Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De opname

• rudi bijbelstudie

DIT STUK GAAT OVER DE JODEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Ellen-Josee

Ja zeg dat wel Boris.

Maar dat was natuurlijk de vraag; gebeurd het voor of na de grote verdrukking.

Dus dan kun je wat rottigheid verwachten.

Maar als christen blijf ik natuurlijk onder alle omstandigheden vol vreugde in de Heer.

• Ellen-Josee

rudi bijbelstudie Schreef:

——————————————————-

> DIT STUK GAAT OVER DE

> JODEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

> !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

> !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Goed lezen, er staat ALLE stammen op aarde. Niet alle joodse stammen.

30 Dan zal aan de hemel het teken zichtbaar worden dat de komst van de Mensenzoon aankondigt, en alle stammen op aarde zullen zich van ontzetting op de borst slaan als ze de Mensenzoon zien komen op de wolken van de hemel, bekleed met macht en grote luister.

Ellen

• Boris

Ik beschouw het als godsdienstwaanzin.

• Ellen-Josee

Boris Schreef:

——————————————————-

> Ik beschouw het als godsdienstwaanzin.

Daar ben je he-le-maal vrij in om te vinden dat ‘vreugde in de Heer’ godsdienstwaanzin is.

Ik zal er echter (nog) niet voor opgepakt worden.

:)

• Frederik D

Nog wat studiemateriaal:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Opname_van_de_gemeente

• Frederik D

Dat moet dan wel een zeer groot teken zijn wil men het aan de andere kant van de aarde ook zien. Maar op een platte aarde speelt dat probleem niet en kan men dus naïef zeggen: een teken aan de hemel.

• rudi bijbelstudie

klopt, na de wegrukking, zullen alle ongelovigen worden weg gerukt. Deze Mattheus verzen zijn het meest fout geinterpreteerd van de hele bijbel. Gaat NIET over de wegrukking. Zegt de kerk maar de kerk zegt het FOUT.

• rudi bijbelstudie

de informatie die hier staat klopt niet

• Boris

Ik doelde op die opname, wegrukking en alles wat eromheen verzonnen wordt. Niet op de ‘vreugde in de Heer’ op zich.