Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Alverzoening is een emotionele menselijke vorm van opstand

• BOAZ

en daarom een aanklacht tegen de Heere God der Schriften.

Alverzoeners zetten de Heere God in de beklaagdenbank met als aanklacht dat Hij, omdat Hij liefde, genadig en rechtvaardig en als schepper van het kwaad verplicht is om iedereen te verzoenen ( wat niet klopt ).

De HERE is de vrijmachtige en enige Verlosser

Jesaja 45:9 Wee hem die met zijn Formeerder twist, een scherf onder aarden scherven. Zal ook het leem tot zijn vormer zeggen: Wat maakt gij? of uw werk: Hij heeft geen handen?

Er prikken hier verscheidene alverzoeners ( Waaronder E-li nog wat ) en zij bedienen zich voortdurend van dezelfde retoriek ( herhaling is de kracht van de reclame ) tot vervelens toe.

Ook valt het mij op dat alverzoeners proberen Paulus uit te spelen tegen zijn Verlosser de opgestane levende Here Jezus Christus.

1000 reacties met de nodige ruis en overbodige subdraadjes over de alverzoening in twee dagen tijd hebben substantioneel niets opgeleverd.

Ik ben een voorstander voor een tekst voor tekst benadering over verzoening.

Laat ik beginnen met een tekst uit Mattheus.

Mattheus 25:46 En dezen zullen heengaan naar de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen naar het eeuwige leven.

Is eeuwig leven in de Here Jezus Christus, eeuwig?

Boaz.

• theo

Toch niet weer he ??

Jawel, toch weer.

Als jij nou blijft verkondigen over een wrede God en dat God onze Schepper maar een handjevol van Zijn schepselen toelaat in de hemel na hun aards bestaan dan blijf ik (zo nu en dan) verkondigen dat God eindeloos barmhartig is en goedertieren en dat Hij nooit loslaat wat Zijn hand begon en dat niets en niemand ons kan kan scheiden van de liefde van God welke is in Jezus Christus onze Heer .

Dan is deze posting, deze draad bij dezen gesloten na de andere duizend ruisende en bruisende reacties en kunnen we het hier bij laten.

Of verwacht je nog bijzondere ter zake doende reacties waardoor jij ook inziet /in kunt/wilt/durft zien en je zult bekeren tot de God die Levend maakt en dat Jezus niet alleen verzoening heeft gebracht voor mensen die het toch al (zeer) goed hebben gedaan?

Je hoeft niet te reageren op mijn reactie want het is zinloos na alle woorden die er de afgelopen dagen over zijn geschreven hier.

• Florin

Theo,

Boaz stelde de vraag :

Mattheus 25:46 En dezen zullen heengaan naar de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen naar het eeuwige leven.

Is eeuwig leven in de Here Jezus Christus, eeuwig?

Florin

• Frederik D

Wees eens eerlijk, gun jij anderen dan jouw eigen soort wel een plaatsje in de hemel?

Goed, alverzoeners gaan dus naar de hel volgens jou? Net als evolutionistische christenen? En net als heliocentristische christenen?

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Toch niet weer he ??

>

> Jawel, toch weer.

>

> Als jij nou blijft verkondigen over een wrede God

> en dat God onze Schepper maar een handjevol van

> Zijn schepselen toelaat in de hemel na hun aards

> bestaan dan blijf ik (zo nu en dan) verkondigen

> dat God eindeloos barmhartig is en goedertieren en

> dat Hij nooit loslaat wat Zijn hand begon en dat

> niets en niemand ons kan kan scheiden van de

> liefde van God welke is in Jezus Christus onze

> Heer .

Daar heb je het weer alleen een stukje tekst pakken, en de rest weglaten, wetende dat men te lui is om het ook echt te onderzoeken, laten we de tekst eens nemen die je pakt dat niemand ons kan scheiden van de liefde Gods welke is in Jezus Christus onze Heer.

De zekerheid des geloofs

31 Wat zullen wij dan van deze dingen zeggen? Als God vóór ons is, wie zal tegen ons zijn? 32 Hoe zal Hij, die zelfs zijn eigen Zoon niet gespaard, maar voor ons allen overgegeven heeft, ons met Hem ook niet alle dingen schenken? 33 Wie zal uitverkorenen Gods beschuldigen? God is het, die rechtvaardigt; 34 wie zal veroordelen? Christus Jezus is de gestorvene, wat meer is, de opgewekte, die ter rechterhand Gods is, die ook voor ons pleit. 35 Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking of benauwdheid, of vervolging of honger, of naaktheid, of gevaar, of het zwaard? 36 Gelijk geschreven staat:

Om Uwentwil worden wij de ganse dag gedood,

wij zijn gerekend als slachtschapen.

37 Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad. 38 Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, 39 noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.

Romeinen 8

Het heet niet de zekerheid des geloofs voor niets, is dit de zekerheid des geloofs dat Paulus zegt dat ieder mens dus ook de ongelovige de zekerheid heeft dat deze gerechtvaardigd is? Of spreekt Paulus juist tot de gelovigen dat zij die zekerheid hebben?

>

> Dan is deze posting, deze draad bij dezen gesloten

> na de andere duizend ruisende en bruisende

> reacties en kunnen we het hier bij laten.

>

> Of verwacht je nog bijzondere ter zake doende

> reacties waardoor jij ook inziet /in

> kunt/wilt/durft zien en je zult bekeren tot de God

> die Levend maakt en dat Jezus niet alleen

> verzoening heeft gebracht voor mensen die het toch

> al (zeer) goed hebben gedaan?

Wat denk je dat het nut is van Evangelie prediking aan de ongelovigen?

>

> Je hoeft niet te reageren op mijn reactie want het

> is zinloos na alle woorden die er de afgelopen

> dagen over zijn geschreven hier.

Daarom doe ik het.

• Frederik D

Maar jij geeft in je prediking twee goden voor de prijs van één. Namelijk God en Satan. Het goede nieuws is dat er een goede God is. Het slechte nieuws is dat er ook een kwade god is en dat de goede God niet zo goed is.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Toch niet weer he ??

>

> Jawel, toch weer.

>

> Als jij nou blijft verkondigen over een wrede God

> en dat God onze Schepper maar een handjevol van

> Zijn schepselen toelaat in de hemel na hun aards

> bestaan dan blijf ik (zo nu en dan) verkondigen

> dat God eindeloos barmhartig is en goedertieren en

> dat Hij nooit loslaat wat Zijn hand begon en dat

> niets en niemand ons kan kan scheiden van de

> liefde van God welke is in Jezus Christus onze Heer .

Weer mooi zo`n quote! Maar weer niet echt compleet. Dit is wat Jezus echt bedoeld!

25 Jezus antwoordde hun: Ik heb het u gezegd en gij gelooft het niet; de werken, die Ik doe in de naam mijns Vaders, die getuigen van Mij; 26 maar gij gelooft niet, omdat gij niet tot mijn schapen behoort. 27 Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij, 28 en Ik geef hun eeuwig leven en zij zullen voorzeker niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit mijn hand roven. 29 Wat mijn Vader Mij gegeven heeft, gaat alles te boven en niemand kan iets roven uit de hand mijns Vaders. 30 Ik en de Vader zijn één. Johannes 10

Zij zullen zeker niet verloren gaan! Er staat dus Zijn schapen zullen niet verloren gaan!

>

> Dan is deze posting, deze draad bij dezen gesloten

> na de andere duizend ruisende en bruisende

> reacties en kunnen we het hier bij laten.

>

> Of verwacht je nog bijzondere ter zake doende

> reacties waardoor jij ook inziet /in

> kunt/wilt/durft zien en je zult bekeren tot de God

> die Levend maakt en dat Jezus niet alleen

> verzoening heeft gebracht voor mensen die het toch

> al (zeer) goed hebben gedaan?

>

> Je hoeft niet te reageren op mijn reactie want het

> is zinloos na alle woorden die er de afgelopen

> dagen over zijn geschreven hier.

• Stefan

>De HERE is de vrijmachtige en enige Verlosser

En als de Here en enige Verlosser -latent-, daar is het weer, in ieder mens aanwezig is, maar ‘geactiveerd’ moet worden door het Woord te verkondigen…

…is het toch aan de Here om de Verlosser te wekken, door de werken uit het geloof te tonen?

Dat is Godsvrucht.

Vruchten zijn er niet voor niets, maar brengen het zaad voort, verpakt in de juiste voedingsbron die de vrucht is.

Wat is rechtvaardig anders, dan de goddelijke natuur tonen? Wie kan dat dus anders, dan alleen de Geest; de Here?

Dat is de werkzaamheid in Christus.

• samuel

Nee je leert niet, en je blijft vasthouden aan je gedachtespinsel! Er is maar één God en satan is geen god, en God is rechtvaardig.

• Frederik D

Satan is in jouw theologie wel degelijk een god.