Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

als het moeilijk gaat

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Vraag jij iets en ik vraag je waarom en daarna

> vraag jij weer zoals jij gewoonlijk vraagt om

> vragen te vragen waarna wij vragen wie vragen

> vragen?

Het is verleidelijk om een zijsprong te maken maar laten we dat niet doen. Wil je samen God zoeken/ontmoeten of niet? Iedereen is welkom!

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Dat doet me goed.

>

> Je groeit langzaam maar zeker naar het“'echte”"

> volwassen geloof. Moet daar nou een uitroepteken!

> achter of een vraagteken?

Wat bedoel je met volwassen geloof?

• theo

Blijf je vragend vragen om vragen te vragen zodat je niet hoeft te antwoorden op de aan jou gestelde vragen???

• theo

Wat bedoel je met je vragende vraag?

• Stefan

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Nou het is toch wat he, tante tutje dat ik niet

> toesta dat een broeder onterecht hoogmoedig wordt

> genoemd.

>

>

> Ellen

Het ging over de macht van Lucifer, die onderschat wordt omdat deze niet als de -krachten en machten uitrusting- van de mens wordt gezien, maar iets van buiten de mens. Net zoals ook Jezus Christus als iets van buiten de mens wordt aangenomen te zijn; naast God de Vader, rechts van de Troon. En daar zit Hij, vast als een rots.

Zo gemakkelijk, om Goed en Kwaad als een strijd buiten ‘jezelf’ te kunnen plaatsen, want dat is dan iets van de Heere, van Christus en de Satan. En daarbij staan wij als mens toe te kijken, want ''wij zijn toch gered, gestorven en opgestaan met Hem? Nou dan, dan is de strijd niet in mij, maar ergens zonder mij, want ik ben tocht gered door het Bloed van Christus? Ik ben er al hoor, ik ben binnen….en nu ga ik weer even anderen daarop wijzen te geloven in een reactie..''

Op die manier van reageren ‘' vanuit het overtuigde eigen geloof’' lijkt dit hele prikbord te draaien en de ander maar willen bekeren om ditzelfde als bovenstaande te geloven. Oh ja, ''Jezus is mijn Heer''. Ook nog even belangrijk niet vergeten te zeggen, anders wordt je niet voor vol aangezien.

Wel, Ellen, het antwoord op de vraag van Marith ging niet over een broeder waarvan jij denkt dat deze onterecht hoogmoedig wordt genoemd en deze wil verdedigen, maar over iets anders..

thomas Schreef:

——————————————————-

> Ja, ik zat er net ook over na te denken.

>

> Wat belangrijk is wordt gekleineerd en wat klein

> is wordt belangrijk gemaakt.

>

> ''Dat betekend dat hij geen inzicht heeft, geen

> eer en dat de bedekking en bescherming van God van

> hem af is genomen.

> Ook zijn positie is hem ontvallen. Dus eigenlijk

> heeft hij geen kracht. Hij kan helemaal niets

> zonder dat wij er in mee gaan.''

>

> Dit antwoord op een vraag van Marith, wordt niet

> herkend als iets van de mens zelf, en daarom heeft

> het veel macht.

Marith; zo is het thomas en dat is wat hier gebeurt.

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15541531/15568648/re-het-beste-nieuws!!!#msg-15568648.

Zie het machten en krachtenspel IN de mens zich uiten doorheen de reacties. Dat is niet wat het geloof voortbrengt, maar wat de mens zelf voortbrengt in al zijn onwetendheid over wat hem drijft van binnen.

• 'en passant'

nihil

• perihelium

Ja we kunnen allebei onszelf volgen en blijven doordrammen, maar als we sterven dragen we veel vrucht en als we ons leven haten behouden we het voor het eeuwige leven. Jezus zei dat wie Hem dient Hem moet volgen. Zullen we samen Jezus volgen? Iedereen is welkom!

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Wat bedoel je met je vragende vraag?

Wel, de Bijbel heeft het over volwassen geloof maar dat gaat niet over een orgel.

• perihelium

:)

Juich de HEER toe, heel de aarde, dien de HEER met vreugde, kom tot hem met jubelzang. Erken het: de HEER is God (Psalmen 100)

Welterusten!

• theo

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Ja we kunnen allebei onszelf volgen en blijven

> doordrammen, maar als we sterven dragen we veel

> vrucht en als we ons leven haten behouden we het

> voor het eeuwige leven. Jezus zei dat wie Hem

> dient Hem moet volgen. Zullen we samen Jezus

> volgen? Iedereen is welkom!

Naar mijn beste weten en wezen volg ik Jezus met al mijn lek en brek maar wil jij mij (cq mijn geloofsvisie) niet accepteren en ik de jouwe wel.

Ik ben niet welkom bij jou met “”mijn"' alverzoening.

.