Boris Schreef:
——————————————————-
> Ik doelde op die opname, wegrukking en alles wat
> eromheen verzonnen wordt.
Dat kan ik me voorstellen.
> Niet op de 'vreugde in
> de Heer' op zich.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlFrederik D Schreef:
——————————————————-
> Dat moet dan wel een zeer groot teken zijn wil men
> het aan de andere kant van de aarde ook zien. Maar
> op een platte aarde speelt dat probleem niet en
> kan men dus naïef zeggen: een teken aan de hemel.
A, A!
Ik antwoord alleen (serieus) op jouw vraag… dus nu niet gaan zieken.
Ellen
Uit al dit Schriftmateriaal mogen we konkluderen dat de opname van de Gemeente plaats vindt vóór de Grote Verdrukking en dat de Heer Jezus daarmee Zijn belofte inlost, gegeven aan de gemeente te Filadelfia:
Omdat gij het bevel bewaard hebt om mij te blijven verwachten, zal ook Ik u bewaren voor de ure van de verzoeking, die over de gehele wereld komen zal, om te verzoeken hen, die op de aarde wonen. Ik kom spoedig (Openb. 3:10).
Bron: http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=3850
Douce
Mattheus 24:36, Deze vers gaat echter ergens anders over namelijk over het verwijderen van de aarde van de goddelozen aan het begin van de komende 4de aion.
Als wij inzoomen op Israël, dan lezen wij in Mattheüs 24:21 en Marcus 13:19 het volgende:
Want er zal dan een grote verdrukking zijn, zoals er niet geweest is van het begin der wereld tot nu toe en ook nooit meer wezen zal.
Want die dagen zullen zulk een verdrukking brengen als er niet geweest is van het begin der schepping, die God geschapen heeft, tot nu toe, en ook nooit meer wezen zal.
De zonen van Jakob zullen lijden door de hand van de natiën. De natiën zijn de vervolgers, niet de vervolgden! De vraagstelling die zo vaak wordt opgeworpen, zet het schriftgedeelte dat over Israël gaat uit zijn verband en probeert dat met ons te verbinden. De vraag : ‘zal het lichaam van Christus door de grote verdrukking gaan?’ is in feite onjuist. Je zou een andere vraag kunnen stellen:
‘zullen wij door de tijd van Gods toorn over de natiën gaan?’
rudi bijbelstudie Schreef:
——————————————————-
> klopt, na de wegrukking, zullen alle ongelovigen
> worden weg gerukt. Deze Mattheus verzen zijn het
> meest fout geinterpreteerd van de hele bijbel.
> Gaat NIET over de wegrukking. Zegt de kerk maar de
> kerk zegt het FOUT.
Ik ben de kerk niet.
Ik laat alleen zien waar in de Bijbel staat dat de ‘uitverkorenen’ uit alle windstreken bijeen gebracht worden na de verdrukking.
ER staat nergens wegrukking of ongelovigen.
Je kunt interpreteren wat je wilt, maar wat er staat staat er en wat er niet staat staat er niet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?