Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

als het moeilijk gaat

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> smoes.

> Wees eerlijk; je wilt niet afgaan.

> Logisch. Zou ik ook niet willen en daarom teksten

> als ‘gij zult de Here uw God niet verzoeken’

> misbruiken voor eigen nut.

>

> Je gelooft niet in wat je zelf beweert. En je

> gelooft er ook niet in dat jij alles vermag door

> Christus die je er de kracht toe geeft.

Niet dat ik twijfel, maar als je Bijbelteksten zo goed kent dan ken je misschien ook wel teksten over het aan het twijfel brengen van de kinderen van God.

• Gonnie

Wat ben jij weer onaangenaam bezig met je dictatorisch gedrag met je weder vraag en jij?

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Wat ben jij weer onaangenaam bezig met je

> dictatorisch gedrag met je weder vraag en jij?

Misschien is een wedervraag wel onaangenaam om het antwoord? Maar nu noem je me gelijk een dictator en je noemde me ook al een leugenaar zonder dat te onderbouwen. Wat denk je daarmee te bereiken?

• Douce.

Je maakt jezelf, en jouw boodschap, geloofwaardiger als je gewoon durft te zeggen: ja, ik heb het moeilijk.

Een paar mensen, waaronder ondergetekende, hebben dat al een tijdje in de kier.

Dan kan je juist die kracht aantonen!!

Douce

• LeSage

Zeker ken ik die.

• perihelium

Douce Schreef:

——————————————————-

> Je maakt jezelf, en jouw boodschap,

> geloofwaardiger als je gewoon durft te zeggen: ja,

> ik heb het moeilijk.

> Een paar mensen, waaronder ondergetekende, hebben

> dat al een tijdje in de kier.

> Dan kan je juist die kracht aantonen!!

>

> Douce

Ik moet niks aantonen of moeilijkheden openbaar maken, die tekst laat juist zien dat als we een probleem hebben we bij God terecht kunnen en dat Hij kracht geeft. God is een persoonlijke God.

Als je ergens je vinger niet op kan leggen dan moet je dat ook niet proberen en als je wat te zeggen heb doe dat dan en als het privé is in persoon. Bvd!

• Stefan

Jij leest het alsof je ondanks alles (dus in relatie tot de gebeurtenissen, tot wat je overkomt,) we door hem mogen leven, alsof het een soort van genade is.

Ja.

Wie roemt, hij roeme in de Heere..dat zegt de topictekst.

• Stefan

>Doe er wat mee Thomas zou ik zeggen als je voor Hem (Christus) mag leven.

Ja.

>Als de praatjes wegvallen die tegen Hem ingaan

Waarschijnlijk doel je hiermee op uitspraken waarmee je niets kunt, en die je dan maar als new age bestempelt? Gaan die uitspraken dan tegen Hem in?

Een vreemde conclusie zou dat zijn.

Efeze 2:8..en verder.

Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u,

het is Gods gave;

Niet uit de werken, opdat niemand roeme.

Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, welke God voorbereid heeft,

opdat wij daarin zouden wandelen.

Daarom gedenkt, dat gij, die eertijds heidenen waart in het vlees, en die voorhuid genaamd werdt door hen,

die genaamd zijn besnijdenis in het vlees, die met handen geschiedt;

Dat gij in die tijd waart zonder Christus, vervreemd van het burgerschap Israëls,

en vreemdelingen van de verbonden der belofte, geen hoop hebbende, en zonder God in de wereld.

Maar nu in Christus Jezus, zijt gij, die eertijds verre waart, nabij geworden door het bloed van Christus.

Want Hij is onze vrede, Die deze beiden één gemaakt heeft, en de middelmuur des afscheidsels gebroken hebbende,

• Douce.

God is wel persoonlijk, maar persoonlijk mag het alleen van jouw kant worden naar anderen toe?

Je spreekt jezelf tegen beste kerel, maar dat mag hoor.

Mijn vingers hoef ik nergens op te leggen, dat had ik al gedaan…………….doet zeer he?

Sterkte in elk geval.

Douce

• perihelium

Douce Schreef:

——————————————————-

> God is wel persoonlijk, maar persoonlijk mag het

> alleen van jouw kant worden naar anderen toe?

> Je spreekt jezelf tegen beste kerel, maar dat mag

> hoor.

> Mijn vingers hoef ik nergens op te leggen, dat had

> ik al gedaan…………….doet zeer he?

> Sterkte in elk geval.

>

> Douce

Wel omdat je aandringt, ik ben gestopt met roken en heb het er moeilijk mee. Zo goed?