gedaan aan de vernietiging van de christenen en de strijd tegen de Here Jezus Christus zijn de bokken die worden gedood en pas berecht na het Duizendjarige rijk.

De muziek hoeft niet harder.

Openbaring 21: 1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan, en de zee was niet meer. 2 En ik zag de heilige stad, een nieuw Jeruzalem, nederdalende uit de hemel, van God, getooid als een bruid, die voor haar man versierd is. 3 En ik hoorde een luide stem van de troon zeggen: Zie, de tent van God is bij de mensen en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal bij hen zijn, 4 en Hij zal alle tranen van hun ogen afwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geklaag, noch moeite zal er meer zijn, want de eerste dingen zijn voorbijgegaan. 5 En Hij, die op de troon gezeten is, zeide: Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zeide: Schrijf, want deze woorden zijn getrouw en waarachtig. 6 En Hij sprak tot mij: Zij zijn geschied. Ik ben de alfa en de omega, het begin en het einde. Ik zal de dorstige geven uit de bron van het water des levens om niet. 7 Wie overwint, zal deze dingen beërven, en Ik zal hem een God zijn en hij zal Mij een zoon zijn. 8 Maar de lafhartigen, de ongelovigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars en alle leugenaars – hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: dit is de tweede dood.

Boaz.

• 'en passant'

nihil

• BOAZ

info@hetbestenieuws.nl Schreef:

——————————————————-

> BOAZ Schreef:

>

> Alverzoening is een emotionele menselijke vorm van

> opstand

> ————————————————–

> —–

> > en daarom een aanklacht tegen de Heere God der

> > Schriften.

>

>

>

> Dit is echt te gek voor woorden, kijk maar. God

> liet Paulus schrijven:

>

> " en door Hem, vrede gemaakt hebbende door het

> bloed zijns kruises, alle dingen weder met Zich

> te verzoenen, door Hem, hetzij wat op de aarde,

> hetzij wat in de hemelen is."(Kol. 1:20;NBG)

>

> Conclusie: God is een mens en is in opstand tegen

> Zichzelf. God klaagt, volgens Boaz, dus Zichzelf

> aan!

Jouw conclusie is behoorlijk krom.

> Raar hè, dat ik dat nou niet geloof….

Ik geloof jouw conclusie ook niet.

>

> Ik ben weer weg.

Keuteltje gelegd en weg is hij weer.

De tekst waar het over gaat Mattheus 25:46 daar ga jij dus inhoudelijk niet op in.

Boaz.

>

> Het ga jullie goed!

• keessie

Tja Theo weer het woordje “”eeuwig" ga jij dat keessie eens uitleggen wel eeuwig in het Koninkrijk Gods, en niet eeuwig naar de verdoemenis.

• M*j*r**

samuel Schreef:

——————————————————-

> Dus volgens jou laat God de ongelovigen niet

> altoosdurend pijnigen maar een een tijdsgebonden

> tijd, maar Hij laat ze wel pijnlijden, ze moeten

> gezuiverd worden door het vuur!

“Hij” laat ze niet pijn lijden. Daar zorg je zelf wel voor (ja, jij ook, want ook jij bent niet zonder zonden en komt in het oordeel).

> Dit is de RK leer van vagevuur!

Hoezo leer van vagevuur? (Ik ben geen RK dus dat weet ik niet)

Paulus zegt het overigens ook, dat het niet altoosdurend is, dus het zou jou niet vreemd moeten over komen.

13 ieders werk zal aan het licht komen. Want de dag zal het doen blijken, omdat hij met vuur verschijnt, en hoedanig ieders werk is, dat zal het vuur uitmaken.

14 Indien het werk, dat hij erop gebouwd heeft, standhoudt, zal hij loon ontvangen,

15 maar indien iemands werk verbrandt, zal hij schade lijden, doch hij zelf zal gered worden, maar als door vuur heen.

Men neme vers 15. Als het een letterlijk heet vuurtje is zoals jij denkt, dan zal den mensch toch wel verbrand zijn toch? En Paulus zegt hier nou net dat hij/zij wel gered zal worden.

• M*j*r**

samuel Schreef:

——————————————————-

> Jij stelt dat er dus wel een hel is en dat de

> mensen die daar heengaan niet altoosdurend maar

> wel een tijdsgebonden tijd gepijnigd en gemarteld

> worden in het vagevuur! Zeg je dan ook net als de

> RK zoveel tijd moet je er doorbrengen en dan heb

> je betaald voor je zonden?

Ach, zo werkt dat helemaal niet Samuel. “Gemarteld” , hoe kom je erop. En “zoveel tijd doorbrengen”, tis me wat.