Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hackversie RD gelanceerd: RDopzondag.nl

• Boris

Het Reformatorisch Dagblad is traditiegetrouw niet te raadplegen op de Dag des HEEREN. Dan horen echte gristenen ter kerke te gaan en niet te werken. En online kranten lezen is – in tegenstelling tot het lezen van de gedrukte versie – een vorm van werken. Wie de site toch bezoekt, krijgt deze tekst te zien:

Vandaag is het zondag. We wijden deze dag in het bijzonder aan de dienst van God. Wij beschouwen de zondag als een rustdag, een opdracht van God en een geschenk, waar we dankbaar voor mogen zijn. Om die reden actualiseren we onze site vandaag niet.

Waarom de digitale versie op zondag niet te lezen is en de gedrukte versie wel, is een reformatorisch mysterie. Of zo je wilt: een reformatorische hypocrisie. Maar omdat het altijd wel ergens ter wereld NIET zondag is, is die zelfopgelegde ban makkelijk te omzeilen. Je kunt gewoon een proxy in een andere tijdzone te gebruiken zoals Australia Proxy, dan herkent de RD-server je niet als zondagsrustschendende Nederlander.

Het was natuurlijk een kwestie van tijd voordat iemand het initiatief zou nemen om het tijdscript structureel te omzeilen en daar een eigen domein aan te koppelen. Die hackversie van het RD is vandaag gelanceerd onder de naam RDopzondag.nl.

Initiatiefnemer is webbouwer Pieter Wolfert uit het refobolwerk Dirksland.

Het leuke is dat het RD daar niets aan kan doen, er mag vandaag immers niet worden gewerkt. :D

http://goedgelovig.wordpress.com/2012/06/10/hackversie-rd-gelanceerd-rdopzondag-nl/

• Allen

:D

Is het rd een krant dan?

het is gewoon een soort van nieuwsblaadje of zoiets, voor en gericht op een bepaalde overwegend christen fundamentalistische bevolkingsgroep.

geef mij het AD maar.

AllenB)

• theo

AD weg ermee !!

RD is ook maar een beetje van dit en een beetje van dat.

LUISTERT ALLEN NAAR MIJ. LEEST HET NEDERLANDSCH DAGBLAD !

• Menachem

Was mij ook wel al eens opgevallen.

Sites van joodse instellingen zoals b.v. chabad.nl liggen er op sjabbat trouwens nooit uit.

• Menachem

Boris Schreef:

——————————————————-

> Waarom de digitale versie op zondag niet te lezen

> is en de gedrukte versie wel,

Eigenlijk klopt het niet wat je zegt: het RD actualiseert de site niet.

Evenmin wordt er op zondag een RD gedruk, dus als je op zondag de krant van zaterdag leest, is er geen verschil: het is immers niet op zondag verwerkt nieuws: daar gaat het de RD-redactie om.

Ik zie de logica wel van hun actie binnen hun waardesysteem wel.

Wat ik niet zie, is de goddelijke opdracht om de zondag als rustdag te houden…

• Boris

Menachem Schreef:

——————————————————-

> Boris Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Waarom de digitale versie op zondag niet te

> lezen

> > is en de gedrukte versie wel,

>

> Eigenlijk klopt het niet wat je zegt: het RD

> actualiseert de site niet.

> Evenmin wordt er op zondag een RD gedruk, dus als

> je op zondag de krant van zaterdag leest, is er

> geen verschil: het is immers niet op zondag

> verwerkt nieuws: daar gaat het de RD-redactie om.

> Ik zie de logica wel van hun actie binnen hun

> waardesysteem wel.

>

> Wat ik niet zie, is de goddelijke opdracht om de

> zondag als rustdag te houden…

Het klopt wel wat ik zeg, de site is niet te lezen op zondag. Dus waarom mag je op zondag wel de papieren versie van zaterdag lezen maar is de digitale versie op zondag gewoon op slot?

http://www.refdag.nl/zondag

• Frederik D

Ik zie er geen logica in. Waarom kun je op zondag niet de op zaterdag gemaakte site lezen? Is ook lezen werken? Mag je dan wel op zondag de Bijbel lezen? Of is het RD zo werelds dat het lezen van het RD de zondag ontheiligt?

• theo

Menachem Menachem,,foei toch.

De christelijke traditie en met name de gereformeerde traditie MET hun argumenten om de zondag ipv de zaterdag te rusten ken je toch wel ??

O..je hebt het over een Goddelijke opdracht… maar in hun argumentatie zien ze ook de Goddelijke opdracht hoor.

• Frederik D

Hoe goed is het ND in de berichtgeving over cultuur en wetenschap?

• theo

Berichtgeving zeer degelijk.

Cultuur en wetenschap tamelijk eenzijdig ..

Meer des Eliyjaoes en des Samuelsens der platte aarde en anti evolutie zalkmaar zeggen.

Gewoon een dertig jaren contract nemen dan kom je er wel achter.