Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Waarom ...

• Frederik D

… is de Bijbel waar en de Koran niet? Of waarom is de Koran waar en de Bijbel niet?

Is het louter een gevoel dat de Bhagavad Gita of de Koran of de Bijbel waar is, of zijn er objectieve criteria om uit te maken welk heilig boek uit de grote verzameling heilige boeken waar is? Als er objectieve criteria zijn, welke zijn dan die criteria?

• theo

Voor jou zijn ze in ieder geval beide “”niet waar“” ….echter….waardet gij alsmede ikke en Samuel en Peri en de paus en Richard in een streng islamitisch land geboren bij moslim ouders dan zouden we met een aan een zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nu met ons zessen de koran als “”waar“” beschouwen.

• rudi bijbelstudie

dat is geen antwoord op de vraag, wederom.

• Ellen-Josee

Hee joh, heb jij geen zandbak bij je huis?

• theo

O jawel hoor, lees het anders nog maar eens.

• Frederik D

Als ik nog ik was als ik niet ik was maar als moslim was geboren, dan was ik even kritisch als thans en dan was ik ook ongelovig geworden, misschien iets stiekemer dan nu. Mijn ik is kritiek. En iets dergelijks geldt ook, zo vermoed ik sterk, voor Richard. En jij was wellicht wel moslim gebleven maar wellicht had jij als moslim gepleit voor een islam met een menselijk gezicht. Peri was wellicht een naïeve zelfmoordterrorist geworden zoals:

http://www.youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go

• samuel

Ik kan niet met je gedachtegang meegaan in deze, er worden nog steeds zg geboren moslims christen, ik ben ook pas op veel latere leeftijd bekeerd/christen geworden, en dat in een land dat vele religies aanbied. Nu ben jij als christen geboren, of ben je een christen geworden?

Dat de Bijbel een heilig boek is kan je tot zoverre zeggen wij dienen een heilige God, zo is Zijn Schrift ook heilig, dat de koran een boek is dat gebaseerd is op de Bijbel zegt het dus eigenlijk al, het is een aangepast boek van het origineel. Voor ons christenen allerminst heilig, onze Heer Jezus wordt er in ontkent als Zoon van God zijnde.

• Frederik D

Maar kun je het ook onderbouwen met rationele argumenten?

Volgens de moslims is de Bijbel zo verminkt geraakt dat er een nieuw heilig boek nodig was, namelijk de Koran.

Tja, wie heeft nu gelijk? De moslim of jij? Of geen van beiden?

• samuel

Ik heb gelijk, dat weet je toch, de koran in het jaar 680 na Christus ontstaan. En is gebaseerd op de Bijbel die al tweehonderd jaar eerder was geschreven.

• Stefan

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> … is de Bijbel waar en de Koran niet? Of waarom

> is de Koran waar en de Bijbel niet?

>

> Is het louter een gevoel dat de Bhagavad Gita of

> de Koran of de Bijbel waar is, of zijn er

> objectieve criteria om uit te maken welk heilig

> boek uit de grote verzameling heilige boeken waar

> is? Als er objectieve criteria zijn, welke zijn

> dan die criteria?