Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Sabbaticaal zwijgen

• rudi bijbelstudie

Waarom zwijgt de hemel vandaag de dag tegen alle ellende die onder haar ogen plaats vindt? Waarom zijn er geen wonderen als in de tijd van Jezus? Waarom worden zieken niet spontaan genezen en doden niet opgewekt? Een pasklaar antwoord is dat we in een zogenaamde bedeling (tijdsperk) leven waarin de hemel zich heeft terug getrokken en massale wonderen niet worden toegestaan. Bij het aanbreken van de komende eon die voor de deur staat zullen er weer grote wonderen zijn, groter dan in de tijd van Jezus. Maar dan zal ook de tijd van genade voorbij zijn. Het is En.. En, niet En… Of. Het zwijgen van de hemel is geen machteloos zwijgen maar een Sabbaticaal zwijgen.

Een zwijgen dat de weg openhoudt voor genade voor de grootste misdadiger en zondaar. Zou je dit zwijgen willen opheffen, prima, dan houdt de bedeling van genade ook op. Dit staat ook te gebeuren. Wonderen zullen straks weer op grote schaal plaatsvinden maar dan wel in de Dag van Wraak van het Lam als Israël straks over de wereld regeert en het lichaam van christus over het heelal. De grote wonderen uit de tijd van Jezus zijn getransformeerd in het lijden van Paulus, 2 Kor. 11:23-33:

Zijn zij dienaren van Christus? (Ik spreek dwaas zijnde). Ik ben boven hen in veel meer zwoegen, in veel meer gevangenissen, in overmatige slagen, in vele malen doden. - Van Joden kreeg* ik vijf maal de veertig min één slagen, drie maal ben ik met staven gegeseld*, eenmaal ben ik gestenigd*, drie maal heb ik schipbreuk geleden, een dag en een nacht heb ik in een moeras doorgebracht, op reizen vele malen in gevaren van rivieren, in gevaren van rovers, in gevaren door rasgenoten, in gevaren door heidenen, in gevaren in de stad, in gevaren in de verlatenheid, in gevaren op zee, in gevaren onder valse broeders, met zwoegen en werken, vaak in waken, in honger en dorst, in vele malen vasten, in koude en naaktheid, nog afgezien van wat daar °buiten is, dat wat mij dagelijks overkomt, de zorg voor al de ecclesias. Is iemand zwak? En zou ik niet zwak zijn? Iemand wordt verstrikt en ik zou niet in brand staan? Als er geroemd moet worden, dan zal ik roemen van mijn °zwakheid. De God en Vader van de Heer Jezus, de zijnde gezegend in de aionen, heeft waargenomen dat ik niet lieg. In Damascus bewaakte de stadhouder van koning Aretas de stad van de Damaskenen om mij te arresteren*, en door een venster in de muur werd ik neergelaten* in een mand van wilgentakken, en ik ontsnapte aan zijn °handen. .

Dit is een heel ander soort “wonder” dan wat jezus deed, zoals mensen genezen. Het grote wonder dat er nu plaats vindt, is dat de geest telkens geactiveerd wordt in zij die Zijn stem horen.

• samuel

Het grote wonder dat er nu plaats vindt, is dat de geest telkens geactiveerd wordt in zij die Zijn stem horen.

Dus dan is dat sabbatical zwijgen onzin! De Bijbel zegt dit:

2 Tim.4 1 Ik betuig u nadrukkelijk voor God en Christus Jezus, die levenden en doden zal oordelen, met beroep zowel op zijn verschijning als op zijn koningschap: 2 verkondig het woord, dring erop aan, gelegen of ongelegen, wederleg, bestraf en bemoedig met alle lankmoedigheid en onderrichting. 3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren. 5 Blijf gij echter nuchter onder alles, aanvaard het lijden, doe het werk van een evangelist, verricht uw dienst ten volle.

En op dit moment gebeuren nog steeds de wonderen en tekenen die er beschreven staan, maar nu wereldwijd. En als je in de christelijke kringen zou verkeren had je dit geweten! En er lijden ook nog steeds dienstknechten van de Here Jezus zoals Paulus, ze worden zelfs nog zg terechtgesteld.

• rudi bijbelstudie

En als je in de christelijke kringen zou verkeren had je dit geweten.

helaas verkeer ik niet in christelijke kringen.

• samuel

Dat bedoel ik dus. Intellectuëel zijn, of beweren te zijn, that``s the question?

• voorbijganger

rudi bijbelstudie Schreef:

——————————————————-

> …Een pasklaar antwoord is dat

> we in een zogenaamde bedeling (tijdsperk) leven…

O, help! Daar is hij weer: ‘de bedelingenleer’, het ‘dispensationalisme’.

Ik hoop dat je beseft, ‘rudi bijbelstudie’, dat deze ‘bedelingenleer’, misschien wel een van de meest prominente en krachtige dwalingen binnen het tegenwoordige christendom is?

Misschien ook een leuk onderwerp om eens grondig te ‘bestuderen’?

Wat het laatste betreft, ben ik het helemaal met je eens.

Het grootste wonder is nog steeds die van de ware bekering en geloof.

• rudi bijbelstudie

ik krijg de indruk dat je dingen zegt die je zelf ook niet helemaal snapt. Ik zie de brieven van Paulus als een consistent geheel. De bedelingen laten juist weer ruimte voor de apostelen om straks de draad weer op te pikken met het evangelie van de besnijdenis.

gr.

• ¥ breed ­­¥

voorbijganger Schreef:

——————————————————-

> rudi bijbelstudie Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > …Een pasklaar antwoord is dat

> > we in een zogenaamde bedeling (tijdsperk)

> leven…

>

> O, help! Daar is hij weer: ‘de bedelingenleer’,

> het ‘dispensationalisme’.

> Ik hoop dat je beseft, ‘rudi bijbelstudie’, dat

> deze ‘bedelingenleer’, misschien wel een van de

> meest prominente en krachtige dwalingen binnen het

> tegenwoordige christendom is?

> Misschien ook een leuk onderwerp om eens grondig

> te ‘bestuderen’?

>

> Wat het laatste betreft, ben ik het helemaal met

> je eens.

> Het grootste wonder is nog steeds die van de ware

> bekering en geloof.

tuurlijk niet, je had beter voorbij kunnen gaan

• Frederik D

Als het ware geloof een wonder is, dan moet je dus aanvaarden dat velen normaal zijn en niets met dat wonder hebben. En ook moet je dan aanvaarden dat het geloof niet valt uit te leggen.

• LeSage

In Rotterdam is bedelen verboden. Kun je voor opgepakt worden.

En daarna word je eventueel naar het Leger des Heils verwezen

• Douce.

X(

Douce