Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Eens homo, steeds homo?

• Frederik D

Stichting naar CGB om ‘homotherapie’

AMSTERDAM - De stichting Different, die dinsdagochtend te horen kreeg dat hun therapie tegen homoseksualiteit niet meer wordt vergoed door zorgverzekeraars, stapt naar de Commissie Gelijke Behandeling

Dat heeft directeur Henk van Rhee van Tot Heil des Volks, de christelijke organisatie waar de stichting Different deel van uitmaakt, dinsdagmiddag laten weten op Radio 1.

Demissionair minister Edith Schippers van Volksgezondheid stelde in een brief aan de Tweede Kamer dat de therapie voor christenen die worstelen met hun homosexualiteit niet meer wordt vergoed.

Different is het niet eens met dit besluit en spreekt van ongelijke behandeling van christenen. De stichting zoekt naar advocaten om de uitspraak, die zij beschouwen als discriminerend, aan te vechten.

Van Rhee ziet het besluit van minister Schippers als ‘een stok om mee te slaan’ en stelt dat christenen op deze manier worden uitgesloten van GGZ-zorg. “Mensen betalen zorgpremie en hebben gewoon recht op zorg", vindt hij.

Het is nog niet duidelijk wanneer de klacht wordt ingediend.

—————————

http://www.nu.nl/binnenland/2827569/stichting-cgb-homotherapie.html

Volgens mij wordt de therapie die ik aanbied, om labiele kersverse atheïsten te genezen van hun oude hardnekkige christelijke neigingen, ook niet vergoed. Hoe zo gelijke behandeling?

• Richard IV

Rare club.

Ze heten “Different” maar willen toch “gelijk” behandeld worden.

• theo

Homo's moeten gewoon verboden worden dan is die therapie ook niet nodig en die stichting dus ook niet.

Makkelijk zat.

• Richard IV

Die god van jou had geen homo's moeten scheppen. Nu zitten wij met het probleem.

• theo

God heeft ze echter wel geschapen. Een aantal van Gods grondpersoneel is het in dit geval niet met de Schepper eens.

Verder doe ik er het zwijgen maar toe want alle prikkers weten alle standpunten van alle prikkers wel.

• ¥ breed ­­¥

God heeft ze echter wel geschapen<<

volgens mij niet

• rudi bijbelstudie

die stichting different zijn charlatans, moet je niet mee en ook niet over gaan discussieren.

• Boris

Helemaal mee eens.

• Frederik D

Nou ja, als homoseksualiteit valt te genezen, dan valt heteroseksualiteit ook te genezen. Het COC kan dus ook een aanklacht indienen dat zijn therapie niet wordt vergoed. Je zult maar heteroseksueel zijn en homoseksueel willen worden. Niets voor jou? Genezen van je heteroseksualiteit? Nooit meer dromen van mooie maar onbereikbare moslima's? En voortaan dromen van lieve intellectuelen van manlijke kunne?

• Florin

Alle respect voor de man die op mannen valt maar die zich onthoudt van gemeenschap met een andere man omdat JAHWEH het in Zijn Woord verbiedt. Ik gelook ook niet dat een mens als homo wordt geboren.

Florin